#2 af lotte2208 (slettet)
Mad smager bedre!
Du læser en tråd i debat > vægttablotte2208 (slettet)
re: Mad smager bedre!
hej til dig jeg kan nikke genkendene til at mad samger bedre men jeg tror det er fordi du ikke får alt det forkert.. for bare 3 mdr siden kunne jeg drømme og pomfritter men i dag vil jeg hellere ha en bagtkartofel. det er bare en af tingene jeg er blevet bedre til grøndsager men stadig ikke helt god. men jeg tror helt sikkert at du ændre dine smagsløg når du bliver mere bevist om hva du spiser..
15 år16. april 2009 kl. 11:07
bruger slettet
re: Mad smager bedre!
Jeg har det lidt lige som Lott. Min kæreste ville gerne have købe pizza, men jeg havde ikke lyst til det høje kalorie indtag, så jeg lavede en hurtig tomatsuppe, og spiste kun en lille bid af hans pizza -det smagte faktisk ikke godt.
Men jeg er begyndt at bruge mere salt, og tænker at det hænger sammen med at jeg ikke længere spiser fed mad og mad med sukker. Sukker og fedt fungere jo også som smagsforstærkere.
Heldigvis er mit barn på 7 måneder begyndt at få af vores mad, og han må jo ikke få så meget salt, så salten er også på vej ud :o)
Hilsen Anna
Men jeg er begyndt at bruge mere salt, og tænker at det hænger sammen med at jeg ikke længere spiser fed mad og mad med sukker. Sukker og fedt fungere jo også som smagsforstærkere.
Heldigvis er mit barn på 7 måneder begyndt at få af vores mad, og han må jo ikke få så meget salt, så salten er også på vej ud :o)
Hilsen Anna
15 år18. april 2009 kl. 15:44
Men det kan også være at det er fordi jeg ikke spiser så meget mad så hver ting jeg spiser smager bedre fordi jeg ikke får så meget af det. Fordi usunde ting smager nu helt fantastisk, så det kan være fordi jeg ikke må få det så smager det bedre.
Er der nogen der også har det sådan?