#1 af mh90 (slettet)
Ustabil og svingende vægt.
Du læser en tråd i debat > vægttabmh90 (slettet)
Ustabil og svingende vægt.
Jeg er ikke decideret overvægtig men kunne godt smide nogle kilo - og dem kæmper jeg meget hårdt for at komme af med! De sidste 8 uger har jeg fulgt vægtvogternes pointkur (er ikke selv medlem, men får info fra min mor som er), men det er gået som med alle andre kure. Den ene uge taber jeg mig og den næste tager jeg på. De første 7 uger tabte jeg mig hver anden uge og tog lidt af det på igen hver anden. Dog tabte jeg mig lidt mere, så vægten gik langsomt nedad. Sidste gang havde jeg så taget hele 4 kilo på på én uge! Spiste ellers ikke anerledes end jeg plejede. Nogen der har prøvet at have så ustabil en vægt, eller nogen der ved, hvad man kan gøre?
15 år8. april 2009 kl. 20:27
bruger slettet
re: Ustabil og svingende vægt.
Det er normalt at vægten svinger, pga. vand, motion, saltindhold i maden, evt. menstruation...
Det du kan være opmærksom på er hvad tid du vejer dig på og hvor tit du vejer dig. Prøv at vej dig hver morgen ved samme tid, inden du har spist og efter toiletbesøg. For hvis du vejer dig på forskellige tidspunkter efter du har spist og drukket, måske om aftenen, så kan dette give enorme udsving som der slet ikke er hold i.
Anyway, har du overvejet at din krop måske modarbejder et vægttab da du allerede har et ret lavt bmi (jeg ved godt jeg ikke skal sige noget her:)? Måske du hellere skulle fokusere på at opbygge noget muskelmasse og fasthed i stedet for et vægttab? Kig på din fedt %, måske er det den du skal arbejde på hvis du ser buttet ud, i stedet for tallet på vægten :-)
Det du kan være opmærksom på er hvad tid du vejer dig på og hvor tit du vejer dig. Prøv at vej dig hver morgen ved samme tid, inden du har spist og efter toiletbesøg. For hvis du vejer dig på forskellige tidspunkter efter du har spist og drukket, måske om aftenen, så kan dette give enorme udsving som der slet ikke er hold i.
Anyway, har du overvejet at din krop måske modarbejder et vægttab da du allerede har et ret lavt bmi (jeg ved godt jeg ikke skal sige noget her:)? Måske du hellere skulle fokusere på at opbygge noget muskelmasse og fasthed i stedet for et vægttab? Kig på din fedt %, måske er det den du skal arbejde på hvis du ser buttet ud, i stedet for tallet på vægten :-)
15 år10. april 2009 kl. 22:59
bruger slettet
re: Ustabil og svingende vægt.
Det er ikke sikkert, at der er noget i det her... men hvordan står din badevægt? Jeg havde min badevægt stående på et gulvtæppe og den vejede helt forkert. Dvs. jeg vejer 2 kg MERE end jeg troede...
Jeg tænkte blot, at hvis du har den stående forskellige steder på ujævnt gulv eller tæpper, så kan det give en forkert vægt.
Kh
Susan
Jeg tænkte blot, at hvis du har den stående forskellige steder på ujævnt gulv eller tæpper, så kan det give en forkert vægt.
Kh
Susan
15 år15. april 2009 kl. 11:45