Dyrere slik/usunde vare på hylderne - hvordan ville jeres indkøbsmønster ændre sig?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Dyrere slik/usunde vare på hylderne - hvordan ville jeres indkøbsmønster ændre sig?
Ja mit problem er slik - slik i lange baner helst lakrids og vingummi og lidt chokolade i ny og næ. Mit største problem er, at jeg når der er tilbud på slik simpelthen har så svært ved at sige nej til mig selv! 2 for 25 eller 3 for 30 eller 5 for.......................for ikke at nævne 10 for. Ville fa hjertet ønske, at der aldrig var sådanne tilbud og at en slikpose blev sat op til 30 kr pr pose!!

Hvad siger I
Ydre kontrol frem for indre...det er alligevel ikke godt for nogen.....
Ander tanker på det....
15 år28. marts 2009 kl. 11:26
re: Dyrere slik/usunde vare på hylderne - hvordan ville jeres indkøbsmønster ændre sig?
Er enig... op med prisen på usunde madvare! og så alligevel... altså hvis man har den der der voldsomme sukkertrang - (som jeg heldigvis selv er sluppet af med efter ca 3 uger) så tror jeg til tider at prisen kan være underordnet. Det handler om at slippe af med trangen til sukker - og hvis du har svært ved at gå forbi de tilbud, så handel ind 1 gang om ugen kun og være stæk den ene gang!!! så er du fri for at gå forbi slikhylderne alt for ofte - for de laver ikke andet end at friste!!!!! Men det ville selvfølgelig klart hjælpe med mængden af det usunde hvis prisen blev sat op. Forstår slet ikke hvorfor den ikke er blevet det for længe siden.
15 år28. marts 2009 kl. 12:19
re: Dyrere slik/usunde vare på hylderne - hvordan ville jeres indkøbsmønster ændre sig?
For mit vedkommende har det helt afgjort en stor betydnign hvad det koster... Vores økonomi er så presset lige pt. at vi simpelthen ikke har råd til de søde sager i så stor stil som tidligere.. :)

Men trangen er også helt naturligt blevet midnre, fordi vi jo bare ikke får det så ofte mere...

Men 4 uger uden sukker (også i andre fødevarer end slik) kan absolut anbefales! Det gør underværker :)
15 år29. marts 2009 kl. 07:13
Jeg synes at det ville være synd for alle de normalvægtige mennesker, der så skulle betale kassen for en slikaften, bare fordi der er nogle (mig inklusiv) der ikke kan styre det.
Personligt ville jeg stadig købe slik - uanset hvor meget de sætter det op, for det er som "et stof" man bare SKAL have, når det endelig er.
Jeg tror ikke at det ville hjælpe så meget på folk som sådan - der er fx stadig mange der ryger - selvom priserne på cigaretter er blevet sat op.
Den der styrke med ikke at spise/købe slik må komme indefra og så ville det være rart, hvis regeringen anerkendte sukkerafhængighed og begyndte at lave tiltag med behandlingsmuligheder mm i stedet - på den måde kan vi undgå, at det går ud over de normalvægtige, samtidig med, at der fokuseres på sukkerafhængige:-)
Bare lige et lille indlæg til debatten fra mig;-)
mvh
15 år31. marts 2009 kl. 13:14
Jeg synes i det hele taget mængde rabatter er noget mærkeligt noget. Hvorfor skal man købe flere, når nu man kun skal bruge en, og mange gange er det så lidt man spare.
Jeg mener ikke at Rema fører ikke den slags tilbud.
15 år1. april 2009 kl. 20:53
Tja ideen er god nok. Men tror bare ikke det vil hjælpe hverken for mig eller alle mulige andre.
Tilgengæld kunne jeg godt tænke at sunde og ordentlige madvare faldt i pris.

Knus
Heidi
15 år5. april 2009 kl. 09:44
Ved det lyder nemt - men prøv at være mæt når du køber ind. Spis f.eks. også lidt tørret frugt/nødder eller lignende lige inden. Så er dit blodsukker oppe og du bliver ikke så nemt fristet. Tro mig, det bliver nemmere og nemmere at gå forbi efterhånden.

15 år7. april 2009 kl. 09:22
En anden ting, jeg har lagt mærke til, er at det kan være en god idé at drikke vand før man handler - eller tage en drikkedunk med.

Jeg har fundet ud af at når jeg står nede i slik-sektionen og ikke kan vælge, har lyst til slik/sukker men synes ikke at noget er lige "det" jeg vil have - så kan det være tørst som gør at jeg får den underlige opførsel.

Her den anden dag drak jeg en halv liter vand efter at have stået og valgt og vraget i slikhylderne - og efter cirka 5 minutter var den værste sliktrang ovre. Den fysiske del var i hvert tilfælde - min hjerne var ikke helt glad for at slippe ideen om slik (men det var nok fordi jeg var lidt træt og havde lidt ondt af mig selv).

15 år20. april 2009 kl. 14:51
Jeg tænker nærmere at prisen skal ned på frugt og grønt, jeg er ret forarget over at det skal være så dyrt at købe de sunde ting, det nytter jo ikke noget, når en grøntsag koster 10kr, det er helt absurd.

men jo jeg er enig med dig i, at hvis prisen så på samme tid bliver sat op på slik osv., så ville der helt klart ske fremskridt.

Så lad os slå et slag for billigere frugt og grønt og dyrere slik/is/chokolade osv...
15 år22. april 2009 kl. 09:56
i tilføjelse til det som iakob siger, så kan det også være en god ide at spise et stykke frugt inden man handler eller tage et stykke tyggegummi i munden, det er tit at fristelsen ikke er så stor så, når man når til slikhylderne...
15 år22. april 2009 kl. 09:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });