#2 af medina (slettet)
forvrænget kropsbillede...
Du læser en tråd i debat > vægttabmedina (slettet)
re: forvrænget kropsbillede...
Det ER virkelig muligt, at gå rundt med et fuldstændig urealistisk billede af sig selv, desværre. Jeg synes det er godt, at du er blevet opmærksom på problemet. Det kan være du kan lytte til hvordan andre ser dig, hvis de ellers tør være ærlige.
Det er et svært emne du bringer op, for det er ikke såd'n lige at komme med råd. Det er noget der sker i hovedet på dig, "på os" kan jeg vel godt sige, for jeg kan ind imellem godt ha' et helt forkert billede af mig selv. Eneste vej frem er vel at øve sig o, at se sig selv som man er - kigge sig selv i spejlet og til at starte med finde de dele af kroppen man bryder sig om og rose sit udseende. Jeg synes personligt, at billeder er gode, de har tit fortalt mig sandheden :-)
Det er et svært emne du bringer op, for det er ikke såd'n lige at komme med råd. Det er noget der sker i hovedet på dig, "på os" kan jeg vel godt sige, for jeg kan ind imellem godt ha' et helt forkert billede af mig selv. Eneste vej frem er vel at øve sig o, at se sig selv som man er - kigge sig selv i spejlet og til at starte med finde de dele af kroppen man bryder sig om og rose sit udseende. Jeg synes personligt, at billeder er gode, de har tit fortalt mig sandheden :-)
15 år25. marts 2009 kl. 09:31
bruger slettet
Jeg tror også at billeder fra ferier/byturer/fester er fremragende indikatorer på, hvordan det står til med figuren. Det er så svært at se på sig selv i fx et spejl objektivt. Det tror jeg de færreste kan, for den ene dag har man bare mega selvtillid, måske fordi man har dyrket en masse motion samme dag og bare har det godt, mens man den anden dag bare synes man er monsterfed, fordi man dagen inden kom til at spise lidt slik, det er simpelthen umuligt ikke at lade sig påvirke af ens følelser. Derfor er billederne gode - for de viser dig DIG i fortiden (for et par uger siden måske?) og så kan man bedre abstrahere fra umiddelbare følelser der tilhører din kropsbillede på det givne tidspunkt.
Så bed måske nogen om at tage nogle billeder af dig, vent et par uger og så se, om du stadig synes du ser for tyk ud - det hjælper i hvert fald mig:-)
held og lykke!
Så bed måske nogen om at tage nogle billeder af dig, vent et par uger og så se, om du stadig synes du ser for tyk ud - det hjælper i hvert fald mig:-)
held og lykke!
15 år26. marts 2009 kl. 13:06
KarinaHadsten (slettet)
Det er jeg helt sikker på at det kan. Jeg så faktisk engang et eks i Dr Phil, hvor han havde en pige inde med anoreksi. Så havde han en række piger i forskellige vægtklasser linet op og bad pigen stile sig ind i rækken der hvor hun følte hun passede ind i størrelse. Hun stillede sig netop i den "tykke" ende, hvor afsløringen bagefter var at hun faktisk var tyndere end den tyndeste af pigerne i rækken.
Det viste med tydelighed at pigen her havde et HELT forvrænget billede af sig selv.
Fr mig tror jeg ofte det har været den anden vej. Man har på en eller anden måde fået bildt sig selv ind at det ikke er så slemt. Og så er det netop når man ser sig selv på nogle billeder at man tænker - FØJ er jeg blevet så tyk. Måske skulle jeg snart få kigget på nogle billeder, for jeg synes det går den forkerte vej for tiden. ;-)
Det viste med tydelighed at pigen her havde et HELT forvrænget billede af sig selv.
Fr mig tror jeg ofte det har været den anden vej. Man har på en eller anden måde fået bildt sig selv ind at det ikke er så slemt. Og så er det netop når man ser sig selv på nogle billeder at man tænker - FØJ er jeg blevet så tyk. Måske skulle jeg snart få kigget på nogle billeder, for jeg synes det går den forkerte vej for tiden. ;-)
15 år27. marts 2009 kl. 06:43
Muumin (slettet)
....Og så er der lige den lille detalje, at der er en tendens til at man ser ca. 4 kilo tykkere ud på billeder, fordi de er 2D i stedet for 3D. derfor er modelle rogså generelt ekstra-tynde, for stadig at kunne virke meget slanke på billeder.
Møgirriterende...
Møgirriterende...
15 år30. marts 2009 kl. 10:32
Jeg har det meste af mit liv haft store problemer med mit kropsbillede og med mad. Dette har resulteret i at min vægt gennem de sidste 5 år har svinget mellem 40 - 80 kg. Jeg har været i behandling for anoreksi så der er ingen tvivl om at mit syn på min krop ikke er helt realistisk men fik nu alligevel et chok da jeg idag så et billede af mig selv fra en bytur hvor jeg selv havde følt at jeg så rigtig godt ud men billedet fortalte en helt anden historie. Dette kom som noget af et chok for mig da jeg for tiden til min store glæde faktisk har været rigtig tilfreds med mig selv. Men mit problem er jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tro for når jeg kigger mig i spejlet ser jeg slet ikke den samme pige som på billedet. Var det bare en dårlig kameravinkel eller er det virkeligt muligt at gå rundt med et helt forkert billede af hvordan man selv ser ud?