#2 af bruger slettet
Hej igen...- nødråb
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Hej igen...- nødråb
hej, snartslank, ja, det er urealistisk, at tabe 1 kg om ugen, for så er det ikke fedt, men muskelmasse du taber, ½ kg. om ugen er mere passende, man taber sig altid mest i begyndelsen, men det varer ikke ved, det er bedst, at spise 5 - 6 gange om dagen, bare lidt,
ellers sætter kroppen bremserne i, og tror der er hungersnød, så den passer godt på fedtet, men ved at spise flere små måltider, bliver kroppen narret. Der er selvfølgelig en videnskabelig forklaring på det, som jeg ikke vil komme ind på, men jeg har set på din kost, du er åbenbart ikke bange for at få for højt kolesteroltal, der giver fedt om hjertet, du må højest få ½ æg OM UGEN,
og hvis du vil tabe dig, og så er der lige avokado
ups, der er rigtig mange kalorier i ,spar på det, spis en kost med mange fibre i, lidt fedt , mange grøntsager mindst 600 gr om dagen,
så skal du nok tabe dig, for du får meget motion, det er flot.
m.v.h. marius
ellers sætter kroppen bremserne i, og tror der er hungersnød, så den passer godt på fedtet, men ved at spise flere små måltider, bliver kroppen narret. Der er selvfølgelig en videnskabelig forklaring på det, som jeg ikke vil komme ind på, men jeg har set på din kost, du er åbenbart ikke bange for at få for højt kolesteroltal, der giver fedt om hjertet, du må højest få ½ æg OM UGEN,
og hvis du vil tabe dig, og så er der lige avokado
ups, der er rigtig mange kalorier i ,spar på det, spis en kost med mange fibre i, lidt fedt , mange grøntsager mindst 600 gr om dagen,
så skal du nok tabe dig, for du får meget motion, det er flot.
m.v.h. marius
19 år11. august 2005 kl. 11:45
Marianne starter forfra (slettet)
Hej snartslank.
Jeg vil støtte Marius i at 1 kg om ugen er urealistisk.
Og æg, ja dem skal du spare lidt på. Men du skal have kød, fisk og fjerkræ. For proteiner skal du også have, de giver energi og du bliver ikke så træt.
Det kan også hjælpe at du begynder at spise ca. hver 3. time, for så holder du din forbrænding igang. Dog skal du ikke spise 2-3 timer før du skal sove, du skal faktisk ikke være ret aktiv 2 timer før du skal sove, for da begynder kroppen at gøre sig klar til at slappe af.
Hvor meget væske drikke du ?? Jeg har erfaret at hvis jeg drikker 2-2½ L væske om dagen så taber jeg mig lettere. Mindst den ene liter bør være vand, men du kan også drikke light sodavand og saftevand.
Hvs du nyder lidt vin en gang imellem skal du vide at du ikke fedtforbrænder. Tværtimod du sætter det helt i stå.
Det kan også være at du skal prøve at ændre din motion, din krop er van til én slags og hvis du så prøver noget nyt, f.eks. svømning, kan det også hælpe.
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt. Jeg følger weigthwatchers programmet og har stor succes med det, men der er jo ligeså mange måde at tabe sig på som der er mennesker. Det vigtigste er at du finder den måde der passer til dig.
Knuz marianne
Jeg vil støtte Marius i at 1 kg om ugen er urealistisk.
Og æg, ja dem skal du spare lidt på. Men du skal have kød, fisk og fjerkræ. For proteiner skal du også have, de giver energi og du bliver ikke så træt.
Det kan også hjælpe at du begynder at spise ca. hver 3. time, for så holder du din forbrænding igang. Dog skal du ikke spise 2-3 timer før du skal sove, du skal faktisk ikke være ret aktiv 2 timer før du skal sove, for da begynder kroppen at gøre sig klar til at slappe af.
Hvor meget væske drikke du ?? Jeg har erfaret at hvis jeg drikker 2-2½ L væske om dagen så taber jeg mig lettere. Mindst den ene liter bør være vand, men du kan også drikke light sodavand og saftevand.
Hvs du nyder lidt vin en gang imellem skal du vide at du ikke fedtforbrænder. Tværtimod du sætter det helt i stå.
Det kan også være at du skal prøve at ændre din motion, din krop er van til én slags og hvis du så prøver noget nyt, f.eks. svømning, kan det også hælpe.
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt. Jeg følger weigthwatchers programmet og har stor succes med det, men der er jo ligeså mange måde at tabe sig på som der er mennesker. Det vigtigste er at du finder den måde der passer til dig.
Knuz marianne
19 år11. august 2005 kl. 12:38
Mariadk (slettet)
re: re: Hej igen...- nødråb
Hej Snart slank
Jeg giver ikke de andre ret.. Avokado har så lidt indflydelse på blodsukkeret, og desuden har det vigtige fedtstoffer som du skal ha, at det er okay at spise.. du skal derimod prøve at skrifte rugbrød ud med cheese a38.
Jeg spiser flere æg om ugen end dig..
Men jeg synes det ser flot ud..
Mariadk
Jeg giver ikke de andre ret.. Avokado har så lidt indflydelse på blodsukkeret, og desuden har det vigtige fedtstoffer som du skal ha, at det er okay at spise.. du skal derimod prøve at skrifte rugbrød ud med cheese a38.
Jeg spiser flere æg om ugen end dig..
Men jeg synes det ser flot ud..
Mariadk
19 år11. august 2005 kl. 16:18
Marianne starter forfra (slettet)
re: re: re: Hej igen...- nødråb - til maria
Hej maria.. en lille respons på at du ikke giver os andre ret. Først... jeg er da enig med dig i det med sukkeret og advokado, men vi som følger weigthwatchers der hører advokado til en af de frugter der tæller mange point -hele 4 og bananer mellem 1-2 point hvor imod æbler pærer appelsiner er 0 point. Så for os er det bedst at undgå advokado hvis vi ikke har point nok. Jeg hører til en af de nærrige på det punkt... griner.
Jeg fik at vide af min konsulent engang at hvis vi spiser for mange frugter får vi for meget frugtsukker og selv det kan sinke vores vægttab.
men som jeg har skrevet før der er ligeså mange kure og gode som der er mennesker. Smiler.
knuz marianne
Jeg fik at vide af min konsulent engang at hvis vi spiser for mange frugter får vi for meget frugtsukker og selv det kan sinke vores vægttab.
men som jeg har skrevet før der er ligeså mange kure og gode som der er mennesker. Smiler.
knuz marianne
19 år12. august 2005 kl. 07:32
Mariadk (slettet)
re: re: re: re: Hej igen...- nødråb - til maria
Hej Marianne,
ja det har du selvfølgelig ret i.. jeg var bare ikke klar over at snartslank var på ww program også.. det er selvfølgelig ikke fordi jeg vil lede nogle i fordærv.. men man skal jo også tænke på at få de sunde fedtstoffer, og sundhed er altså vigtigere end vægttab, og med sundhed følger selvfølgelig vægttab.. forhåbelig.. hihi
Ja der er mange kure, og nogle er udemærkede.. man skal bare ikke hoppe i med begge ben, bare fordi de lover vægttab. Det har jeg erfaret et par gange. *S* sundhed frem for alt..
Uh det er snart weekend, det er minus-kur dagene.. *G*
Ha det dejligt
Maria
ja det har du selvfølgelig ret i.. jeg var bare ikke klar over at snartslank var på ww program også.. det er selvfølgelig ikke fordi jeg vil lede nogle i fordærv.. men man skal jo også tænke på at få de sunde fedtstoffer, og sundhed er altså vigtigere end vægttab, og med sundhed følger selvfølgelig vægttab.. forhåbelig.. hihi
Ja der er mange kure, og nogle er udemærkede.. man skal bare ikke hoppe i med begge ben, bare fordi de lover vægttab. Det har jeg erfaret et par gange. *S* sundhed frem for alt..
Uh det er snart weekend, det er minus-kur dagene.. *G*
Ha det dejligt
Maria
19 år12. august 2005 kl. 09:13
snartslank (slettet)
Hej til jer ale - og tak for svarene. Da de jo hver for sig er forskellige vil jeg tage det jeg kan bruge. Haha
Nej jeg er ikke på WW eller hvad det nu hedder - har prøvet en masse forskellige "slankeforetninger" - jeg har valgt at tage det jeg kan bruge fra hver, forsøge at dyrke motion, cykling, gang, og lidt svømning.
Jeg cil ikke være afhængig af at skulle vejes en gang om ugen. Bruger i stedet mine penge til lidt behandlinger ved Bailine. Min mave ser forfærdelig ud med strækmærker og løs skin. Jeg har sparet penge op til at få det overflødige maveskind fjernet - skal bare lige tabe 6-8 kilo.
Har fået 10 behandlinger og mine strækmærker er blevet MEGET pænere. måske bliver kniven overflødig.
Nok for nu. Ha det godt og som sagt TAK.
Knus snartslank
Nej jeg er ikke på WW eller hvad det nu hedder - har prøvet en masse forskellige "slankeforetninger" - jeg har valgt at tage det jeg kan bruge fra hver, forsøge at dyrke motion, cykling, gang, og lidt svømning.
Jeg cil ikke være afhængig af at skulle vejes en gang om ugen. Bruger i stedet mine penge til lidt behandlinger ved Bailine. Min mave ser forfærdelig ud med strækmærker og løs skin. Jeg har sparet penge op til at få det overflødige maveskind fjernet - skal bare lige tabe 6-8 kilo.
Har fået 10 behandlinger og mine strækmærker er blevet MEGET pænere. måske bliver kniven overflødig.
Nok for nu. Ha det godt og som sagt TAK.
Knus snartslank
19 år13. august 2005 kl. 22:04
Så er ferien slut, jeg har været tilbage på jobbet i snart 2 uger. Var på en dejlig ferie i USA. Vi boede privat og var derfor underlagt vores værtfamilies mad- og bevægelsesvaner - hmmm - det kostede 4 kilo til alle i familien.
Jeg har i den første uge tabt 2.5 kilo men nu står vægten fast. Jeg spiste intet andet end salat - det kan jeg bare ikke holde ud i længden.
Jeg spiser nu: ( menu fra i går)
morgenmad: 1 rugbrød med banan
frokost: salat m. avocado og rejer
aftensmad: 3 små æg og 100 g. røget filet, foråsløg og tomater
dertil drikker jeg hver dag mere end 3 l. vand.
Jeg cykler 20 km. eller går ca. 5 km hver dag
HVORFOR SKER DER IKKE NOGET?????????????????
jeg har erfaret at bare jeg spiser 1/2 rundstykke eller andet af hvedebrød kommer jeg mig lidt - er der andre der har gjort samme erfaring??
Jeg er bare så utålmodig - vil tabe mindst 1 kilo om ugen - er det urealistisk?
Hilsen snartslank
ps. måske aldrigslank???