vand i kroppen

Du læser en tråd i debat > vægttab

vand i kroppen
hej alle,

jeg har meget væske i kroppen, hvad gør i for at komme af med det ?
15 år4. marts 2009 kl. 22:20
re: vand i kroppen
Hvad mener du med at du har meget vand i kroppen? hvordan mærker du det? for hvis du virkelig har meget væske i kroppen skal der jo gøres noget rent lægeligt ved det. Der er selvfølgelig ting du selv kan gøre for at afhjælpe lidt, men det vil jo ikke fjerne roden til problemet. Hvad du bør rådes til afhænger af hvor grelt problemet er, så fortæl lidt mere om hvad du mener....
15 år4. marts 2009 kl. 22:46
Du skal drikke mere vand. Det lyder dumt, men jo mere vand du drikker, des mindre vand binder du.
Desuden skal du holde igen eller helt stoppe med at spise salt og salte produkter.
Drik te eller kaffe, det er vanddrivende. Og pas på at du ikke dyrker overdreven motion, da dette kan gøre at kroppen hober vand.
Hvis det er rigtig galt, så prøv at have en fastedag. Jeg har lagt mærke til at hvis jeg næsten intet spiser, så ryger alt hvad jeg drikker igennem mig og jeg binder næsten intet vand.
Undersøg om du tager noget medicin som kan være skyld i væskeophobningen, da der er forskellige slags piller som kan have det som bivirkning.

Der er sikkert andre ting du kan gøre, og hvis intet af dette hjælper, så spørg din læge :-)
15 år5. marts 2009 kl. 06:27
Jeg har det samme problem og lægen mente ikke det var noget alvorligt så jeg spiser æblecider piller - de er vanddrivende og fulde af c-vitaminer. Lægen sagde at jeg bare skulle fortsætte med at spise dem.
Jeg kan se en forskel på min 2 kilo på vægten når jeg spiser dem eller ej. Du skal selvfølgelig stadig huske at drikke masser af vand når du spiser dem - ellers virker det ikke.
15 år11. marts 2009 kl. 08:19
Hvis man drikker te eller kaffe normalvis er det ikke vanddrivende, for så har kroppen vænnet sig til det. Derfor tæller te og kaffe med i væskeregnskabet efter at man i mange år har sagt at det ikke var gjorde, fordi det var vanddrivende. Er du derimod ikke vant til at drikke te eller kaffe, så er det vanddrivende.
15 år20. marts 2009 kl. 08:37
Man skal altså ikke stoppe helt, med at spise salt. Kroppen har brug for lidt salt, men man kan sætte mængden ned til et minimum. Kvinder skal have 6 gram salt pr. dag og mænd skal have 7 gram salt pr. dag.
15 år20. marts 2009 kl. 08:40
når jeg ikke kan komme af med min væske køber jeg brændenælde te. det købes både hos matas og apoteket. jeg lader det trække i ca 10min.
det er ret effektiv. og ganske uskadeligt.
15 år23. marts 2009 kl. 09:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });