Har i en syndedag?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Har i en syndedag?
jeg har sådan gået og tænkt over om der er andre end mig der har en ugentlig dag hvor man ikke skal holde sig indenfor en vis mængde kaloerier og hygger sig med det man har lyst til?

F.eks. i aften skal jeg spise ude og der er forret og buffet.. sådan noget kan jo gå helt galt, men jeg ville nu ikke gå glip af det:-)
15 år27. februar 2009 kl. 08:31
re: Har i en syndedag?
Ja og nej. Fks. skal jeg 'i byen' i dag og har sagt til migselv at jeg ikke vil holde mig fra alkohol pga. af min 'kur'. Jeg må bare compensere senere.
15 år27. februar 2009 kl. 13:14
Ja, i den forstand at når jeg skal nogen steder tager jeg ikke min køkkenvægt med, og jeg spiser det der bliver serveret. I morgen skal jeg f.eks. til min mors fødselsdag og have lagkage, det vil jeg nyde med god samvittighed:-) I næste uge skal jeg ud og spise med min mødregruppe og her har jeg altså heller ikke tænkt mig at side og nippe til maden. Hvis man er på en rimelig stram kostplan skal der også være noget at se frem til:-)
15 år27. februar 2009 kl. 14:13
Jeg er helt enig med Louisianna. Når jeg er inviteret ud, demonstrerer jeg ikke ved at sidde og nippe til salaten. Jeg spiser af det, der bliver budt i moderate mængder - alt andet, finder jeg, vil være en hån mod værten. (Hvis man er på en streng kur, må man enter meddele det i forejen eller blive hjemme)
Netop i aftes var jeg til selskab med god mad og vin og hvad der ellers hører til. Jeg tog lidt af det hele, men lod vinen stå, da jeg selv var chauffør på den 125 km. lange hjemtur. Derimod fik jeg for meget kaffe, så jeg nu sidder her midt om natten og ikke kan sove.
15 år1. marts 2009 kl. 03:08
det var skønt at høre, det er også sådan jeg gør. Synes nemlig heller ikke jeg har lyst til at sidde og se på andre nyder den gode mad når man spiser ude hvor man så selv må nøjes med slankekost men jeg forsøger at begrænse det til en og maks to dage om ugen.
15 år1. marts 2009 kl. 10:37
jeg spiser som jeg vil i weekenderne :) så længe jeg spiser nogenlunde sund og aldrig spiser mig overmæt tillader jeg mig ast gøre det for at have noget at se frem til i løbet af ugen
15 år1. marts 2009 kl. 23:22
Har ikke en syndedag pt, for det kan jeg slet ikke styre. Hvis jeg giver efter for det søde og det fede, så eskalerer det bare.
15 år4. marts 2009 kl. 18:04
Jeg har ikke en ugentlig men men måske nærmere en en månedtlig. Det er svært som 22 årig at holde sig hjemme og ikke gå i byen og feste, men jeg er fast besluttet på at ditte forår bliver der totalt smidt 16 kg. Er ca. halvvejs nu, så det går frem af.
15 år5. marts 2009 kl. 23:19
Ja og nej.
Her i huset er der sodavand (light), chips og slik på bordet i weekenden, men jeg sørger alligevel for ikke at overspise. Det kan godt være at jeg kommer op på eller lidt over mit daglige energiindtag, men så heller ikke mere.
Jeg kunne ikke overkomme at tabe mig, hvis det skulle gå hen og have karakter af "straf" - dvs. at jeg skulle nægte mig selv mad eller godter for vægtens skyld. Så hellere cykle en tur ekstra eller kløve noget brænde.
- SuNk
15 år8. marts 2009 kl. 16:30
Jeg har i stedet 2 syndemåltider om ugen. De kan lægges frit og passer tit ind i en weekend, hvor man skal ud eller i løbet af ugen, hvor man bare har lyst til at glemme lidt om sundhed! Jeg overdriver dog ikke og tager normalt kun én portion af det "syndige".

Mvh.
TommoT
15 år10. marts 2009 kl. 22:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });