Ny her - ønsker hjælp

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny her - ønsker hjælp
Pige på 22 snart 23 år mangler hjælp til at komme igang med en god og sund livsstilsændring.
Jeg har taget 4 kg på på ½ år, da jeg har været nede i et hul og derudover trøstespiser jeg og elsker chokolade.
Hørte så om denne side og har nu fået mig oprettet - men hvordan kommer jeg godt igang?

Jeg er ikke god til at lave mad, så vil rigtig gerne have hjælp til hvad der er godt at spise i løbet af dagen, hvis jeg ønsker at tabe mig 5-7 kg og derefter holde vægten.
Motion: Spinning 2-3 gange i ugen, daglig ridning da jeg har hest. 1-2 gange i ugen træner jeg hjemme med mavebøjninger osv.

Nogle der har lyst til at hælpe mig igang, komme med gode råd osv?
15 år12. februar 2009 kl. 09:01
re: Ny her - ønsker hjælp
Arghhhh kender godt det med at elske chokolade :-D

Du er jo i gang med træningen så det skal du selvfølgelig endelig fortsætte med :-) og så syntes jeg du skal starte med at tænke lidt over hvordan du helst vil styre det med maden; nogle mennesker gider simpelthen ikke at holde styr på hvad de spiser og derfor er det for dem vigtig at kende nogle simple retningslinier for hvad der er sundt og hvad der ikke er. Andre (som f.eks. mig) elsker at sætte det hele op i en madplan, tælle kalorier og sån. Så start med at tænke over hvordan du vil gøre det, så du ikke løber sur i dét i hvert fald.

Kan du uddybe hvad det er du vil vide om mad i løbet af dagen? Et eksempel på en madplan? en liste over "sunde" ting? en liste over energifattig mad (dét er jo ikke nødvendigvis sundt *g*) eller?

M
15 år13. februar 2009 kl. 11:43
re: Ny her - ønsker hjælp
Hov - kan se i din profil at du jo er 100% i gang med kalorietælleren og det hele :-D

Så spørgsmålet er jo bare hvad det er du vil vide om den daglige mad? Er det hvad der er sundt og sån du tænker på? eller? Det er jo sundt det man kan se i din dagbog?

P.S. Du holder et ret lavt energiindtag så det er godt du husker proteinerne når nu du også træner....
15 år13. februar 2009 kl. 11:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });