bummelum

Du læser en tråd i debat > vægttab

bummelum
Hejsa
Mit problem er at efter jeg er begyndt at spise sundt og meget fiberrigt er min mave helt gået i stå. Og det viser sig jo også på vægten. Drikker rigeligt med væske, ca 2,5-3 l. Jeg bevæger mig også meget på mit arbejde, går ude hele dagen. Det har været så slemt at jeg har været nødt til at ta afføringsmiddel og det smager af h... til. Er der måske noget mad man kan spise andet end svesker der kan hjælpe?
hilsen carolina
15 år11. februar 2009 kl. 17:32
re: bummelum
sveskegrød, sveskejuice med isterninger er faktisk helt godt, abrikoser, rosiner. Ellers kan jeg ikke komme på andet, det kan godt tage lidt tid for dit system at vænne sig til forandringen. Prøv at få nogle faste toiletvaner, det er også en god ide.
15 år11. februar 2009 kl. 21:12
Hmm... Der findes noget slik, der hedder noget i stil med trulyblack. Det er lakridserne. Der findes også vingummier og skum, men kan ikke helt huske hvad de hedder.
Kan købes i Brugsen, Føtex og andre steder. Det er lavet som lavkalorie slik og der er heller ikke mange kalorier i, men for pokker hvor giver det tynd mave.

En halv pose af dem - så er der gang i systemet.

Det lyder måske som en joke, men det er helt seriøst. Kender INGEN der ikke har fået tynd mave af dem.
15 år12. februar 2009 kl. 08:06
Truly Blackre: bummelum
De er forresten fra Malaco.

15 år12. februar 2009 kl. 08:07
Hej

Jeg har selv prøvet det. Det sker fordi du slet ikke spise olie. Så du skal tage en lille smule olivenolie på din salat HVER dag.

Held og lykke

Bernie
15 år12. februar 2009 kl. 08:15
lav en kande god stærk kaffe og drik et par kopper, så tidligt på dagen som muligt. Slår aldrig fejl for mig, men det kræver man kan lide kaffe. Du kan selvfølgelig bruge både sødetabletter og skummetmælk til at mildne smagen! :-)
15 år12. februar 2009 kl. 09:24
HUSK er noget af det bedste til at stabilisere maven:-)
Jeg har selv været der, og allerede dagen efter, kunne jeg mærke forskellen. Det gode er at det både er til hård/tynd mave - det stabiliserer simpelthen tarmfloraen:-)
Mvh
15 år17. februar 2009 kl. 08:45
Cultura drikkeyoghurter er supergode til maven :) De indeholder noget der stabiliserer tarmene... De er også smart som morgenmad hvis man er på farten eller som mellemmåltid i stedet for mælk evt.
15 år18. februar 2009 kl. 17:26
Jeg bruger lejlighedsvis noget, der hedder Skallin. Det er noget i retning af Husk. Det smager ikke af noget videre, og kan blandes i vand, yoghurt og lign.
Der er rigtig mange kalorier i svesker og anden tørret frugt, så vær lidt varsom der, men jeg er enig i, at det virker, og så smager det jo godt.
Den med at mere olie i kosten skulle hjælpe mod forstoppelse kan jeg ikke helt forstå, da fedt bliver optaget i tyndtarmen og det jo er i tyktarm / endetarm, man har brug for "smørelse".
15 år1. marts 2009 kl. 03:48
Jeg havde også engang store problemer med at komme af med maden igen. Jeg købte nogle krus der kunne rumme en halv liter og så drak jeg et til to glas hver morgen. Inden det sidste glas blev stillet fra mig sad jeg ude på tønden. Desuden er det jo en god måde at få rigelig med væske på her i den kolde tid hvor det ikke er så fristende at drikke spandevis vand. I virkeligheden er det det samme der bliver foreslået med kaffe (the indeholder bare flere nærringsstoffer og færre kaloirer) det varme får det til at glide og "skubber" ligesom på sin vej ned.

Ellers er der jo et klyx, men det må siges at skulle bruges i nødstilfælde, det er ikke rart.
15 år1. marts 2009 kl. 04:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });