#2 af Pokemom (slettet)
hvorfor står vægten stille?
Du læser en tråd i debat > vægttabPokemom (slettet)
re: hvorfor står vægten stille?
det vil være nemmere at rådgive dig hvis man kunne se din dagbog og dermed din kost...
Men min står også stille...i en uge nu...næsten og jeg har haft mega underskud... burde have tabt 200 gram dagligt.
Men min står også stille...i en uge nu...næsten og jeg har haft mega underskud... burde have tabt 200 gram dagligt.
15 år10. februar 2009 kl. 15:23
kp08
Jeg vil foreslå dig, at du prøve at notere din motion time for bare en enkelt dag. Nogle gange tror vi, at vi forbrænder flere kcal end vi rent faktisk gør. Hvis du sidder stille og læse, så sker der altså ikke ret meget (taler af erfaring, da jeg læste til eksamen tidligere i år.)
Du skal forbrænde 2300 kcal i døgnet - det gør jeg ikke ikke selvom jeg går/stå og undeviser det meste af dage, og så dyrker motion 30-60 min om dagen.
Du skal forbrænde 2300 kcal i døgnet - det gør jeg ikke ikke selvom jeg går/stå og undeviser det meste af dage, og så dyrker motion 30-60 min om dagen.
15 år10. februar 2009 kl. 19:38
louisianna (slettet)
Hejsa. Ja det er rigtigt, jeg har nu gjort min profil offentlig, jeg fører ikke dagbogen, men går ud fra at i kan se alt hvad jeg indtaster, dvs min kost og motion.
Jeg har et par gange forsøgt at indtaste hvad jeg har foretaget mig på en dag, og det giver bare et endnu højere kalorieforbrug end programmet havde gættet på. I dag synes jeg selv jeg har været rimlig inaktiv, har siddet en del ved computeren og ikke lavet ret meget husarbejde. Og dog har jeg forbrugt 2700 kalorier, jeg tager mig af min 5 mdr gamle datter i hendes vågne timer og hvad enten det er stående eller siddende giver de timer jo noget, desuden har jeg gået en tur på 50 min...
Hvis jeg prøver at lytte til min mavefornemmelse så burde jeg tabe mig, jeg føler at jeg holder igen med maden og alt det usunde og bevæger mig mere end jeg plejer. Normalt har jeg et BMI på 23 og en vægt der er ret stabil og tillader mig selv det jeg har lyst til kostmæssigt. Derfor synes jeg at med de ændringer jeg har foretaget mig at jeg burde tabe mig nu hvor jeg helt sikkert spiser mindre end før.
Jeg har hørt at der er nogle der ikke kan tabe sig mens de ammer, at kroppen simpelthen prøver at holde fast på ammedepoterne, mon der er noget hold i den historie...
Håber jeg snart kan vende tilbage med bedre nyheder om vægten:-) Tak for responsen.
Jeg har et par gange forsøgt at indtaste hvad jeg har foretaget mig på en dag, og det giver bare et endnu højere kalorieforbrug end programmet havde gættet på. I dag synes jeg selv jeg har været rimlig inaktiv, har siddet en del ved computeren og ikke lavet ret meget husarbejde. Og dog har jeg forbrugt 2700 kalorier, jeg tager mig af min 5 mdr gamle datter i hendes vågne timer og hvad enten det er stående eller siddende giver de timer jo noget, desuden har jeg gået en tur på 50 min...
Hvis jeg prøver at lytte til min mavefornemmelse så burde jeg tabe mig, jeg føler at jeg holder igen med maden og alt det usunde og bevæger mig mere end jeg plejer. Normalt har jeg et BMI på 23 og en vægt der er ret stabil og tillader mig selv det jeg har lyst til kostmæssigt. Derfor synes jeg at med de ændringer jeg har foretaget mig at jeg burde tabe mig nu hvor jeg helt sikkert spiser mindre end før.
Jeg har hørt at der er nogle der ikke kan tabe sig mens de ammer, at kroppen simpelthen prøver at holde fast på ammedepoterne, mon der er noget hold i den historie...
Håber jeg snart kan vende tilbage med bedre nyheder om vægten:-) Tak for responsen.
15 år10. februar 2009 kl. 22:12
Leiselott (slettet)
Jeg kender det med at amme og kroppen holder fast i sine depoter. Sådan ahvde jeg det og det er føst nu hvor jeg ikke ammer mere (efter et år) at jeg kan begynde at tabe mig. Nogen taber sig af at amme og andre gør ikke desværre.
Liselotte med Nina på 13 mdr.
Liselotte med Nina på 13 mdr.
15 år11. februar 2009 kl. 07:32
Gumpen (slettet)
Istedet for at miste motivationen fordi vægten står stille, var det måske en ide at ændre fokus. For mit eget vedkommende har jeg fået det meget bedre rent fyssisk efter at jeg er begyndt at spise fornuftigt og tælle kalorier. Derudover er jeg startet med at løbe hvilket giver mig en positiv energi. Fokuserer på de gode ting der kommer ud af at behandle kroppen rigtig og vær knap så fokuseret på vægten.
15 år11. februar 2009 kl. 09:50
claus (slettet)
Det er faktisk et rigtigt godt råd, Gumpen. Jeg har det også selv sådan, at vægttabet kun er en del af det. Jeg vil jo også gerne blive sundere generelt og jeg vil gerne være i bedre form.
Så når vægten står stille i et par dage, så må man tænke på en af de andre ting, der går godt. jeg vejer fx det samme som for en uge siden, men til gengæld cyklede jeg 50 km på kondicyklen i går, så jeg går rundt og er glad for, at min form er blevet så meget bedre.
Så når vægten står stille i et par dage, så må man tænke på en af de andre ting, der går godt. jeg vejer fx det samme som for en uge siden, men til gengæld cyklede jeg 50 km på kondicyklen i går, så jeg går rundt og er glad for, at min form er blevet så meget bedre.
15 år11. februar 2009 kl. 10:51
bruger slettet
Spørgsmålet er vel også hvad du fornemmer på din krop? Naturligvis rent energimæssigt som gumpen er inde på, men ligeså meget om du kan begynde at se noget der forandre sig? Ser din mave bare lidt fladere ud, hænger bukserne bare en tand løsere? Da jeg tabte mig for snart et par år siden vejede jeg mig aldrig og gør det stadig ikke - jeg sagde bare til mig selv at der ikke var andre alternativer, hvis jeg ikke ville forblive tyk, og at jeg aldrig havde set nogen, der var tykke, som udelukkende levede meget sundt og dyrkede en masse motion over en længere periode ( som en integreret FAST livsstil)
15 år11. februar 2009 kl. 11:14
louisianna (slettet)
tak for de fine svar, og ja det kunne ikke være mere rigtigt at man skal fokusere på andre og mere positive ting end vægten. Jeg har selv gjort mig nogle af de samme overvejelser, og man har det jo bare bedre fysisk og psykisk når man behandler sin krop ordentligt. Nu synes jeg normalt vist jeg lever rimlig sundt, så lige nu må jeg indrømme at mit fokus faktisk ligger på at tabe mig de her 7 kilo. Jeg har en gang før tabt mig de samme 6 kilo som jeg kæmper med igen på præcis samme måde, ved at skære ned på kalorieforbruget og lave lidt mere, det burde jo være et simpelt regnestykke... jeg vil egentlig bare gerne være lidt ekstra smækker på min bryllupsdag:-)og det er sådan en fin anledning til at tabe de kilo jeg hele tiden har synes var lidt overflødige. Men metoden virker altså bare ikke for mig lige nu, vægten har ikke flyttet sig siden 20 jan. Nå, jeg fortsætter med min nuværende stil, mon ikke der ryger bare et par kilo inden april, jeg kan næsten ikke tro andet. Men tak for de opmuntrende ord.
15 år11. februar 2009 kl. 15:24
bruger slettet
Lige nøjagtig. Hvis du fortsætter som nu, er det fysisk umuligt at din krop ikke har forandret sig til april. Det er logik :-D
15 år11. februar 2009 kl. 16:02
Jeg vil gerne tabe mig 7 kilo til mit bryllup d. 18 april. fra 67 til 60, men lidt har selvfølgelig også ret, hvis det var 4 kilo var det jo egentlig også fint. Nu har jeg talt kalorier siden d. 20 januar og der er bare overhovedet ikke sket noget med vægten. Det er skisme irriterende når man virkelig føler at man gør en seriøs indsats hver dag. Jeg har været her på siden i snart to uger og har hver dag haft et kalorieunderskud på godt og vel de 600 kalorier som programmet anbefaler mig hvis jeg skal nå mit mål. Inden jeg startede her på siden talte jeg selv kalorier og satte mit forbrug til ca 1700 pr dag. Jeg vejer alt hvad jeg spiser, jeg spiser mange mindre måltider i løbet af dagen, spiser frugt og grønt og snyder altså ikke med mine indtastninger. Jeg har sat mit aktivitetsniveau til meget lav, da jeg går herhjemme på barsel og sidder og læser meget, så der har jeg i hvert fald ikke overdrevet mit aktivitetsniveau. Ca hver 2 dag løber jeg en tur, nogle gange går jeg en længere tur, og disse aktiviteter tilføjer jeg så under motion. Desuden ammer jeg 4-5 gange i døgnet hvilket jo også burde tælle til min fordel, da det jo betyder et højere energiforbrug end programmet udregner. Jeg synes selv at jeg gør alt det rigtige, og kan mærke at jeg langsomt mister motivationen, hvis der virkelig ingen resultater er her 3 uger efter start, jeg vejer mig hver dag og altså stadig status quo. Har i nogle gode fif eller tricks? ellers siger jeg tak for at jeg lige måtte brokke mig lidt.