#2 af Engis (slettet)
Rikke - ny på siden
Du læser en tråd i debat > vægttabEngis (slettet)
re: Rikke - ny på siden
Hej Rikke.
Et stort velkommen til, jeg håber du bliver glad for det :-)
Angående den søde tand, så er du kommet til den helt rigtige person.
I starten kæmpede jeg en meget ihærdig kamp, da jeg også havde en meget sød tand.
I løbet af det sidste år, har jeg fået "kureret" den, hvis man kan sige det sådan.
Du tænker sikkert, hvordan jeg har gjort det... og det vil jeg da også meget gerne fortælle dig!
For mig i starten var det en vanesag at spise meget slik. Jeg spiste mange gange op til en pose om dagen. Det betød, at jeg indtog en masse overflødige kalorier, de såkaldte tomme kalorier.
Jeg begyndte at trappe ned, da jeg tog beslutningen om min nye livsstilændring, og det virkede lidt som at tage en kold tyrker. Jeg må virkelig have været afhængig af sukkeret i slikket, fordi jeg savnede det helt vildt, og jeg havde lyst til at røve en slikbutik.
Det første skridt, du skal tage er er smide alt sødt ud, som du har liggende derhjemme, samt lade være med at købe noget. Når det er der, så frister det.
At spise en spise en masse søde frugter som erstatning for slikket er også en god idé. Nogle gange børstede jeg mine tænder, hvis lysten til slik kom. Tandpasta og slik smager bare ikke godt sammen.
Får du lyst til at gå ned i kiosken en aften for at købe slik, så gå i bad eller orden dine negle, så er trangen sikkert væk når du er færdig med det.
I dag, lidt over et år, har jeg slet ikke samme forhold til slik som da jeg var mest afhængig af det. Jeg spiser det egentligt ikke så ofte, og hvis jeg spiser noget sødt, så er det kun i små portioner, fx en lakridsstang. Jeg savner det ikke længere, og er faktisk glad for at jeg tog kampen op imod min søde tand.
Jeg ved ikke, om du kan bruge min historie til noget, men nu fik du den altså ;-)
/Engis
Et stort velkommen til, jeg håber du bliver glad for det :-)
Angående den søde tand, så er du kommet til den helt rigtige person.
I starten kæmpede jeg en meget ihærdig kamp, da jeg også havde en meget sød tand.
I løbet af det sidste år, har jeg fået "kureret" den, hvis man kan sige det sådan.
Du tænker sikkert, hvordan jeg har gjort det... og det vil jeg da også meget gerne fortælle dig!
For mig i starten var det en vanesag at spise meget slik. Jeg spiste mange gange op til en pose om dagen. Det betød, at jeg indtog en masse overflødige kalorier, de såkaldte tomme kalorier.
Jeg begyndte at trappe ned, da jeg tog beslutningen om min nye livsstilændring, og det virkede lidt som at tage en kold tyrker. Jeg må virkelig have været afhængig af sukkeret i slikket, fordi jeg savnede det helt vildt, og jeg havde lyst til at røve en slikbutik.
Det første skridt, du skal tage er er smide alt sødt ud, som du har liggende derhjemme, samt lade være med at købe noget. Når det er der, så frister det.
At spise en spise en masse søde frugter som erstatning for slikket er også en god idé. Nogle gange børstede jeg mine tænder, hvis lysten til slik kom. Tandpasta og slik smager bare ikke godt sammen.
Får du lyst til at gå ned i kiosken en aften for at købe slik, så gå i bad eller orden dine negle, så er trangen sikkert væk når du er færdig med det.
I dag, lidt over et år, har jeg slet ikke samme forhold til slik som da jeg var mest afhængig af det. Jeg spiser det egentligt ikke så ofte, og hvis jeg spiser noget sødt, så er det kun i små portioner, fx en lakridsstang. Jeg savner det ikke længere, og er faktisk glad for at jeg tog kampen op imod min søde tand.
Jeg ved ikke, om du kan bruge min historie til noget, men nu fik du den altså ;-)
/Engis
19 år29. juli 2005 kl. 12:53
Bamse start 104 kg 96 8 kg (slettet)
Hej Rikke.
Og Velkommen til denne dejlige side.
Her får du alt fra gode råd, til skulderklap og et los bagi hvis det er det der skal til.
den søde tand kender jeg alt for godt, har den selv og skal mange gange passe på, men jeg giver mig selv lov en gang om ugen ellers så bliver det for surt, og jeg falder i med et brag, og begynder at indtage søde sager i store mængder.
Jeg er også selv fra det midtjyske, en mand på 32 der vejede 114 kg på et tidspunkt, og dem har jeg sagt farvel til, og ligger nu på 97 kg.
Mit mål er at komme ned på 90 kg.
Held og lykke med dit mål, og jeg håber det lykkes for dig at blive gravid.
Knuser
Bamse
Og Velkommen til denne dejlige side.
Her får du alt fra gode råd, til skulderklap og et los bagi hvis det er det der skal til.
den søde tand kender jeg alt for godt, har den selv og skal mange gange passe på, men jeg giver mig selv lov en gang om ugen ellers så bliver det for surt, og jeg falder i med et brag, og begynder at indtage søde sager i store mængder.
Jeg er også selv fra det midtjyske, en mand på 32 der vejede 114 kg på et tidspunkt, og dem har jeg sagt farvel til, og ligger nu på 97 kg.
Mit mål er at komme ned på 90 kg.
Held og lykke med dit mål, og jeg håber det lykkes for dig at blive gravid.
Knuser
Bamse
19 år2. august 2005 kl. 23:43
Mariadk (slettet)
Hej Rikke,
jeg vil også bare lige hurtig sige velkommen til.. håber det bedste for dig og dit vægttab.. jeg håber det bedste for dig..
Mariadk
jeg vil også bare lige hurtig sige velkommen til.. håber det bedste for dig og dit vægttab.. jeg håber det bedste for dig..
Mariadk
19 år3. august 2005 kl. 09:42
bruger slettet
re: re: Rikke - ny på siden
Jeg vil bare lige sige tak for jeres hilsner, det er dejligt at have nogen at dele projektet med! Min "søde tand" er ikke HELT under kontrol, selvom jeg følger lidt samme princip som dig, engis. Jeg har spist lidt når det har stået fremme nogen steder, men har begrænset det fordi jeg ved hvor træls jeg synes det er at skulle skrive det ind i skemaet her! Det er faktisk en god hjælp! Så selvom jeg til tider savner det rigtig meget, så styrer jeg det rimeligt og køber ikke slik til mig selv.
Mht det med at blive gravid vil jeg bare lige nævne at jeg altså ikke har smidt p-pillerne endnu - jeg vil MEGET gerne ned på 80 kg først...nu må vi se - det er i hvert fald en god motivation!
Håber det går godt for jer andre!
Mht det med at blive gravid vil jeg bare lige nævne at jeg altså ikke har smidt p-pillerne endnu - jeg vil MEGET gerne ned på 80 kg først...nu må vi se - det er i hvert fald en god motivation!
Håber det går godt for jer andre!
19 år4. august 2005 kl. 10:02
Muldebeerg
re: re: re: Rikke - ny på siden
Hejsa Rikke!
Også velkommen hertil fra mig. Jeg er også fra det midtjyske, så du, jeg og Bamse kan jo snart lave os en lille klub..hi hi hi...jeg har været med herinde i et godt stykke tid, men viser mig ikke så ofte i perioder. Det afhænger meget af mit arbejde mm. Alt efter hvor du bor henne, kan det da være at jeg kan gi' dig et skub bagi når det kommer til motionen. Bare sig til, så finder vi ud af noget ;o) -Må man spørge hvor du bor henne? (helt i orden, hvis du ikke vil oplyse det ;o)
Knuz fra Muldebeerg, der er sikker på, at du nok skal nå dine mål
Også velkommen hertil fra mig. Jeg er også fra det midtjyske, så du, jeg og Bamse kan jo snart lave os en lille klub..hi hi hi...jeg har været med herinde i et godt stykke tid, men viser mig ikke så ofte i perioder. Det afhænger meget af mit arbejde mm. Alt efter hvor du bor henne, kan det da være at jeg kan gi' dig et skub bagi når det kommer til motionen. Bare sig til, så finder vi ud af noget ;o) -Må man spørge hvor du bor henne? (helt i orden, hvis du ikke vil oplyse det ;o)
Knuz fra Muldebeerg, der er sikker på, at du nok skal nå dine mål
19 år6. august 2005 kl. 04:55
bruger slettet
re: re: re: re: Rikke - ny på siden
Ja, midtjylland er jo et vidt begreb - jeg bor i Viborg, og er ikke helt klar til motionen endnu!
Tak for din opmuntring!
Tak for din opmuntring!
19 år9. august 2005 kl. 00:10
Jeg hedder Rikke, er 26 år, og bosat i det midtjyske. Min startvægt var 93 kg for 10 dage siden, og nu er der røget 2,7 kg, så jeg er på rette vej! Jeg er godt nok ikke så god til det med motion, men håber på at det bliver bedre hen ad vejen. Lige nu bliver det højst til gåture, og det er for sjældent...
Kosten kører på skinner, jeg spiser masser af frugt og grønt, og føler mig ikke sulten, men til gengæld kæmper jeg en hård kamp mod min alt for søde tand.
Jeg har været overvægtig hele mit liv, og synes nogen gange det er svært at forestille sig at projektet vil lykkes, men nu har jeg bestemt mig, og jeg VIL vinde over vægten! Min ekstra motivation denne gang er, at jeg gerne vil være gravid, men tror ikke min krop pt. kan klare en graviditet. Jeg vil gerne kunne give et barn en god, sund krop at vokse i!
Jeg har ligget over 100 kg i mange år, og var glad for at komme ned i 90-erne, men nu glæder jeg mig til at sige farvel til dem, og goddag til 80-erne!
Held og lykke til alle jer andre herinde!