"Medsammensvoren" søges!!

Du læser en tråd i debat > vægttab

"Medsammensvoren" søges!!
NU skal det være!

Jeg har netop fundet og tilmeldt mig dette site, og jeg håber herigennem at kunne finde en eller flere "medsammensvorne", som jeg kan følges med i kampen mod kiloene.

Og hvem er jeg så? Jeg er en pige på 33 år fra Odense, og jeg har gennem det meste af mit liv døjet med en seriøs overvægt. Jeg er flov over mig selv og min vægt, og end ikke min mand kender den. Men selvom det piner mig, så skal det frem i dette forum - jeg vejer pt. 114 kg. Det ville sikkert være passende, hvis jeg var 2½ meter høj, men med mine 174 cm kommer jeg ikke engang tæt på....

Men nu skal det være slut. Jeg har tidligere tabt mig 24 kg, men efter at et par håndfulde røg på igen, endte jeg så for 14 dage siden på 116 kg. Der er altså røget 2 kg siden da, men når jeg tænker på de uendeligt mange liter sved jeg har smidt under cykel- og gåture siden da, så er det altså bare for lidt.

Jeg har brug for en at følges med. Hvem vil være med? Du må MEGET gerne have et problem i samme størrelsesorden som mit, for med al respekt for, at overvægt selv i lille målestok kan være et stort problem, så har jeg altså pt temmelig svært ved at se mig selv kæmpe sammen med en sylfide på 60 kg, som mangler at smide 1½ kg i at være tynd som et siv!

Pleeeease - hjælp mig! Jeg SKAL have smidt de overflødige kilo. NU.

Sommer
19 år28. juli 2005 kl. 23:42
re: "Medsammensvoren" søges!!
Godmorgen Sommer (dejlig navn ;o))

Stort velkommen her hos os - kan fortælle at vi er gode til at støtte og give hianden gode råd m.m Men vi kan ogsp give et kærligt spark i den rigtige retning hvis man har brug for det. Jeg har selv været med meget længe og før dette forum var vi mange fra madogsundhed.
Siden jeg begyndte har jeg tabt mig 13 kg og mangler lige de sidste kg inden jeg er helt tilfreds. Jeg er en pige på 28 år og kommer fra København/Hvidovre.

Håber at du bliver glad for at være med - jeg kan slet ikke undværer alle disse dejlige mennesker som er med herinden!

Knus Smiley
19 år29. juli 2005 kl. 07:49
"Medsammensvoren" er fundet
Hej Sommer.
Du har fundet dine medsammensvoren.
Vi er lige her i dette forum.
Jeg er en mand på 32 år, kommer fra Århus, og har selv vejet 114 kg, før jeg tog mig sammen, og begyndte at tage mig.
Jeg vejer idag 97 kg, og det er noget der kan mærkes på ens krop.
Hvis du er begyndt på cykel og gåture, så er du allerede på rette vej.
Hvad dyrker du ellers af motion?
Hvordan er din kost?
Har du sat dig et mål?
Hvis du skal tabe dig, skal du gøre dig selv klar til det, du skal være sikker på at din mand er med til at støtte dig.
Sørg for at spise 6 måltider om dagen så din krop hele tiden har noget at arbejde med.
Alt det søde du har i skabene, væk med det, og sørg for at der ikke bliver købt noget af det mere.
Jeg lover dig, at du får alt den støtte du har brug for herinde.
Alle de dejlige mennesker der er herinde, er nemlig i samme situation som dig, og vi støtter hinanden 100%
Der er ingen der griner af dig eller mobber dig.
Tilgengæld er vi gode til at give et los i r..... hvis det er nødvendigt, og vi er gode til at give skulderklap.
Så klø på og velkommen hertil.
Knus
bamse
19 år29. juli 2005 kl. 09:18
Jeg er også lige startet kampen! Jeg fandt denne side for 10 dage siden og har indtil nu tabt 2,7 kg. Jeg startede her på 93 kg, men har de sidste mange år svinget mellem 100 og 110 kg. Jeg har dog en slem mistanke om at min vægt viser for lidt :(
Min største grund til at ville tabe mig er at jeg gerne vil have et barn, og jeg tror ikke min krop lige nu kan klare en graviditet. Derudover er der alle de andre grunde som alle herinde vel nok kender.
Jeg har aldrig været god til at følge en bestemt kur - i stedet har jeg forsøgt at tælle kalorier, og så er denne side guld værd!
Jeg håber vi kan følges nedad sammen med de andre herinde
MVH Rikke
19 år29. juli 2005 kl. 09:25
re: re: "Medsammensvoren" søges!!
Hejsa Sommer,

velkommen til denne side.. du er helt sikkert havnet det rigtige sted. Vi er så gode til at opbakke hinanden, og det er et "lille" sted, hvor vi bare ved meget om hinande, det er rigtig dejligt..

Men vi er altså mange typer herinde, men vi har alle sammen det samme at slogs med, om det drejer sig om 50kg eller 1½ kilo.. vi har det alle dårligt med det.. , og så er der ingen fordømmelse, det kan jeg godt li.. selvom jeg er en af de der sylfider der kun mangler at tabe 1½ kilo. Jeg tog 10 kilo på, på under 6 måneder, og det er lige til en depression *G* men fandt også meget støtte herinde, og er utrolig taknemmelig for de søde mennesker herinde.. og jeg er sikker på at du finder det samme herinde, som jeg gjorde..

Jeg håber bare det aller bedste for dig, og at du må nå dine mål.

knus og kolbøtter

Maradk
19 år29. juli 2005 kl. 10:15
Først og fremmest : Tak for alle jeres søde velkomsthilsener. Det betyder meget at føle sig velkommen i et forum, hvor der heldigvis ser ud til at være plads til alle.

Som svar på Bamses spørgsmål omkring min motion, så synes jeg faktisk selv, at jeg er relativt aktiv. Jeg har to store hunde, som kræver en del motion. I går blev det eksempelvis til en tur på 9,2 km - er det ikke en ok gåtur?
Ud over gåturene (går gerne en tur på 7-9 km hver dag + det løse og de små lufteture), forsøger jeg at springe på motionscyklen ca. hver anden dag. Her bliver det til 10-15 km i fuld fart.

Med hensyn til min kost, så spiser jeg meget fedtfattigt. Jeg er netop igen startet op på nogle piller fra lægen, som gør, at jeg får vildt dårlig mave, hvis jeg spiser for fedtholdigt. Pillerne i sig selv ændrer ikke på hverken hormonbalance eller appetit - de fungerer bare som "rygrad". De har hjulpet mig før, og skulle gerne gøre det igen.

På kort sigt er mit mål, at jeg skal ned på en BMI under 33. På lidt længere sigt skal jeg naturligvis længere ned, men det må tage den tid det skal. Men om et års tid er jeg formentlig pænt slank. Tynd bliver jeg aldrig, for jeg har meget kraftige knogler (det kan jeg vist takke min store far for!!), men slank må jeg vel kunne blive!

Altså: kampen er fløjtet igang, så nu må jeg bare hænge i :-)

Knus
Sommer
19 år29. juli 2005 kl. 11:11
Hej Sommer.

Også et velkommen til fra mig. Jeg håber du falder til, og kan bruge forummet til noget.
Har lige læst dit seneste indlæg, og jeg er sikker på, at det nok skal lykkedes for dig. Det lyder til, at du tænker over det, du gør, og det at have et mål er altid godt :-)

Skulle du have spørgsmål eller kommentarer, skal du være velkommen til at skrive det til os.
Så er jeg sikker på, at der er en eller anden, der gerne vil svare.

Hav en god weekend
/Engis
19 år29. juli 2005 kl. 12:30
Hejsa...

Lidt sjovt at læse dit indslag *SMILER* Er nemlig selv 33 år, fra Odense og måler 174, jeg vejer næsten det samme som dig.. 108,2 kg.

Altså ville da bare lige sige at hvis du har lyst og tid til det, så kunne vi da træne lidt sammen, jeg træner nede i CCS og er vildt glad for det. Har ikke haft så stor held med at finde kuren her i min super lange sommerferie fra mit studie, men på tirsdag begynder jeg på Atkins igen, for der ved jeg hvad jeg skal og jeg ved det er effektivt et stykke tid til jeg finder rundt i mit hoved igen... min plan er at når jeg i september kommer hjem fra studietur vil jeg betynde hos VV eller også gå efter Lene Hanssons bog "du er hvad du spiser"...

Vi kunne og så svømme sammen eller andet!!... Har fundet en fed side hvor de har gode løber programmer, det begynder jeg også på i næste uge sammen med min kur og 3 gange styrketræning

Knus Rikke
19 år29. juli 2005 kl. 23:31
Hej Rikke,

Rart at jeg ikke er helt alene om trængslerne i Odense - og pragtfuldt at vide, at der er en træningspartner indenfor rækkevidde *s*
Jeg har selv trænet i CCS (indtil sidste forår), men oplevede faktisk ikke den store effekt af det. Jo, jeg fik lidt større muskler, men da det egentlig ikke er mit mål med det her, valgte jeg at stoppe igen. Svømning er SLET ikke noget for mig, men løbeprogrammet kunne da på sigt være spændende at stifte bekendskab med.

Jeg har selv overvejet at gøre brug af Vægtkonsulenterne, hvis jeg ikke selv kan styre vægttabet. Jeg synes dog, at det er temmelig pebret , så jeg ser lige tiden lidt an. Hvis du har MSN, kunne vi evt. støtte hinanden via daglig kontakt herover?

Knus fra Sommer, som netop nu er på vej ud på en lang travetur med hundene :-)
19 år1. august 2005 kl. 10:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });