DILEMMA: HVORDAN FÅ DEN ""BILLIGSTE BRANDERT" I KCAL ?? :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

DILEMMA: HVORDAN FÅ DEN ""BILLIGSTE BRANDERT" I KCAL ?? :)
Ok her er dilemmaet: jeg skal til fest i aften. Jeg skal drikke. Nå ja skal og skal men altså ja :) Jeg tjekkede lige programmet: Når man drikker øl får man kcalerne fra kulhydraterne - derimod når man drikker vin, får man dem fra alkoholen?! Er der nogen af jer, der ved hvad forskellen er? Og hvad der er "bedste brandert/samt billigst" for kcal regnskabet? Tjekkede ikke lige spiritus, men det vil jeg da lige gøre...
15 år17. januar 2009 kl. 08:20
re: DILEMMA: HVORDAN FÅ DEN ""BILLIGSTE BRANDERT" I KCAL ?? :)
300g Gin 788 kcal

1.000g Hvidvin, sød 955 kcal

500g Mineralvand, sodavand, tilsat sukker, uspec.

1.000g Rødvin 728 kcal

1.000g Øl, ubeskattet, uspec. 355 kcal

Skulle man gå efter kcaler er det øl man ku drikke, men her sætter kcalerne sig via kulhydraterne - ved hin var det som sagt på alkoholen kcalerne lå...mystisk forskel.

Hvad ville I gøre, altså I vil gerne mærke en lille brandert, så forslag om at nyde et enkelt glas vin til maden dur ikke:)
15 år17. januar 2009 kl. 08:27
alkohol- kulhydrat og fedtkalorier
Det er lidt svært at rådgive om hvad der er billigst i kalorieregnskabet - og jeg tror ærlig talt at når først du alligevel drikker dig mere eller mindre halvfuld, så slår hjernen alligevel fra med alle de gode intentioner du måtte have hjemmefra.

Måske kan dette hjælpe dig lidt med regnskabet.

Kulhydrater indeholder 4 kcal pr g
Alkohol indeholder 7 kcal pr. g
Fedt indeholder 9 kcal pr. g

Du kan jo prøve at danse de fleste kalorier af eller aftale med dig selv at du i morgen 100% sikkert får løbet, gået eller andet så du også sveder noget af dem ud. Min pointe er at nu har du besluttet at du vil drikke i aften, så gør det med god samvittighed og saml tråden op igen i morgen. Det er bedre at vedkende sig det valg du bevidst har gjort - og vide at det koster lidt den forkerte vej, end at gå rundt med en ødelæggende dårlig samvittighed hele tiden. Håber du får en god fest og at tømmermændende (også i overført betydning) bliver minimale.
15 år17. januar 2009 kl. 09:14
re: alkohol- kulhydrat og fedtkalorier
Tak for svaret Ulla. Du har selvfølgelig ret, men jeg synes også det er lidt interessant, hvad der er mere eller mindre slemt...tror jeg ender på vin ;) men anyways tak.

Og så har lige taget en lang løbetur, så det hjælper helt sikkert også på samvittigheden:)
God weekend
15 år17. januar 2009 kl. 10:30
re: alkohol- kulhydrat og fedtkalorier
Der er faktisk ikke den store forskel - det er under alle omstændigheder alkoholen, der giver størstedelen af kalorierne og da du skal have en vis mæmngde alkohol for at opnår en brandert er det næsten ligegyldigt, hvordan du indtager den.

Så længe det ikke er i form af drinks blandet op med sukkerholdig sodavand er der ikke den vilde forskel.

For at få 100 gram alkohol i form af pilsner-øl skal du indtage ca. 820 kcal.
For at få 100 gram alkohol i form af vin (10%) skal du indtage ca. 720 kcal.
For at få 100 gram alkohol i form af ren whisky skal du indtage ca. 620 kcal.

Så som du kan se: Jo renere, det er, jo mindre kalorier giver det, men det er jo klart, da der også er kalorier i den væske, alkoholen er i. Men forskellen er ret lille - hvis du skal have, hvad der svarer til en hel flaske sprut, så er forskellen på tynd øl og ren spiritus kun ca. 560 kcal.

Så min pointe er. Lad være, at bekymre dig, for det er først og fremmest alkoholen, der feder, ikke så meget, det den er i...
15 år17. januar 2009 kl. 10:53
Hvad med cola-light med vodka? Det er ikke så frygteligt mange kcal i.
15 år17. januar 2009 kl. 11:11
Da der ikke er kalorier i cola light, så vil det jo give det samme som ren spiritus, så ja, det er i den gode ende (det samme som eksemplet med whiskyen).
15 år17. januar 2009 kl. 11:23
tequila er det med færrest kalorier i.
15 år17. januar 2009 kl. 12:03
det går også meget hurtigere at blive beruset hvis man holder sig til tequila-shots, og så kan du jo få lidt til frugtregnskabet med citronskiverne.....
;-)

men det er jo ingen synd at more sig engang imellem, og hvis du tænker lidt over hvad du spiser inden du skal feste og mens du fester så gør det ikke så meget at dine kcal kommer hovedsageligt fra de forkerte ting, hvis det altså bare er den ene dag.

du vil se at der i dit samlede ugentlige forbrug nok ikke er den store fare ved at feste en dag.

men det er ihvertfald en god ide at vælge sukkerfri sodavand til dine drinks, og du kan jo nu få hvad som helst i sukkerfri, cola,appelsin,hindbær,ananas, sport osv

gør bare dig selv den tjeneste at holde dig fra bolsje og flødeholdige shots som f.eks dooleys, gajol, baileys, små grå osv, for de går fra 0-100 hurtigere end min badevægt
15 år17. januar 2009 kl. 16:33
ps...

pepsi-max er sukkerfri og smager af rigtig cola, taler af erfaring for min colaholiske mand er diabetiker og den generer ikke hans blodsukker men han brokker sig heller ikke over smagen
15 år17. januar 2009 kl. 16:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });