Så starter jeg!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Så starter jeg!
Så er jeg startet på omlægningen af mit liv. Har overstået 2 knæoperationer og siddet stille i snart 4 måneder, så jeg trænger til en opstrammer og at tabe et par kilo eller mere.

Jeg har kastet mig over pilates 6 gange om ugen og må i september begynde at løbe, men helt fra bunden af. Starter med 2 minutter - 3 gange om ugen for at knæet kan følge med.

Jeg er ikke indrettet til at tælle kalorier, men mener selv at mit hoved er skruet så fornuftigt på, at jeg sagtens vil tabe mig alligevel.

Jeg ser meget frem til at komme ordentligt i gang og skal nok fortælle hvordan det hele skrider frem.

/Kristine
19 år26. juli 2005 kl. 17:02
re: Så starter jeg!
Hej Gorgeouzz!

Velkommen hertil, det er det første skridt på vejen i dit "nye" liv...Sikke da en omgang med 2 knæoperationer, lov mig at du passer godt på her i starten, ikke også. Vi 2 vejer omkring det samme og jeg har gået og "syltet" i lang tid uden at kunne tabe mig. Jeg er også for alvor klar nu, så vi kan ta' hinanden i hånden og skubbe lidt på, når vi har brug for det?? Hvad si'r du til det??? Held og lykke med det i hvert fald, siden her er super god og der er masser af søde mennesker til at gi' dig støtte, skulderklap eller måske et lille spark i r...., hvis du har brug for det...

Masser af hilsner fra Muldebeerg
19 år26. juli 2005 kl. 20:26
re: re: Så starter jeg!
Hej Muldebeerg!

Det ville være alletiders at have en "at følges med". For jeg kender mig selv nok til at jeg til tider godt kan have rygrad som en kop vand. Men denne gang skal det lykkes, og støtte, råd og eventuelle spark er altid gode at få og kunne give.

Jeg passer virkelig på med mit knæ, og det er efter doktorens anbefaling at jeg først begynder at løbe i september. Han sagde dog at jeg sagtens kunne starte ud med at løbe 2 km, men det vil jeg ikke udsætte mit knæ for. Jeg cykler nu og som sagt er jeg startet på pilates, blandt andet for at styrke musklerne omkring knæet.

Skulle du have brug for inspiration til mad, så bare sig til. Jeg var igang med kokkeuddannelsen, inden jeg måtte stoppe pga. knæet, så jeg har altid en opskrift eller to til overs :-)

/Kristine
19 år26. juli 2005 kl. 20:41
Hej Kristine

Velkommen - pyha to knæoperationen det er da godt nok en hård omgang var? Kan godt forstå at du træner til at komme lidt i gang - men husk nu at passe på dig selv.

Har hørt at pilates skulle være rigtigt godt jeg har desværre ikke selv prøvet det endnu.

Jeg gik hos ww men besluttede mig for at stoppe her for 2-3 mdr. siden og følger bare deres program, men styre selv vejningen m.m. og det går faktisk meget godt.

Fortæl lidt mere om dig selv - hvad er dine mål m.m.

Pøj pøj
Knus Smiley
19 år27. juli 2005 kl. 08:11
Hej Gorgeouzz

Velkommen til!
Ja pilates lyder som en dejligt form for motion, man skal jo sikkert heller ikke overanstrænge knæende efter sådan en hård omgang..

Håber det bedste for dig herinde, og vi er her altid til din opbagning og støtte..

Mariadk
19 år27. juli 2005 kl. 09:35
Hej Smiley

Du kan tro at jeg passer på med mit knæ. Jeg tager en dag ad gangen, og lytter til hvordan mit knæ har det.

Mit mål her gennem madital, er som sagt at tabe omkring 10 kg samlet. Samtidig håber jeg på at kunne løbe halvmarathon - allerhelst marathon til næste år. Jeg var en habil løber inden det gik helt galt med mit knæ i marts, men det er først nu efter operationen, at jeg sætter så højt et løbemål. Jeg har haft knæproblemer i 17 år, men først nu er der blevet gjort noget ved det.

Ved siden af al denne her livsomlægning sidder jeg og venter på svar på om jeg er blevet optaget på uddannelsen "professionsbachelor i ernæring og sundhed". Der skulle gerne komme et brev med posten i morgen :-D

/Kristine
19 år27. juli 2005 kl. 11:43
Hej Mariadk

Også et stort tak for den varme velkosmt fra din side. Rart at have fundet en side hvor det hele ikke går op i muskler og kosttilskud.

/Kristine
19 år27. juli 2005 kl. 11:46
Velkommen til!
Et stort velkommen til fra mig.
Håber du får glæder af forummet og alle os andre.

Engis
19 år27. juli 2005 kl. 13:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });