Lige det sidste vej, men..

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lige det sidste vej, men..
Heej allesammen.

Sidste år var jeg i usa som udvekslingsstudent og tog desværre omkring 10 kg på, men jeg havde dog også besluttet mig for at det var mit år, og jeg ikke gad være på nogen slankekure.

Efter jeg er kommet hjem (ca. 6 mdr. siden) har jeg tabt mig omkring de 7 kg. Min familie og jeg har været til kostvejleder hvor jeg har tabt mig ca 3 af de 7 kg. efter. Mit næste mål er 55 kg, selvom jeg gerne vil længere ned end det.

For mig kommer det dog ikke an på hvad vægten så meget siger, men mere hvordan jeg ser mig selv i spejlet.

Mit problem er at jeg har tabt tråden lidt nu hvor jeg er kommet ned på en sund vægt. Jeg vil vildt gerne være tilfreds med min krop, men jeg har fået meget svært på det sidste med at sige nej til de forkerte ting.

Jeg vil egentlig bare høre jer hvad i gør for at holde jer på jeres kalorie indtag? Jeg kan sagtens sidde og sige til mig selv at det var for dumt efter jeg har spist to boller med smør og ost, men før jeg gør det er der simpelthen ikke nogen stopklods i min hjerne der siger NEJ!

Nogle gode råd derude? :)
15 år13. januar 2009 kl. 14:29
re: Lige det sidste vej, men..
skulle nok lige sige at jeg er 163 høj, bmi på 22,2 og nuværende vægt er 59,3
15 år13. januar 2009 kl. 14:30
Vil lige starte med at sige mange gange tillykke med vægttabet - du ligger jo bare så flot nu. 22 er set som det perfekte BMI.
Kan ikke helt se hvorfor du vil længere ned end 55 kg? Du skal jo heller ikke forsvinde helt.
Husk også på at der kommer en hver dag efter tabet - hvor det også skal være ok at spise to boller med ost hvis man er sulten - problemet opstår mere, der hvor du spiser når du ikke er sulten og altså spiser af andre årsager. Vi har alle laster - jeg kan ikke undvære chokolade og har heller ikke lyst til det. Jeg sørger så for ikke at spise for meget af det men lidt skal der være plads til. Jeg vil også gerne i fremtiden kunne gå på restaurant med kæresten og bare nyde det uden at skulle sidde og stikke i en salat.
Programmet her kan jo også hjælpe med vægtvedligehold - du kan sætte et mål med at holde en vægt på 59,3 kg og så fortæller programmet dig hvor mange kalorier du skal indtage dagligt. Men det kommer helt an på hvordan du har med at tælle kalorier.

Jeg er på anden omgang mht vægttab - jeg tabte 10 kg men har nu taget 6 kg på igen. Næste gang vil jeg bare være bedre til at holde øje med min vægt og ikke lade den komme for højt op igen - men ellers vil jeg leve normalt og sundt. Jeg vil kun justere på mit indtag hvis vægten stiger for meget.

Men igen tillykke.
15 år13. januar 2009 kl. 15:16
Tusind tak for hurtigt svar :)

Altså som jeg skriver så kunne jeg i princippet veje 100 kg, hvis bare jeg er tilfreds med den måde min krop ser ud på. Det er også derfor mit mål lige nu er 55 - grunden til at jeg siger jeg måske vil længere ned, er fordi jeg ikke tror jeg vil være helt tilfreds med min krop der endnu.
Tro mig, jeg er ikke ude på at sulte mig selv og ligne et skelet. Jeg har et meget sundt forhold til mad. Jeg ønsker bare en fladere mave.

Problemet er netop også bare at jeg ikke nødvendigvis altid er sulten når jeg spiser - jeg er bare madglad, og har ikke den der stopklods til tider.

Jeg har intet imod at tælle kalorier, og gør det også. Men det hjælper ikke så meget på smutterene. Jeg er ellers god til at få dyrket motion også. Det er bare ærgeligt at det så alligevel ikke giver et vægttab fordi jeg har mine smuttere.

Tillykke med dit vægttab også! Det er rigtig flot at kunne tabe det. Men ja, det er svært at holde vægten når man nu har nået sit mål. Jeg er heller ikke på slankekur, har simpelthen lagt min kost om i stedet for. Jeg er også så heldig at min familie er med på det.
15 år13. januar 2009 kl. 15:35
Godt jeg er glad for at du er helt med på ikke at sulte dig selv :-D man kan jo blive lidt bekymret.

Når jeg står overfor noget som jeg virkeligt har lyst til men som jeg ikke burde spise - det kan være alt muligt - chokolade eller portion nr 2 så tænker jeg tit på alt det lækre tøj jeg har liggende i skabet som jeg gerne vil i igen.
Det lyder nok lidt fjollet men det virker altså på mig.
Hvis du har nogle mål er det godt at tænke på dem...de par fede jeans man har liggende i skabet som man ikke kan passe mere - eller den bikini man gerne vil se dejlig ud i til sommer. Eller måske vil man gerne kunne løbe de 5 km uden at blive forpustet - hvad ved jeg.
Ellers er der mange der har gavn af at drikke et stort glas vand - det mætter og når maven er fuld er det nemmere at stå imod. Jeg giver også migselv andre ting som jeg godt kan lide og som ikke feder i stedet for f.eks. vindruer(som jeg elsker).
HVis det er lækkersulten der irriterer kan jeg finde på at tage en skål Cheasy yogurt med vanilie og optø nogle hindbær og putte i - det er en dejlig dessert der ikke er ret mange kalorier i.

Og tak for opbakningen - jeg mangler kun de sidste 4 kg nu :-D
15 år13. januar 2009 kl. 15:49
Tak for rådene!
Det er bare frustrenede at vide man er kommet det stykke vej, og så man går i stå. Men nu er jeg da lige kommet hjem fra en lang løbetur, det må da hjælpe lidt på det ;)

Fedt! Dem smider du sikkert hurtigt. Det lyder da til at du har godt styr på at smide kiloene :)
15 år13. januar 2009 kl. 15:58
Heh ja jeg har jo prøvet det een gang før ;-) men nu må det gerne være sidste gang.

Men det er svært det sidste stykke - man kan jo også sige at der ikke er så meget at tabe af - men mere motion er nok vejen frem. :-D
15 år13. januar 2009 kl. 16:09
Ja, og så kan man sige, at selve vægten kan jo godt vise mere hvis man tager på af muskelmasse :)
15 år14. januar 2009 kl. 19:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });