#2 af Esti91 (slettet)
Opgivende...
Du læser en tråd i debat > vægttabEsti91 (slettet)
re: Opgivende...
Det kan skyldes at alkoholen nedsætter forbrændingen og binder væske, så vægttabet først kommer, når kroppen har bearbejdet giften, som alkohol jo er. Bare rolig, det kommer. Det handler om at hænge i:)
15 år12. januar 2009 kl. 22:00
Superwoman
Bare du ikke giver op Lady, så skal det nok gå.
Jeg ved ikke hvor meget styr du har på dit kalorieindtag men måke skal du kigge nærmere på det. Eventuelt hvis du har ting som hvidt brød eller andre "tomme kalorier" i dit regnskab erstat det med tilsvarende antal kalorier i grove grøntsager eller rugbrød. På den måde får du "mere for pengene" og kan måske sætte din forbrænding i vejret.
Og vær tålmodig - jeg tror næsten at jeg kan sige, at vi alle herinde har prøvet tidspunkter, hvor vi synes vi gør alle de rigtige ting, men hvor der alligevel ikke rigtigt synes at ske noget på vægten. Det skal nok vende rundt hvis du hænger i. Held og lykke til.
Jeg ved ikke hvor meget styr du har på dit kalorieindtag men måke skal du kigge nærmere på det. Eventuelt hvis du har ting som hvidt brød eller andre "tomme kalorier" i dit regnskab erstat det med tilsvarende antal kalorier i grove grøntsager eller rugbrød. På den måde får du "mere for pengene" og kan måske sætte din forbrænding i vejret.
Og vær tålmodig - jeg tror næsten at jeg kan sige, at vi alle herinde har prøvet tidspunkter, hvor vi synes vi gør alle de rigtige ting, men hvor der alligevel ikke rigtigt synes at ske noget på vægten. Det skal nok vende rundt hvis du hænger i. Held og lykke til.
15 år13. januar 2009 kl. 09:29
Ulla B (slettet)
Hej Lady
Jeg kender godt det der med at alting pludselig står stille selvom man syntes man gør alt det rigtige. Træls!! - Men ellers - hallo du :-) hvor mange taber sig 2 kg i juledagene - Det er da supert og viser at de 82 kg ligger lige rundt om hjørnet og venter på dig, og samtidig et tillykke med dit samlede vægttab indtil nu.
Jeg ved ikke hvor meget du drikker, men hvis du sørger for at få 2 l vand hver dag kan det måske være en hjælp til at sætte skub i det igen? Jeg har flere gange selv fået bevist at hvis ikke jeg drikker ca. 2 l dagligt, ja så koster det mig ca. et ½ kg manglende tab på vægten.
Er spændt på at høre om du får - nej ikke om - men når du får sat gang i vægttabet igen.
Jeg kender godt det der med at alting pludselig står stille selvom man syntes man gør alt det rigtige. Træls!! - Men ellers - hallo du :-) hvor mange taber sig 2 kg i juledagene - Det er da supert og viser at de 82 kg ligger lige rundt om hjørnet og venter på dig, og samtidig et tillykke med dit samlede vægttab indtil nu.
Jeg ved ikke hvor meget du drikker, men hvis du sørger for at få 2 l vand hver dag kan det måske være en hjælp til at sætte skub i det igen? Jeg har flere gange selv fået bevist at hvis ikke jeg drikker ca. 2 l dagligt, ja så koster det mig ca. et ½ kg manglende tab på vægten.
Er spændt på at høre om du får - nej ikke om - men når du får sat gang i vægttabet igen.
15 år13. januar 2009 kl. 09:38
LadyJ (slettet)
Mange tak for opmuntringen alle sammen :-) Og i dag vejede jeg 83,2 som jo ikke er langt fra mit første mål - at komme ned under de 83. Dog er min drøm at komme ned under de 80 (som jeg ikke har vejet siden jeg var "barn").
15 år13. januar 2009 kl. 16:44
Marinne (slettet)
Kender alt for godt den der tvivl, når vægten enten står stille eller svinger både op og ned, men I har ret - det gælder nok bare om at hænge i. Vejer I jer hver dag?? Kan ikke rigtig finde ud af om det er bedre at nøjes med en gang om ugen?
15 år22. januar 2009 kl. 09:43
LadyJ (slettet)
Jeg vejer mig hver dag, ved godt der er mange der siger man ikke skal, men hvis jeg ikke vejer mig hver dag så glemmer jeg lidt at jeg er på kur. Synes det er rart med et lille delmål hver dag, og bliver egentlig ikke trist hvis jeg tager lidt på (for det sker jo) så giver det mig bare mere mod på at jeg SKAL tabe mig.
Jeg kan også lige informere om at i morges stod vægten på 81,7! Så der er kommet lidt gang i tingene :-)
Jeg kan også lige informere om at i morges stod vægten på 81,7! Så der er kommet lidt gang i tingene :-)
15 år22. januar 2009 kl. 10:30
oOHeidiOo (slettet)
tror også det er vigtigt at du prøver at måle dig med målebånd, så du ikke kun går efter hvad vægten siger, det kan være enormt demotiverende, især hvis den står stille, og du kan jo godt tabe fedt alligevel.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at gå ned i mit fitnesscenter og så prøve at få dem til at måle min fedtprocent en gang om ugen, så ser du helt reelt om du taber noget fedt
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at gå ned i mit fitnesscenter og så prøve at få dem til at måle min fedtprocent en gang om ugen, så ser du helt reelt om du taber noget fedt
15 år1. februar 2009 kl. 23:36
oOHeidiOo (slettet)
prøv desuden at drikke 3-4 kopper grøn te om dagen, det sætter forbrændingen op
15 år1. februar 2009 kl. 23:36
LadyJ (slettet)
Jeg har faktisk endelig fået fat i et målebånd, men har kun målt mig en gang så der er ikke meget at sammenligne med.
God idé med grøn te, jeg vil lave en kande med det samme :-) For jeg er stadig rigtig frustreret, synes ikke rigtig jeg har tabt mig i januar. Vejer i dag 82 og d. 31/12 vejede jeg 82,5.
God idé med grøn te, jeg vil lave en kande med det samme :-) For jeg er stadig rigtig frustreret, synes ikke rigtig jeg har tabt mig i januar. Vejer i dag 82 og d. 31/12 vejede jeg 82,5.
15 år3. februar 2009 kl. 10:33
Jeg begyndte på min rejse i marts sidste år hvor jeg var til hypnotisør, jeg vejede der 104 kg og vejer nu 84. Der er ikke sket meget i lang tid, jeg gik ikke så meget op i min "kur" i julen men gik igang igen allerede 2. juledag. Jeg tabte mig ca 1-2 kg indtil nytårsaften. D. 31/12 vejede jeg altså 82,5. Nytårsaften tænkte jeg overhovedet ikke, jeg både spiste og drak mig fuld. 1 januar var jeg på den igen. Det er så nu min frustration kommer - Jeg har spist udelukkende sundt og har trænet siden (hveranden dag) men er stadig ikke kommet under de 83 jeg vejede før nytår! I starten tænkte jeg at muskler vejer mere end fedt, men nu er det den 12, kan man virkelig godt lade være med at tabe sig af den grund?
Jeg prøver virkelig at holde gejsten oppe og sige til mig selv at det nok kommer, det er bare virkelig svært når man ikke kan se nogen fremskridt. HJÆLP!