#1 af tg83 (slettet)
Hjælp til at drikke nok.
Du læser en tråd i debat > vægttabtg83 (slettet)
Hjælp til at drikke nok.
Jeg har aldrig drukket særlig meget, har aldrig haft drikkedunk med i skole osv. dengang man var i den alder. Senere har jeg heller aldrig drukket så meget, bryder mig ikke om sodavand, mælk, kaffe eller the. En enkelt gang i mellem blander jeg lidt saft (1 gang hver 3 måned) Men bliver hurtig træt af smagen. Så er der faktisk kun vand tilbage, og det kan jeg godt li´men jeg får bare ikke drukket nok, var overrasket over mine tal de første dage, for der gik det op for mig at jeg på en hel dag godt kunne drikke mindre en 1/2 liter. Jeg er blevet bedre til at drikke, men syntes stadig det er enormt svært at få nok at drikke. Er der nogen der har nogle tips og ideer, eller kender det fra sig selv. Den der med at have 3 liter vand i køleskabet og så drikke dem i løbet af dagen holder ikke. Jeg har stort set altid vand i nærheden men får det ikke drukket.
15 år11. januar 2009 kl. 13:37
Esti91 (slettet)
re: Hjælp til at drikke nok.
Prøv at gøre det til en vane, at hver gang du spiser et måltid, drikker du også et stort glas vand (dem hvor der næsten kan være en ½L i).
Ellers kan du få en i din omgangskreds til at huske dig på at drikke vand:)
Jeg har aldrig haft problemer med at drikke nok, men det er mit bedste bud. Held og lykke med drikkeriet:)
Ellers kan du få en i din omgangskreds til at huske dig på at drikke vand:)
Jeg har aldrig haft problemer med at drikke nok, men det er mit bedste bud. Held og lykke med drikkeriet:)
15 år11. januar 2009 kl. 13:54
Superwoman
Nu gør jeg mig nok meget upopulær her på madital - men det er altså ret usundt at rende rundt med en vandflaske hele tiden - man kan også drikke for meget vand.
(et forældet link til ing.dk er blevet fjernet)
Den artikel forklarer meget godt hvad det handler om.
Du er sikkert ligesom mig - jeg føler heller ikke ret meget tørst generelt - men jeg prøver alligevel at få omkring 1-1½ liter - men det er ikke altid jeg når op på det. Jeg ligger som regel på lidt over 1 liter om dagen. Jeg har også snakket med min læge om det fordi jeg blev lidt bekymret om det - men han siger at bare man drikker omkring 1 liter så skulle det være fint - man får nemlig også væske igennem den mad man spiser. Der er masser der drikker alt for meget.
Men du kan prøve at snakke med din læge. Ellers så er det en meget god idesom der blev foreslået at drikke et glas vand til hvert måltid og gøre det til en vane.
(et forældet link til ing.dk er blevet fjernet)
Den artikel forklarer meget godt hvad det handler om.
Du er sikkert ligesom mig - jeg føler heller ikke ret meget tørst generelt - men jeg prøver alligevel at få omkring 1-1½ liter - men det er ikke altid jeg når op på det. Jeg ligger som regel på lidt over 1 liter om dagen. Jeg har også snakket med min læge om det fordi jeg blev lidt bekymret om det - men han siger at bare man drikker omkring 1 liter så skulle det være fint - man får nemlig også væske igennem den mad man spiser. Der er masser der drikker alt for meget.
Men du kan prøve at snakke med din læge. Ellers så er det en meget god idesom der blev foreslået at drikke et glas vand til hvert måltid og gøre det til en vane.
15 år11. januar 2009 kl. 17:48
mrs credible (slettet)
superwoman har lidt ret men der skal altså 3liter eller derover for at det er skadeligt at drikke vand...
tq83....-jeg er helt sikker på at du har en mobiltelefon....
gør dig selv den tjeneste at sætte mobilen til at ringe 3-4gange i den tid du er vågen og drik så et stort glas vand, sukkerfri saft eller mineralvand.
Jeg er selv en af de der tosser der ikke kan lide smagen af postevand.-for mig gjorde det en forskel at jeg fandt den ting jeg bedst ku lide at drikke, for jeg var helt nede under 1liter i døgnet på trods af fysisk hårdt arbejde, og næsten kun i form af kaffe.
hvis du foretrækker te så drik det, hvis du foretrækker mælk så drik halvt det og halvt noget andet, men for din egen skyld så drik den mængde programmet anbefaler for du vil takke dig selv i sidste ende....feks så hjælper det også mod uren hud, sure opstød og unyttig sult....
håber du ku bruge dette til noget
tq83....-jeg er helt sikker på at du har en mobiltelefon....
gør dig selv den tjeneste at sætte mobilen til at ringe 3-4gange i den tid du er vågen og drik så et stort glas vand, sukkerfri saft eller mineralvand.
Jeg er selv en af de der tosser der ikke kan lide smagen af postevand.-for mig gjorde det en forskel at jeg fandt den ting jeg bedst ku lide at drikke, for jeg var helt nede under 1liter i døgnet på trods af fysisk hårdt arbejde, og næsten kun i form af kaffe.
hvis du foretrækker te så drik det, hvis du foretrækker mælk så drik halvt det og halvt noget andet, men for din egen skyld så drik den mængde programmet anbefaler for du vil takke dig selv i sidste ende....feks så hjælper det også mod uren hud, sure opstød og unyttig sult....
håber du ku bruge dette til noget
15 år11. januar 2009 kl. 19:08
mrs credible (slettet)
ps
systemet med mobilen virkede så godt på mig at jeg har en naturlig tørst og drikker ca 2½ liter dagligt...hvilket er det korrekte for en på min størrelse med det job jeg har.
systemet med mobilen virkede så godt på mig at jeg har en naturlig tørst og drikker ca 2½ liter dagligt...hvilket er det korrekte for en på min størrelse med det job jeg har.
15 år11. januar 2009 kl. 19:13
sss (slettet)
Måske ville det hjælpe hvis du lavede smoothies en gang i mellem, fx til morgenmad eller mellemmåltid? Med frugter + juice eller mælk..
Der er godt med væske i, og så kan du jo slå to fluer med et smæk - det er sundt og du får samtidig meget væske fra det? ;-)
Eller spis vandholdige frugter i løbet af dagen, som melon, æble, pære, vindruer..
Der er godt med væske i, og så kan du jo slå to fluer med et smæk - det er sundt og du får samtidig meget væske fra det? ;-)
Eller spis vandholdige frugter i løbet af dagen, som melon, æble, pære, vindruer..
15 år12. januar 2009 kl. 18:43
tg83 (slettet)
mange tak for alle jeres svar, det har hjulpet mig godt på vej:-)
15 år12. januar 2009 kl. 18:43