Sommerklar!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Sommerklar!
Jeg er en pige på 16 år, og jeg vil gerne, som så mange andre piger, tabe mig lidt inden bikinisæsonen starter.
jeg vejer 65kg,
det er kun lige på hofterne, og så omkring maven jeg vil tabe mig mest. (kender i evt. en bestemt træning man kan lave for det område)

Jeg har leget lidt med at lave en ordenlig kostplan.
Jeg er kommer frem til at mit ligevægtsindtag er på ca 1600Kcal.
Jeg ved ikke så meget om det, men kan det godt passe?

men hvis jeg vil det, kan i så foreslå en ordenlig kostplan? jeg er lidt i tvivl. (;

og hvor meget Kcal-underskud skal man have hvis det er ?

håber i vil svare :D
-taak
15 år8. januar 2009 kl. 23:42
re: Sommerklar!
Hejsa Mette.
Basal stofskifte på 1600? Det lyder lidt lavt i mine øjne - jeg har sat mit aktivitetsniveau i programmet til meget lavt (da det er meget lavt heh) og jeg vejer nogenlunde det samme som dig. Mit ligger på omkring 1800 kcal om dagen. Hvis du vil tabe dig, er det sådan set bare at ligge uder det tal - 1800. Husk dog på at kroppen ikke kan tåle at få under 1200 kcal om dagen da det er det den som MINIMUM skal have for at opretholde kropsfunktioner som f.eks. indre organer og den slags. Og man skal helst ikke have så lavt kalorieindtag - det er simpelthen ikke sundt for kroppen.

Jeg vil gætte på at et sund indtag vil være på de omrking 1400-1500 (1600 gør heller ikke noget). Så vil du tabe dig uden at sulte og uden at vægttabet går i stå fordi kroppen tror der er hungersnød og at den derfor er nødt til at holde på fedtet.

Omkring træning så siger alle de trænings-kloge folk jeg kender, at punkttræning er en skrøne. Altså at man ved bestemte øvelser kan træne bestemte steder af kroppen og tabe fedt der. Ævbæv - hvis man kunne ville jeg gerne træne mig frem til en fladere mave. Men ak.
Men det de siger er,, at man sagtens kan træne bestemte kropsdele og så få et opstramning af den del, der gør at det ser pænere ud i spejlet :-D
Men kroppen bestemmer selv hvor den forbrænder fedtet fra.

Jeg er på ingen måde ekspert - men det var mine erfaringer. Håber du kunne bruge det til noget.
15 år9. januar 2009 kl. 08:14
Det er dejligt at se nogen omkring den alder! Jeg er selv 15, men jeg prøver ikke at tabe mig til bikiniseasonen, for mig er det om at være sund og slank, altid!
15 år10. januar 2009 kl. 13:07
Jeg er også på en "diæt".
Er 16 år gammel og vejer 59 kg.

Vil gerne se godt ud til sommer - og min strategi er bare at spise mindst 1200 højst 1600 kcal (mit gennemsnit er 1300-1500 kcal om dagen), og så er jeg begyndt at løbe lidt og dyrke lidt motion.

Jeg laver også mave øvelser derhjemme, hver dag.
Jeg stræber IKKE efter at veje noget bestemt, jeg stræber efter at have det godt med mig selv om min krop, og føle mig smuk og lækker ;o) Og SELVFØLGELIG SUND OG STÆRK ;)

Held og lykke...
15 år10. januar 2009 kl. 13:22
Jeg er 15, og jeg vil også meget gerne tabe mig inden "bikinisæsonen".
Lige nu vejer jeg 59,1, men jeg vil meget gerne ned på omkring 50 kg. Dog har jeg ikke fortalt mine forældre om min "slankekur", da jeg selv er god til at hive mig selv i ørerne med det rigtige mad og mængden af det. Derfor "lever" jeg heller ikke efter en kostplan. Dog kan jeg godt en gang imellem lave en lille seddel hvor jeg noterer hvad jeg vil indtage næste dag. Så har jeg noget at holde mig til og sørger for ikke at overskride min egen aftale. Derfor er mit eneste råd, at du sætter dig ned og beslutter hvor meget og hvad du vil spise næste dag. Så bare sørg for at sætte noget sundt på, og sørg for at få hverken for meget eller få lidt, så kan det da ikke gå helt galt ;)
15 år14. januar 2009 kl. 16:53
Jeg bor i Tanzania, så det er bikiniseason hele året! Men jeg skal hjem til sommer så jeg vil da gerne være lidt sommerklar.
15 år15. januar 2009 kl. 14:50

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });