#2 af Dior (slettet)
Hvordan klarede i julen?
Du læser en tråd i debat > vægttabDior (slettet)
re: Hvordan klarede i julen?
Tja, jeg tror jeg var rimelig god i julen!
Selvfølgelig røg der lidt mere end der normalt ville gøre, men ikke i overdrevent gear.
Har hverken taget på eller tabt mig, så det vel okay tror jeg.
Selvfølgelig røg der lidt mere end der normalt ville gøre, men ikke i overdrevent gear.
Har hverken taget på eller tabt mig, så det vel okay tror jeg.
15 år2. januar 2009 kl. 16:51
oOHeidiOo (slettet)
jeg synes ikke december var slem for mit vedkommende, der var ikke så mange julefrokoster, som der plejer at være, så det har jo nok hjulpet en del på det, men der var lige tre dage efter jul og så lige 1. januar, der var der ikke nogen tanke på sund livsstil, men mon ikke, jeg nok skal komme mig oven på det....
15 år3. januar 2009 kl. 10:47
iakob
Jeg vil ikke sige at jeg faldt i - jeg hoppede i :-)
Jeg var til en enkelt julefrokost før selve julen hvor jeg rå-åd og drak. Selvom jeg gjorde mit bedste var det dog stadig mindre end det var før i tiden.
Weekenderne i julemåneden var også lidt mere usunde end de plejer at være.
Og så selve julen og nytåret - her var jeg oppe på fuld fløde og flæskesteg. Det blev ikke sparet på noget. Jeg spiste det hele.
Alligevel så har min jul været sundere end den var for to år tilbage og tidligere. Det har simpelthen ikke været mig muligt at spise så meget som før fordi jeg ikke har været i træning. Min mave har også været helt bananas - den kunne ikke tåle al den fede mad.
Jeg har taget cirka 5 kilo på siden slutningen af november - men de 2,5 er vist allerde røget igen i løbet af de første 2 januar-dage. Det må have været vand.
Så her er der dømt skrumpe-januar. Dels for at få vægten ned på det ønskede igen (jeg er jo i vægtvedligeholdelsesfasen) og dels for at vænne mig fra al den sukker og fedt. Skrumpet er nu ikke så vil - det er bare normal sund mad med masser af grøntsager og frugt og ingen af de usunde ting som kager og slik.
Den første uge gældes det om at fjerne sukker og fedt fra min kost - så betyder det ikke så meget at jeg ikke taber mig. Jeg vil hellere spise et ekstra stykke rugbrød og så ikke skulle kæmpe mod sukkersult. Ugerne efter går jeg så over til at spise mindre end jeg bruger.
Jeg var til en enkelt julefrokost før selve julen hvor jeg rå-åd og drak. Selvom jeg gjorde mit bedste var det dog stadig mindre end det var før i tiden.
Weekenderne i julemåneden var også lidt mere usunde end de plejer at være.
Og så selve julen og nytåret - her var jeg oppe på fuld fløde og flæskesteg. Det blev ikke sparet på noget. Jeg spiste det hele.
Alligevel så har min jul været sundere end den var for to år tilbage og tidligere. Det har simpelthen ikke været mig muligt at spise så meget som før fordi jeg ikke har været i træning. Min mave har også været helt bananas - den kunne ikke tåle al den fede mad.
Jeg har taget cirka 5 kilo på siden slutningen af november - men de 2,5 er vist allerde røget igen i løbet af de første 2 januar-dage. Det må have været vand.
Så her er der dømt skrumpe-januar. Dels for at få vægten ned på det ønskede igen (jeg er jo i vægtvedligeholdelsesfasen) og dels for at vænne mig fra al den sukker og fedt. Skrumpet er nu ikke så vil - det er bare normal sund mad med masser af grøntsager og frugt og ingen af de usunde ting som kager og slik.
Den første uge gældes det om at fjerne sukker og fedt fra min kost - så betyder det ikke så meget at jeg ikke taber mig. Jeg vil hellere spise et ekstra stykke rugbrød og så ikke skulle kæmpe mod sukkersult. Ugerne efter går jeg så over til at spise mindre end jeg bruger.
15 år4. januar 2009 kl. 08:39
claus (slettet)
Jeg var på vægten i dag - og den siger 6 kg mere end den 1. november, så det kunne nok have været værre, men det er nu stadig lidt ærgerligt - men maden var da i det mindste god :-)
Jeg kan godt genkende det med, at maven slet ikke kan klare al det fedt, man spiser - jeg har det allerede meget bedre efter et par dage med sund kost. det er næsten den bedste motivation - at man kan føle, at det er rart at leve sundt :-)
Så kiloene skal nok ryge igen - så frygter jeg bare for julen 2009 allerede ;-)
Jeg kan godt genkende det med, at maven slet ikke kan klare al det fedt, man spiser - jeg har det allerede meget bedre efter et par dage med sund kost. det er næsten den bedste motivation - at man kan føle, at det er rart at leve sundt :-)
Så kiloene skal nok ryge igen - så frygter jeg bare for julen 2009 allerede ;-)
15 år4. januar 2009 kl. 13:30
iakob
Det er altid godt at planlægge. Jeg klarede det meste af december ved at have planlagt mig ud af det. Jeg spiste f.eks. overhovedet ikke den fede julemad i kantinen. Kun julefrokost slog jeg mig løs. Og ugen mellem jul og nytår havde jeg planlagt til at der var ædegilde. Jeg tænkte at jeg umuligt kunne nå at tage så meget på i løbet af en uge at det ikke kan tabes i løbet af januar - og jeg har haft et ret hårdt efterår med arbejde og megen sygdom i familien (de meste hentet i daginstitutionen). Derfor gav jeg mig selv fri - jeg tror jeg ville have spist lige så meget havde jeg ikke givet mig selv fri, men jeg ville have haft det meget dårligere med det.
I stedet havde jeg et par succes-oplevelser hvor jeg stoppede med at spise tidligere end jeg ville have gjort for 2 år siden. Jeg åd mig også til en mavepine en dag... hehe... jeg er desværre stadig glad for skodmad. Men jeg nyder så til gengæld også at komme fra skodmaden igen.
I stedet havde jeg et par succes-oplevelser hvor jeg stoppede med at spise tidligere end jeg ville have gjort for 2 år siden. Jeg åd mig også til en mavepine en dag... hehe... jeg er desværre stadig glad for skodmad. Men jeg nyder så til gengæld også at komme fra skodmaden igen.
15 år4. januar 2009 kl. 19:59
oz1ing (slettet)
Hej til alle.
Det var en lang jule ferie og det har altså sat sit præg. Jeg er på den igen efter en 4 mdrs pause med madital.
Utroligt som man kan vænne sig til "skodmad" samt i extreme mængder. Nå men det skal nu nok gå - madital metoden virker fint for mig. Og jeg kan se at der stadig er brugere fra før min tid der holder til her endnu. Så det er bare god motivation.
Det var en lang jule ferie og det har altså sat sit præg. Jeg er på den igen efter en 4 mdrs pause med madital.
Utroligt som man kan vænne sig til "skodmad" samt i extreme mængder. Nå men det skal nu nok gå - madital metoden virker fint for mig. Og jeg kan se at der stadig er brugere fra før min tid der holder til her endnu. Så det er bare god motivation.
15 år6. januar 2009 kl. 13:17
jeg har været til julefrokoster hver weekend siden starten af november og har spist, som jeg normalt ville have gjort. det er nok ikke den store katastrofe. Men når det bliver skyllet efter med alt for store mængder øl og snaps, så begynder det at løbe op. Et hurtigt regnestykke siger mig, at jeg sagtens kan have taget et kilo på pr. julefrokost med det indtag.
Så jeg har ikke været på vægten endnu, jeg vil lige tage en fornuftig dag først og så hopper jeg på vægten i morgen og frygter det værste - men jeg er klar til at gå i gang igen.
Håber i andre er faldet lidt mindre i her i julen :-) og godt nytår til jer alle...