#2 af Dior (slettet)
Forfra (teenager prøver at være fornuftig)
Du læser en tråd i debat > vægttabDior (slettet)
re: Forfra (teenager prøver at være fornuftig)
folket må* stoppe..
sorry.. der er mange stavefejl.. =)
sorry.. der er mange stavefejl.. =)
15 år27. november 2008 kl. 18:37
bruger slettet
Hej, mit navn er Malou og jeg er også 16 år og din historie lyder fuldstændig som min. Jeg har også kæmpet mod spiseforstyrrelser (både bulimi og anoreksi) i næsten to år nu. For over to år siden var jeg overvægtig, men så tabte jeg mig fra 70 til 48kg og mistede også min menstruation som var væk i to år. Den er netop kommet tilbage fordi jeg blev sat på p-piller.
Jeg var ved at dø i sommers, og det åbnede mine øjne og jeg forstod at jeg blev nødt til at spise igen. Nu ligger min vægt på 57kg selvom det går op og ned.
Jeg har også været igennem perioder hvor jeg nærmest intet spiste og jeg kæmper stadig hver dag med at komme op på et nogenlunde normalt kalorieniveau og i flere måneder har jeg nu lidt af overspisning og bulimi og jeg mangler virkelig nogen at snakke med om det, nogen som forstår hvordan det er.
Har du lyst til at skrive over msn?
Jeg var ved at dø i sommers, og det åbnede mine øjne og jeg forstod at jeg blev nødt til at spise igen. Nu ligger min vægt på 57kg selvom det går op og ned.
Jeg har også været igennem perioder hvor jeg nærmest intet spiste og jeg kæmper stadig hver dag med at komme op på et nogenlunde normalt kalorieniveau og i flere måneder har jeg nu lidt af overspisning og bulimi og jeg mangler virkelig nogen at snakke med om det, nogen som forstår hvordan det er.
Har du lyst til at skrive over msn?
15 år27. november 2008 kl. 19:03
Dior (slettet)
Det lyder forfærdeligt det du har været igennem, kan høre det har været meget værre end min egen situation! Men jeg er glad for at høre at du er ved at finde en måde at få det til at køre i orden igen!
Self vil jeg gerne snakke over msn.. hvordan sender man privat beskeder?
Self vil jeg gerne snakke over msn.. hvordan sender man privat beskeder?
15 år27. november 2008 kl. 19:22
bruger slettet
Jeg ved det ikke, det tror jeg faktisk ikke man kan herinde, men hvis du ikke vil skrive din mail her offentligt, kan jeg også bare skrive min og så kan du bare tilføje mig :)
15 år27. november 2008 kl. 19:26
Dior (slettet)
Okay, så gør det ;)
15 år27. november 2008 kl. 19:28
bruger slettet
julie_malou2206@hotmail.com :-)
15 år27. november 2008 kl. 19:34
Anonym
Puh... lyder også næsten fuldstændig som min egen historie.
- Har haft anoreksi og har været nede og veje 46 kg. (ca 2 ½ år siden) Har , ligesom dig, haft det svært med den balance lige siden, nogen gange nægter jeg mig selv at spise særligt meget og SKAL dyrke motion, andre gange kommer jeg bare til at spise alt for meget, og så kører spiralen.. den evige slankekur. Nu prøver jeg bare at tage det stille og roligt, lade være med at tænke over mad og kalorier hele tiden, og spise hvad jeg vil, når jeg er sulten. Det er bare sværere end man tror, men vil prøve at bruge madital til at holde styr på hvor meget jeg får (altså at jeg får nok), og til at se om jeg får nok af de forskellige dele...
Desuden helt enig i det du skriver med forbilleder og presset på unge piger!
Fik selv dette her forvrængede syn på krop og mad, da jeg startede som fotomodel på et af landets største modelbureauer, hvor jeg startede som 15 årig (jeg er i dag 20 år). Fik afvide at jeg havde store chancer, men jeg bare lige skulle tabe mig - og det gjorde jeg så! Det tog totalt overhånd, men prøvede egentlig bare at leve op til de forventninger som mine forældre og modelbureauet havde til mig. Mine forældre pressede også på, måske det der gjorde mest ondt... Tabte mig somsagt ned til de 46 kg (er selv 179 cm høj) og har da også set mange dele af verden med modeljobs osv i de år jeg har været i den branche... Men har sagt stop nu. Ville ikke veje 46kg mere og prøvede at blive rask med hjælp fra mig selv. Blev så igen bedt om at tabe mig, men kan ikke klare det mere, jeg vil ikke risikere mit liv for den branche. Så har valgt dén del af mit liv fra og vil nu koncentrere mig om at blive helt rask og få det godt igen, som da jeg var en glad, sund og naturlig teenager inden alt dette skete...
Håber også at du/I får styr på det :)
- ALLE er smukke, også selvom de ikke er modeller og vejer nærmest ingenting. For dét er ikke smukt og man bliver ikke lykkeligere af det!
- Har haft anoreksi og har været nede og veje 46 kg. (ca 2 ½ år siden) Har , ligesom dig, haft det svært med den balance lige siden, nogen gange nægter jeg mig selv at spise særligt meget og SKAL dyrke motion, andre gange kommer jeg bare til at spise alt for meget, og så kører spiralen.. den evige slankekur. Nu prøver jeg bare at tage det stille og roligt, lade være med at tænke over mad og kalorier hele tiden, og spise hvad jeg vil, når jeg er sulten. Det er bare sværere end man tror, men vil prøve at bruge madital til at holde styr på hvor meget jeg får (altså at jeg får nok), og til at se om jeg får nok af de forskellige dele...
Desuden helt enig i det du skriver med forbilleder og presset på unge piger!
Fik selv dette her forvrængede syn på krop og mad, da jeg startede som fotomodel på et af landets største modelbureauer, hvor jeg startede som 15 årig (jeg er i dag 20 år). Fik afvide at jeg havde store chancer, men jeg bare lige skulle tabe mig - og det gjorde jeg så! Det tog totalt overhånd, men prøvede egentlig bare at leve op til de forventninger som mine forældre og modelbureauet havde til mig. Mine forældre pressede også på, måske det der gjorde mest ondt... Tabte mig somsagt ned til de 46 kg (er selv 179 cm høj) og har da også set mange dele af verden med modeljobs osv i de år jeg har været i den branche... Men har sagt stop nu. Ville ikke veje 46kg mere og prøvede at blive rask med hjælp fra mig selv. Blev så igen bedt om at tabe mig, men kan ikke klare det mere, jeg vil ikke risikere mit liv for den branche. Så har valgt dén del af mit liv fra og vil nu koncentrere mig om at blive helt rask og få det godt igen, som da jeg var en glad, sund og naturlig teenager inden alt dette skete...
Håber også at du/I får styr på det :)
- ALLE er smukke, også selvom de ikke er modeller og vejer nærmest ingenting. For dét er ikke smukt og man bliver ikke lykkeligere af det!
15 år27. november 2008 kl. 21:17
Pernille Madsen (slettet)
kender det kun alt for godt!
jeg har været oppe at veje 78.8 kg og er ca. på samme højde som dig (163 cm) men nu vejer jeg 62 kg men vil gerne tabe mig mere jeg er selv teenager
mens jeg har tabt mig har jeg været tæt på at have begyndende anoreksi, så du skal passe på når du vil tabe dig!
det er især svært når du egentlig er normalvægtig at komme ned på de 55 kg. Jeg indtager normalt max. kun 1000 kcal om dagen og dyrker motion hver eneste dag for at komme ned på 58.8 kg
Jeg ved ikke om du dyrker motion, men det ville være en god ide at komme i gang i motionenret eller spinning.
men jeg syndes også at det er en god ide at du indtager de 1200 kcal hver dag, pga. du har haft ano.
Jeg plejer normalt at have denne regel at man ikke må spidse slik i hverdagen men man må godt i weekenden xD
Bare med måde. Køb noget for en 20 max
ellers ønsker jeg dig held og lykke og husk nu også motionen :)
Mvh Pernille Madsen
jeg har været oppe at veje 78.8 kg og er ca. på samme højde som dig (163 cm) men nu vejer jeg 62 kg men vil gerne tabe mig mere jeg er selv teenager
mens jeg har tabt mig har jeg været tæt på at have begyndende anoreksi, så du skal passe på når du vil tabe dig!
det er især svært når du egentlig er normalvægtig at komme ned på de 55 kg. Jeg indtager normalt max. kun 1000 kcal om dagen og dyrker motion hver eneste dag for at komme ned på 58.8 kg
Jeg ved ikke om du dyrker motion, men det ville være en god ide at komme i gang i motionenret eller spinning.
men jeg syndes også at det er en god ide at du indtager de 1200 kcal hver dag, pga. du har haft ano.
Jeg plejer normalt at have denne regel at man ikke må spidse slik i hverdagen men man må godt i weekenden xD
Bare med måde. Køb noget for en 20 max
ellers ønsker jeg dig held og lykke og husk nu også motionen :)
Mvh Pernille Madsen
15 år3. december 2008 kl. 15:26
Pokemom (slettet)
jeg er ikke teenager...(mere) men 33. jeg bliver bekymret - for mig selv. jeg vejer 53,5 og er 164 høj. jeg synes slet slet ikke jeg er slank...har været nede på 48,8 og vil gerne derned igen. Det var rigtigt pænt. men synes heller ik der at jeg var hverken slank eller tynd. ja...det er under bmi grænsen...og hvis jeg skal holde et "normalt" bmi så må jeg ik veje mindre end 50,5 mener jeg. men de sidste 2 kilo gjorde enormt forskel.
jeg har dog aldrig haft hverken opkast eller lign. spiser normalt...eller det tror jeg da. lever sundt med maser af frugt og grønt og fisk og kylling. men måske..hmmm...hvornår synes i der er tale om en spiseforstyrrelse? alle går jo meget op i hvad de stopper i hovedet...jeg gør det, men bilder mig ind det er af sundehdshensyn. æder ik junk mere...ok en pizza i ny og næ...og guldkarameller kan jeg ik stå for. øv bliver faktisk lidt sur på mig selv over jeg kan være voksen og føle mig så forvirret.
jeg har dog aldrig haft hverken opkast eller lign. spiser normalt...eller det tror jeg da. lever sundt med maser af frugt og grønt og fisk og kylling. men måske..hmmm...hvornår synes i der er tale om en spiseforstyrrelse? alle går jo meget op i hvad de stopper i hovedet...jeg gør det, men bilder mig ind det er af sundehdshensyn. æder ik junk mere...ok en pizza i ny og næ...og guldkarameller kan jeg ik stå for. øv bliver faktisk lidt sur på mig selv over jeg kan være voksen og føle mig så forvirret.
15 år3. december 2008 kl. 16:17
Nu er det vist på tide at jeg fortæller lidt om min situation, så nogle af jer måske bedre vidende kan hjælpe mig og støtte mig igennem den her livstilsforandrelse.
Jeg er 16 år gammel, er 1.66 m høj og min vægt svinger utrolig meget. (Forklares nu..)
Jeg har og lider nok stadig en smule af Spiseforstyrrelser! Jeg har mistet min menstruation, og har ikke haft det i et år nu, og jeg tror grunden er netop at jeg har spist så ustabilt.
Jeg har haft perioder hvor jeg overspiste, rigtigt usundt mad.. og meget af det. Grunden var nok trøst, og dårlige vaner.
Så har jeg haft perioder af depression og lavt selvværd, hvor jeg havde taget på og havde det så dårligt med at vise mig i offentligheden. Så jeg spiste næsten ingenting, højst 500 kcal om dagen, nogle gange kun 100.
Og sådan har det været meget svingene! Altså virkelig MEGET!
Jeg har næsten lige haft sådan en sulte periode, og jeg var ved lægen og vejede 57,5 kg.
Super vægt, for min højde.. sagde lægen.
Men altså.. jeg spiste jo hellere ikke noget, så det er da klart!
Nu hvor jeg er ved at få øjnene op for at det er så FUCKING dumt (undskyld mit ordsprog).. jeg kan jo ikke leve sådan her.. det er usundt, farligt og utrolig ustabilt.
Jeg begyndte at overspise i den her weekend, og spiste rigtigt usundt. Min mave er blevet dobbelt så stor som før.. og jeg føler mig utrolig tyk .. og jeg har taget vildt meget på indenfor en uge.
Først i dag er jeg ved at tænke mig frem til en realistisk plan for at få det bedre med mig selv.
Jeg vejer omkring 63-64 kg vil jeg tro. Og min ønskevægt er 55 kg.
Stabilt, denne gang.
Hvis jeg kunne veje 55 kg, og kunne vedligeholde denne vægt.. uden at skulle sulte mig selv, ville jeg være sikker på at det ville gøre det en del nemmere at få det bedre med mig selv. Kan i følge mig?
Jeg er ikke overvægtig, er bare en smule buttet. Men i ved jo godt hvor STORT et pres det er for unge piger.. at skulle være tynd og flot.
Og jeg er sååååååååååååå træt af det! Vi mangler nogle gode forbilleder, nogle som kan vise os hvordan en rigtig kvinde skal se ud..
nemlig sådan som man ér! Ikke alle er slanke af natur, nogle er kraftigere og nogle har flotte kurver.. mens andre måske ikke har.. men alle er smukke på hver deres måde! Og jeg synes ikke det er fair at vi skal presses ud i sådan noget som spiseforstyrrelser, og kriser, depressioner.. fordi hvis man ikke er tynd og smuk.. så er man ikke god nok!
Det kan gøre mig så rasende, fordi jeg har haft så mange problemer pga det! Det sidder altid et eller andet sted indeni mig.. inderst inde ved jeg at jeg ikke er god nok for de andre.. fordi jeg ikke er slank og smuk..
Selvfølgelig er der 100 andre ting som spiller en rolle i en teenagers liv.. og de fleste er problemer, problemer og endnu flere problemer..
Et af mine største problemer har desværre været det med vægten..
Og som jeg har sagt tidligere.. jeg gider ikke at være så dum at udvikle mig til at være en syg underærneret slidt pige.. som er ved at dø.
DERFOR.. nu hvor jeg er begyndt at spise igen, har jeg desværre fået mega nedtur over at have fået stor struttende mave.. men jeg håber at jeg kan styre min livstilsændring (jeg vil ikke kalde det slankekur, for så ville det være den eviiiiige slankekur, som aldrig ender!).. jeg vil spise, for en periode, 1200 kcal om dagen. Lyder det fair nok?
Er her nogen som vil inspirere mig lidt? Hjælpe mig?
Det er allerede svært at tage den her beslutning.. at SPISE igen.. at TAGE PÅ... at skulle vende tilbage til den krop man længe har prøvet at slippe af med, ved at sulte...
Nu må jeg bare se om jeg kan holde hvad jeg har lovet mig selv..
og hvis det lykkes!.. SÅ vil jeg hjælpe ALLE som har det ligesom jeg har haft det, med at få det bedre med dem selv..
Jeg er SÅ meget imod pro ana, og jeg er SÅ meget imod SYGELIGT tynde celebrities, forbilleder... Medierne må stoppe, folket på stoppe.. det her er MIT oprør imod det her forfærdeligt PRES der er på os alle sammen.. Jeg håber i vil støtte mig.. selvom de fleste herinde ikke er teenagers, så tror jeg på at i forstår hvad jeg mener!
Puha.. undskyld det blev lidt langt.. men skulle ud med det!
Tak for at du gav dig tid til at læse..
Jeg ville ønske der var nogle som ville besvare mit indlæg, både med kommentarer, forslag, inspiration, hjælp og støtte.. tager imod alt fornuftigt..
Mvh
Dior