max dagligt kalorieindtag?

Du læser en tråd i debat > vægttab

max dagligt kalorieindtag?
Hej, sikke en dejlig side, er ny her. Jeg er en pige på 172 cm, vejer 71,7, og jeg vil gerne ned på 60 kilo.
- hvor lang tid vil det realistisk tage, hvis der gerne må være gang i vægttabet, uden at det bliver usundt? Altså hvor ''hurtigt'', kan det real gøres uden at være usundt?

Hvad ville være optimalt som max kalorieindtag? - jeg forbrænder vist 1700 kalorier pr. dag, uden motion, hvis jeg går ud fra oplysningerne på denne side.

Nogen der kan hjælpe ?
15 år26. november 2008 kl. 22:55
re: max dagligt kalorieindtag?
Der er en regel ifølge siden og i følge mange jeg kender, at man ikke bør indtage mindre end 1200 kalorier om dagen, da det vil få kroppen til at tro at den sulter og derfor holde meget bedre på fedtet.

Et realistisk vægttab for de fleste ligger på 0,5 -1,0 kg om ugen. For at tabe sig 0,5kg ugentligt, skal man spise 500kalorier mindre end ens behov dagligt.

Velkommen på siden forresten, håber du får gavn af den :)
15 år27. november 2008 kl. 07:29
Hej og velkommen til :-)

Jeg er 170cm og vejde 72 kg da jeg gik i gang, Med et kalorieindtag på mellem 1200 - 1500 kcal om dagen og en times gåtur hver dag plus et arbejde med gå/stå motion har det taget mig ca. 8 måneder at smide de 12 kg.

Der har været plads til kager, is, slik og andre udskejelser undervejs - så vil tro det er et rimeligt bud for dig også afhængig af hvor seriøst du vælger at gå ind i det.
15 år29. november 2008 kl. 13:28
MANGE TAK, JEG ELSKER ALLREDE SIDEN :)
15 år30. november 2008 kl. 18:27
Okay, det er så næsten som mig :) jeg har allrede smidt 1,5 kilo på en uge, det er skønt :) Jeg regner med at være på de 60 kilo, om senset et halvt år. jeg har besluttet lidt slik er ok en gang om ugen endten fredag eller lørdag, men har ikke harft lyst denne weekden fx. når jeg ved siden af dyrker noget motion, holder det mig fra at få lysten til slik.
15 år30. november 2008 kl. 18:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });