#2 af Muumin (slettet)
Tak for motivationen..!
Du læser en tråd i debat > vægttabMuumin (slettet)
re: Tak for motivationen..!
Der er ikke noget der hedder perfekt BMi af den simple grund at vi alle er så forskelligt bygget. Bare du ligger indenfor det 12-kilos spænd som der jo reelt set er tale om, er det helt fint!
Ordet "perfekt" er under alle omstændigheder en illusion når det kommer til et menneskes udseend. Bør kun bruges når vi taler om fiktive personer.
Ordet "perfekt" er under alle omstændigheder en illusion når det kommer til et menneskes udseend. Bør kun bruges når vi taler om fiktive personer.
15 år26. november 2008 kl. 12:07
bruger slettet
Det er sandt, nogle mennesker vil være meget tynde på bmi 21 og andre knap så tynde. Det er muligvis et bmi, der er sundt for de fleste, men det betyder ikke at det er spor pænere eller sundere end et bmi på 23,5.
Man kan sige at bmi er noget der kan danne nogle realistiske rammer for hvad man skal holde sin vægt nede eller oppe på. Men mennesker og deres kroppe er så forskellige at man slet ikke kan sætte en præcis idealvægt for dem. Det er derfor bmi giver en fra 18,5 til 25 at gå på i stedet for bare at slå ned på en enkelt bestemt tal.
Man kan sige at bmi er noget der kan danne nogle realistiske rammer for hvad man skal holde sin vægt nede eller oppe på. Men mennesker og deres kroppe er så forskellige at man slet ikke kan sætte en præcis idealvægt for dem. Det er derfor bmi giver en fra 18,5 til 25 at gå på i stedet for bare at slå ned på en enkelt bestemt tal.
15 år26. november 2008 kl. 16:42
Rosinante (slettet)
Det var en ernæringsekspert, der udtalte, at flere undersøgelser havde vist, at man havde den mindste risiko for en række sygdomme ved en BMI på 21.. Fik mig bare til at tænke. Han var nu ellers meget fornuftig at høre på - ikke noget fanatisk der.
15 år26. november 2008 kl. 19:58
Buffy1 (slettet)
Uanset om en BMI på 21 er det sundeste eller ej, så har du allerede formindsket din BMI så meget at det har hjulpet dig langt med hensyn til følgesygdomme af overvægt.
Man skal ikke glemme at motion er en vigtig faktor for sundheden. Så en person med BMI 21 som ikke dyrker motion er nok ikke sundere end en person med BMI 23, som dyrker motion.
Man skal altså huske at der er andre faktorer end BMI der spiller ind. Man kan også sagtens have en BMI på 21, men samtidig leve af en usund kost og hvad hjælper en lav BMI så?
Brug BMI som en rettesnor, men ikke som den ultimative faktor til bestemmelse af sundhed.
Man skal ikke glemme at motion er en vigtig faktor for sundheden. Så en person med BMI 21 som ikke dyrker motion er nok ikke sundere end en person med BMI 23, som dyrker motion.
Man skal altså huske at der er andre faktorer end BMI der spiller ind. Man kan også sagtens have en BMI på 21, men samtidig leve af en usund kost og hvad hjælper en lav BMI så?
Brug BMI som en rettesnor, men ikke som den ultimative faktor til bestemmelse af sundhed.
15 år26. november 2008 kl. 21:53
Anonym
jeg har en bmi på 19 i følge madital, og ser da som sådan slank ud men ikke for tynd overhovedet. Jeg er i forvejen spinkel bygget så den vægt jeg har nu (og det bmi) gør at jeg ser ganske "normal" ud. Ligesom 23,5 sikkert passer lige til dig! Hvis du selv føler for at tabe lidt mere så kan du gøre det, men du er jo et fint sted i forvejen =)
15 år26. november 2008 kl. 23:09
bruger slettet
Mit bedste råd vil være at tage et godt kig i spejlet og føle efter hvordan du selv har det med din nuværende vægt. Det er nu engang det vigtigste, fremfor hvordan andre mener at du har det bedst :)
15 år27. november 2008 kl. 07:25
Mit BMI er nu på 23,5, hvilket jo som sådan er fint nok, men så høre jeg til min overraskelse i Pernille Aalunds show tirsdag aften, at den perfekte BMI er 21. Nu har jeg ikke tænkt mig at lade min BMI styre min verden, men en BMI på 21 vil betyde, at jeg skal veje ca. 70 kg (jeg er 183 cm høj), hvilket jeg synes er lige lidt nok.. Men hvad sigter I andre efter - med andre ord hvad er jeres rettesnor?