#2 af bruger slettet
FRUSTRATION!
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: FRUSTRATION!
Åååhhh jeg kender det så godt :-(
det eneste jeg kan sige, er at du ikke er alene..
det eneste jeg kan sige, er at du ikke er alene..
16 år31. oktober 2008 kl. 17:38
kong uggermugger (slettet)
det er jeg virkelig ked af at høre..
har du lyst til at skrive lidt om hvad du får at spise så vi kan se om vi kan hjælpe? måske du ikke får nok jo, så kroppen tror der er krise og holder fast på fedtet? måske det der mangler er et lille motions boost for at få forbrændingen igang.
du må i hvert fald ikke fortvivle!
vi vi hjælpe så meget det er muligt over en comp!
knus Sandra
har du lyst til at skrive lidt om hvad du får at spise så vi kan se om vi kan hjælpe? måske du ikke får nok jo, så kroppen tror der er krise og holder fast på fedtet? måske det der mangler er et lille motions boost for at få forbrændingen igang.
du må i hvert fald ikke fortvivle!
vi vi hjælpe så meget det er muligt over en comp!
knus Sandra
16 år1. november 2008 kl. 13:53
bruger slettet
Jeg tror mere, det er kroppen, der skal vænne sig til den ikke længere er i spiseforstyrrelses fasen længere- kunne det ikke være tilfældet? Det er jo også et spørgsmål om hvor meget du har taget på?
Har også sådan en dag idag, prøver sådan at trappe ud af mit madkontrol; har slet ikke spist noget jeg ikke må. Har heller ikke spist meget; har godt nok kun dyrket motion i fitness onsdag, torsdag og idag, for var syg mandag, tirsdag og kunne ikke igår :-( Men så vejede jeg mig idag- sidst jeg vejede mig var i mandag - og så stod vægten på 59!!!! Det er 1 kilo, jeg fatter det ikke; men har saagt det MÅ være væske altså, man kan jo umuligt have taget 1 kilo på på 3 dage, når man har spist fornuftigt??!!! Åååh så nu kan jeg heller ikke gå ud i aften :-(
Har også sådan en dag idag, prøver sådan at trappe ud af mit madkontrol; har slet ikke spist noget jeg ikke må. Har heller ikke spist meget; har godt nok kun dyrket motion i fitness onsdag, torsdag og idag, for var syg mandag, tirsdag og kunne ikke igår :-( Men så vejede jeg mig idag- sidst jeg vejede mig var i mandag - og så stod vægten på 59!!!! Det er 1 kilo, jeg fatter det ikke; men har saagt det MÅ være væske altså, man kan jo umuligt have taget 1 kilo på på 3 dage, når man har spist fornuftigt??!!! Åååh så nu kan jeg heller ikke gå ud i aften :-(
16 år1. november 2008 kl. 13:59
PostED (slettet)
Kære anonyme
Jeg kender rigtigt godt den desperation du beskriver. Jeg er også tidligere spiseforstyrret - og kæmper med at stabilisere min vægt. Det er svært, men jeg har jo også brugt 17 år af mit liv på at torturere min krop med sult, opkastninger og overspisninger.
Jeg ved ikke om du har været i behandling, men det kunne måske alligevel være en idé at få noget støtte. Enten fra venner/familie eller professionelt.
Det er svært nok at tabe sig i sig selv - og med en spiseforstyrrelse i baggagen er det selvsagt endnu sværere. Brug programmet her til at udregne om du har fået nok, men også for meget at spise. (medmindre kalorietællingen tricker din SF)
Hvis du spiser for lidt, taber du dig ikke særligt meget - og det du taber er for meget af det forkerte. Faktum er at de fleste overvægtige er underernærede!
Prøv at tænke på din krop på en positiv måde, som noget du har forsømt - og nu skal hjælpe på fode igen.
Jeg kender rigtigt godt den desperation du beskriver. Jeg er også tidligere spiseforstyrret - og kæmper med at stabilisere min vægt. Det er svært, men jeg har jo også brugt 17 år af mit liv på at torturere min krop med sult, opkastninger og overspisninger.
Jeg ved ikke om du har været i behandling, men det kunne måske alligevel være en idé at få noget støtte. Enten fra venner/familie eller professionelt.
Det er svært nok at tabe sig i sig selv - og med en spiseforstyrrelse i baggagen er det selvsagt endnu sværere. Brug programmet her til at udregne om du har fået nok, men også for meget at spise. (medmindre kalorietællingen tricker din SF)
Hvis du spiser for lidt, taber du dig ikke særligt meget - og det du taber er for meget af det forkerte. Faktum er at de fleste overvægtige er underernærede!
Prøv at tænke på din krop på en positiv måde, som noget du har forsømt - og nu skal hjælpe på fode igen.
16 år5. november 2008 kl. 13:30
bruger slettet
Jeg kender ikke jeres situation. Men jeg tror godt jeg kan se hvor i fejler.
1. Hvis I overholder jeres ligevægtsindtag.
2. Spiser økologisk og grønt
3. Dropper Light produkter, Slik & Sodavand 100%
4. Dyrker godt med motion min. 20 minutter om dagen for at forbrænde mere end I indtager.
5. Forstå at det ikke handler om hvor mange kilogram i vejer. Det der betyder noget er forholdet mellem Lean Body Mass og Fedt procenten. Så køb hellere en Fedt Tangs måler, og klik jer selv en gang om ugen eller hver 14. dag. Så burde det ikke gå galt.
At tabe sig er ikke at spise mindre, men at spise smart ;) Bare skriv hvis der er noget I ikke forstår!
1. Hvis I overholder jeres ligevægtsindtag.
2. Spiser økologisk og grønt
3. Dropper Light produkter, Slik & Sodavand 100%
4. Dyrker godt med motion min. 20 minutter om dagen for at forbrænde mere end I indtager.
5. Forstå at det ikke handler om hvor mange kilogram i vejer. Det der betyder noget er forholdet mellem Lean Body Mass og Fedt procenten. Så køb hellere en Fedt Tangs måler, og klik jer selv en gang om ugen eller hver 14. dag. Så burde det ikke gå galt.
At tabe sig er ikke at spise mindre, men at spise smart ;) Bare skriv hvis der er noget I ikke forstår!
15 år22. december 2008 kl. 22:50
bruger slettet
Transform.Dan: Jeg kan kun snakke for mit eget vedkommende, men jeg følger alt det du siger; jeg dyrker langt mere motion, der er visse punkter jeg er uenig med dig i når det gælder vægtvedligeholdelse, dog ikke sundhed- men det er to forskellige ting. Jeg synes du skal passe på med at generalisere som du gør. Flere herinde har et anstrengt unaturligt forhold til mad på grænsen til en spiseforstyrrelse, og når du kommer med en sådan udtalelse styrker du blot det anstrengte, i hvert fald i forhold til mig.. Det er helt naturligt at man i perioder føler sig tykkere end andre; eksempelvis i forbindelse med menstruation, visse tider på året osv. Alle i denne tråd er jeg næsten overbeviste om kender dine råd. Har man været aktiv her i mere end en uge, er det gængse råd og følger man bare lidt med i samfundets sundhedsdebat er det allerede ting, der kastes i hovedet af en en masse gange i døgnet. Man skal dog have for øje at alle mennesker slet ikke er ens og ekspertudsagn hele tiden ændres. Derfor skal man passe på med at lægge sig fast og tro man har løsningen på alt. Undskyld, men bliver en smule stødt selvom jeg ved du blot gør det for at hjælpe
15 år23. december 2008 kl. 01:45
oOHeidiOo (slettet)
mit bedste råd er at du ikke skal gøre noget eller lægge planer mens du har en nedtur, det bliver aldrig realistisk eller vellykket, vent til du har en dag, hvor du er i stand til at se det lidt lysere, så bliver det nemmere at overskue de mål man sætter sig og lave dem realistiske.
jeg havde selv en spiseforstyrrelse engang og nu hvor jeg efter lang tid er ude af det og kigger tilbage, kan jeg godt se det hele var kaos og urelistiske mål.
den dag i dag har det været meget nemmere at få en stabil vægt som jeg også er godt tilfreds med, nu hvor jeg selv er i bedre stand til at styre mine følelser omkring mad og vægt.
jeg havde selv en spiseforstyrrelse engang og nu hvor jeg efter lang tid er ude af det og kigger tilbage, kan jeg godt se det hele var kaos og urelistiske mål.
den dag i dag har det været meget nemmere at få en stabil vægt som jeg også er godt tilfreds med, nu hvor jeg selv er i bedre stand til at styre mine følelser omkring mad og vægt.
15 år28. december 2008 kl. 20:18
og jeg har gjort mit bedste på at ikke lade min gamle spiseforstyrrelse tage over..
men nu er jeg blevet tyk .. tykkere end jeg plejer.. og jeg havde så fine mål.. og jeg har gjort alt muligt.. nu er det lige før jeg giver op..
jeg er ikke særlig gammel.. og når jeg føler mig sådan som jeg gør nu.. så vil jeg aldrig gå ud i offentligheden.. jeg vil helst bare lukke mig inde og blive alene.. selvom jeg elsker at være sammen med andre mennesker og have det sjovt.. så kan jeg ikke når jeg er så tyk...
jeg har virkelig stor nedtur lige nu!
jeg vil virkelig gerne have at jeg tabte mig en gang for alle.. og at jeg forblev på en måde som jeg kunne leve med mig selv på..
har virkelig brug for at der sker noget.. :'(