#2 af Corina (slettet)
Corina -og jer andre :o)
Du læser en tråd i debat > vægttabCorina (slettet)
Hej Lulumus
Hvor meget man taber sig er individuelt. Det kommer an på hvor "usund *S* du er på nuværende tidspunkt og hvor meget du har at smide af.
Men hvis du virkelig går til den med ½-1 times motion om dagen og ellers får styr på det med kcal om dagen, så vil det nok ikke være urealistisk med 1 kilo om ugen.
Man siger normalt ½-1 kilo om ugen
Så du kan muligvis godt tabe 5 kilo på de fem uger.
Så 9 kilo til november vil jeg mene godt burde kunne lade sig gøre.
Når du har tastet ind hvilken/hvor meget motion du laver så får du en oversigt der viser hvor mange kcal din krop bruger hver dag. ex. 2500 kcal
Hvis du spiser mindre kcal end din krop forbruger så taber du dig. Spiser du mere tager du på.
Når du spiser så skal du kigge på varedeklarationen bag på varen. Spiser du ex. en skive rugbrød på ca 50g og der står på deklarationen at der er 100 kcal pr 100g rugbrød har du altså brugt 50 kcal ud af de 2500 du forbrænder hver dag.
Så har du 2450 kcal tilbage og såfremdeles.
ALT hvad du ikke bruger af de 2500 kcal er underskud og så taber du dig.
Prøv ex. at fordele din mad sådan at du spiser for ca. 3-400 kcal om morgenen 3-400 kcal om middagen og ca. 600 kcal om aftenen.
Så spiser du sammenlagt 1400 kcal om dagen og du har nu et underskud på 2500 - 1400 = 1100 kcal.
Det svarer til et vægttab på ca. 157 g den dag
Ganger du det op med 7 for en uge vil du når ugen er omme have tabt dig ca. 1,1 kilo.
(7000 kcal = 1 kilo)
Hvis du motionerer, bliver det antal kalorier du forbrænder hver dag højere og du får derfor hurtigere et underskud der betyder endnu større vægttab.
Så hedder regnestykket måske at du forbrænder 2500 kcal + ekstra ex. 300 for motion = 2800 kcal pr dag.
Det kan du så sætte ind i regnestykket oppe over:
2800kcal (som du forbrænder) - 1400 kcal (som du jo har spist) = 1400 i underskud. Det svarer til et dagligt vægttab på 200g og et ugentligt vægttab på 1,4 kilo
Så det kan RIGTIG godt betale sig at begynde at motionere en del.
HUSK blot på at du i starten vil opbygge muskler og de vejer som bekendt mere end fedt - så de første uger ser det PÅ VÆGTEN måske ud som om du ikke taber dig, men muskler forbrænder fedt, så når du har fået opbygget dem, forbrænder de fedt for dig døgnet rundt, og SÅ begynder du at tabe dig. Men fra dag 1 vil kroppen begynde at stramme sig op og du vil få flottere hud og krop.
Hvis du spiser morgenmadsprodukter (müsli, guldkorn eller andet) så prøv at kigge på hvor mange kcal der er pr/100g.
Der er bare RIGTIG mange 3-400g pr/100g. Jamen 100g morgenmad uden mælk eller andet og du har allerede brugt alle dine kalorier for morgenmaden.
Det samme med en pose "uskyldig" vingummi.
Spiser du en lille pose til ca. 9,95 er der 100g i posen. Og der er ca. 400 kalorier i sådan en lille fyr pr 100g
Jamen ved at spise den lille pose har du allerede spist hvad der svarer til et helt måltid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SELV OM DER IKKE ER FEDT I !! - her tager mange nemlig fejl. *S*
Det blev til en KÆMPE smørre, men det var for bedst at kunne forklare dig det.
Det ER ikke indviklet med kalorier. Du skal blot lige finde ud af hvor meget du forbrænder om dagen og hvor meget du indtager (skriv evt. maddagbog)
Så får du rigtig hurtig styr på det og behøver ikke længere at tænke ret meget over det.
Jeg håber det hjalp lidt - ellers spørg igen ;-)
Men hvis du virkelig går til den med ½-1 times motion om dagen og ellers får styr på det med kcal om dagen, så vil det nok ikke være urealistisk med 1 kilo om ugen.
Man siger normalt ½-1 kilo om ugen
Så du kan muligvis godt tabe 5 kilo på de fem uger.
Så 9 kilo til november vil jeg mene godt burde kunne lade sig gøre.
Når du har tastet ind hvilken/hvor meget motion du laver så får du en oversigt der viser hvor mange kcal din krop bruger hver dag. ex. 2500 kcal
Hvis du spiser mindre kcal end din krop forbruger så taber du dig. Spiser du mere tager du på.
Når du spiser så skal du kigge på varedeklarationen bag på varen. Spiser du ex. en skive rugbrød på ca 50g og der står på deklarationen at der er 100 kcal pr 100g rugbrød har du altså brugt 50 kcal ud af de 2500 du forbrænder hver dag.
Så har du 2450 kcal tilbage og såfremdeles.
ALT hvad du ikke bruger af de 2500 kcal er underskud og så taber du dig.
Prøv ex. at fordele din mad sådan at du spiser for ca. 3-400 kcal om morgenen 3-400 kcal om middagen og ca. 600 kcal om aftenen.
Så spiser du sammenlagt 1400 kcal om dagen og du har nu et underskud på 2500 - 1400 = 1100 kcal.
Det svarer til et vægttab på ca. 157 g den dag
Ganger du det op med 7 for en uge vil du når ugen er omme have tabt dig ca. 1,1 kilo.
(7000 kcal = 1 kilo)
Hvis du motionerer, bliver det antal kalorier du forbrænder hver dag højere og du får derfor hurtigere et underskud der betyder endnu større vægttab.
Så hedder regnestykket måske at du forbrænder 2500 kcal + ekstra ex. 300 for motion = 2800 kcal pr dag.
Det kan du så sætte ind i regnestykket oppe over:
2800kcal (som du forbrænder) - 1400 kcal (som du jo har spist) = 1400 i underskud. Det svarer til et dagligt vægttab på 200g og et ugentligt vægttab på 1,4 kilo
Så det kan RIGTIG godt betale sig at begynde at motionere en del.
HUSK blot på at du i starten vil opbygge muskler og de vejer som bekendt mere end fedt - så de første uger ser det PÅ VÆGTEN måske ud som om du ikke taber dig, men muskler forbrænder fedt, så når du har fået opbygget dem, forbrænder de fedt for dig døgnet rundt, og SÅ begynder du at tabe dig. Men fra dag 1 vil kroppen begynde at stramme sig op og du vil få flottere hud og krop.
Hvis du spiser morgenmadsprodukter (müsli, guldkorn eller andet) så prøv at kigge på hvor mange kcal der er pr/100g.
Der er bare RIGTIG mange 3-400g pr/100g. Jamen 100g morgenmad uden mælk eller andet og du har allerede brugt alle dine kalorier for morgenmaden.
Det samme med en pose "uskyldig" vingummi.
Spiser du en lille pose til ca. 9,95 er der 100g i posen. Og der er ca. 400 kalorier i sådan en lille fyr pr 100g
Jamen ved at spise den lille pose har du allerede spist hvad der svarer til et helt måltid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SELV OM DER IKKE ER FEDT I !! - her tager mange nemlig fejl. *S*
Det blev til en KÆMPE smørre, men det var for bedst at kunne forklare dig det.
Det ER ikke indviklet med kalorier. Du skal blot lige finde ud af hvor meget du forbrænder om dagen og hvor meget du indtager (skriv evt. maddagbog)
Så får du rigtig hurtig styr på det og behøver ikke længere at tænke ret meget over det.
Jeg håber det hjalp lidt - ellers spørg igen ;-)
19 år15. juli 2005 kl. 08:39
Lulumusabanana (slettet)
re: Corina -og jer andre :o)
Mange tak !!
Vil prøve at begynde og gøre det du sagde, med antal kcal..
:o) Rigtig go sommer, og om 5 uger vil jeg skrive igen, hvordan det gik.. :o)
Vil prøve at begynde og gøre det du sagde, med antal kcal..
:o) Rigtig go sommer, og om 5 uger vil jeg skrive igen, hvordan det gik.. :o)
19 år15. juli 2005 kl. 11:51
Og tak for rådet med 10 uger 10 kilo.. Havde bogen i forvejen, så det var jo meget nemt :o)
Hvor meget tror du ca at jeg kan tabe mig på 5 uger ?
Og herinde står der at jeg har 110 dage tilbage til at tabe de 9 kilo i (9 kilo inden november), og så skal jeg ha et energiunderskud på 605 kcal, hva betyder det ? Kan nemlig ikk rigtig finde rundt i det, og når jeg taster maden ind, og motionen, så kan jeg heller ikk finde ud af det der kcal system.. ??
I andre må os meget gerne svare :o)