Hej Engis
Jeg forstår udemærket dit dilemma - jeg har det lidt på samme måde.
Jeg arbejder ikke i en kageglad virksomhed - men bliver også fristet bare der bliver serveret det mindste kage eller rundstykker.
Sørg for at have noget frugt eller et par gulerødder liggende - og så nøjes du med at spise et ½ rundstykke eller et meget lille stykke kage og så ellers dit frugt og grønt.....
Jeg er begyndt med, at skære melon i tern, gulerødder i stave og sådan og tage med på arbejde - det står i en skål på mit skivebord. Mine 3 mandlige kolleger har aldrig spist så sundt som de gør nu - vi får stort set aldrig kage mere... det er mere fristende og mere frisk at spise frisk frugt - og så er det skåret i tern, der lige er til at spise...
Sikke en smøre!
Held og lykke med det.
Knus Sandra
#2 af Sandra (slettet)
Hvorfor er det, når vi skal fejre noget i et firma, eller nogen går på ferie, at man så absolut skal fejre det med det store kage- eller rundstykkeorgie?
I det sidste stykke tid har jeg på arbejdet spist både rundstykker, wienerbrød og ferieis.
Nogle af jer vil nok mene, at jeg bare skal sige pænt nej tak, og inderst inde så vil jeg også helst det, men jeg må nok indrømme, at det er smaddersvært for mig, og er gået i fælden hver gang.
Er jeg den eneste som har dette problem? Jeg tager gerne imod gode råd til, hvordan jeg bedre kan håndtere at jeg arbejder i en kage-glad virksomhed, hvor man i afdelingen også spiser fælles morgenmad hver eneste fredag.
Med hensyn til morgenmaden om fredagen, så kan jeg ikke vente med at spise til kl 9. Jge må have min havregryn med det samme, jeg er stået op, og derfor ender jeg med at spise morgenmad to gange om fredagen, fordi alle forventer at man spiser med.
Undskyld at indlægget blev så langt og snørklet..
/Engis (der SKAL ud og løbe i aften)