Atkins -pige 14

Du læser en tråd i debat > vægttab

Atkins -pige 14
Har hørt meget om Atkins kuren..
Håber nogle gider hjælpe..
-Jeg er overvægtig, og vil jo gerne tabe mig..
Men den der Atkins kur der, er det en som I tror jeg vil kunne gå på ?
-Og har hørt at man kan få hjertekar sygdomme (ønsker jeg dog ikke), men har læst at det ved lægerne og forskerne dog ikk med sikkerhed at man kan få..
-Hva skal jeg tro ?
Kan I ikk godt hjælpe mig ? -Er ligeglad med om jeg skal være på kur i en måned for at få sat skub i det, bar jeg taber mig.. Og den der Atkins kur, der taber man sig vidst rimelig meget, og hvis nu at jeg kunne tabe mig de 9 kilo jeg skal med den jeg skulle, og så bar bagefter gøre alt for at de bliver af, og få kroppen til at vende sig til det... Så syns jeg selv at det lyder strålende..
-Har snakket med 1 om det, og personen syns umiddelbart godt at jeg kan gå på den..
Men vil også lige høre jeres mening da min mor syns jeg skal ha nogle flere råd om det, inden hun giver mig lov.. (Er jo 14, så hun skal jo gi mig lov :o) )
19 år14. juli 2005 kl. 12:26
re: Atkins -pige 14
Det er jo selvfølgelig helt op til dig selv. *S* Ja - flere taber sig på den, MEN som med andre kure så spiser du jo ikke sådan der resten af livet vel...? SÅ derfor er risikoen for at du ryger lige tilbage med overvægt igen.
Jeg sad og tænkte hvad der kunne hjælpe dig - og jeg tror (ret mig hvis jeg tager fejl) måske nok du mangler lidt grundlæggende viden omkring kost.
Det her skal jo ikke blive en besættelse af bare at skulle tabe sig for så at græde snot når det hele sidder på igen.

Jeg vil næsten anbefale dig at læse bogen "10 kilo på 10 uger" skrevet af Pernille Aalund. (du kan evt. låne den på biblioteket - den er hurtig læst) Du skal IKKE tage titlen for alvorligt. Men der er samlet ALLE de gode råd og vejledninger omkring kost i den. Dernæst har den en rigtig god maddagbog hvor du hver dag skal skrive hvad du spiser og ud for det sætte et S eller L for Sult eller Lyst.
Tro mig man bliver hurtig overrasket og til sidst står der mest S ud for tingene. *GGG*
Og for hver uge skal du sætte dig nogle mål. Ex. løbe 2 gange i denne uge, eller spise min. 4oog grønt eller hvad du nu- når du har læst om kost - mener kan hjælpe dig.

Den virker som et stort spark bagi til at holde motivationen. Og når du har tabt dig kan du altid tage bogen frem igen hvis der kommer lidt ekstra på sidebenene og så følge din dagbog igen.

Selv om det ville være dejligt, kommer ingenting let og det der gør har det med at forsvinde lige så hurtigt igen - husk det *S*

Sig til hvis du har flere spørgsmål.
19 år14. juli 2005 kl. 12:54
Ikke at jeg har den store videnskab eller noget, men mener bestemt ikke at Atkins er noget for dig, og er myntet på at du er i en alder hvor du ikke er færdig udviklet endnu.
Hvis jeg var dig ville jeg tage min mor i hånden og gå op til lægen og få alle de råd og alt den hjælp din læge kan give dig omkring et vægttab...
Det kan være meget farligt at begynde på de forkert kost omlægniner i din alder, det kan ødelægge en masse resten af livet.. Så derfor er det meget vigtigt at du gør det rigtige, at du får den rigtige kost og den rigtige motion.
Det er også vigtigt i forhold til at du en dag bliver en voksen kvinde som gerne vil have børn, der kan forkerte kost råd og madvaner, spiseforstyrrelser også gøre meget stor skade..

Derfor opsøg din læge sammen med din mor, Atkins må du i hvertefald ikke begynde på!!!
Og man får ikke hjertekar sygdomme af at spise efter Atkins kost regler.

Knus Rikke
19 år14. juli 2005 kl. 15:49
re: re: Atkins -pige 14
Ok tak for nogle gode svar.. tror at min mor vil bestille tid ved lægen snart, så vi kan komme derop..
:o)
Go' sommer alle sammen..
19 år14. juli 2005 kl. 16:29
re: re: re: Atkins -pige 14
Hej Lulu

God ide med lægen. Få evt. en henvisning til en diætist. Hun kan ligge en korrekt madplan for dig.
19 år15. juli 2005 kl. 08:55
re: re: re: re: Atkins -pige 14
Hej Lulu,

jeg ved en hel del om atkins-kuren, har selv været på den flere gange, og læst bøger og artikler om den.. og ja det er en god kur.. men jeg ville heller ikke anbefale dig at gå på den, ikke fordi den er farlig eller noget.. men fordi du er i den alder hvor du skal tænke på hvordan du vil spise resten af dit liv.. jeg kan da lige give dig nogle gode råd.. spis ikke hvidt brød, men groft, spis mange grønsager og magert kød.. spar ikke på det gode fedt, det er ikke godt i din alder, du vosker og har brug for de gode fedtstoffer.. som i fede fisk, og olivenolie, avokado, nødder osv.. men hold helt klart igen, med sukker og hurtige kulhydrater iform af hvidt brød, ris, pasta og katofler. og selvfølgelig også de usunde fedt, som smør, magarine, mayo og flæskesværd osv.. og ja husk at rør dig en hel del hver dag.. det giver både forbrænding men også velvære..

Jeg håber bare det bedste for dig..

Mariadk
19 år15. juli 2005 kl. 10:43
Takker for svaret..
Har fundet ud af nu, at jeg nok ikk lige skal gøre det..
Takker !! Go' sommer :o)
19 år15. juli 2005 kl. 12:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });