Hjælp jeg er oppustet

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp jeg er oppustet
Jeg mangler at tabe mig 4 kg for at nå min idealvægt efter at have tabt mig 12 kg (HURRA) - det burde være overskueligt nok men jeg har fået et nyt problem nu hvor meget af fedtet omkring "midtersektionen" er væk.

Jeg er så oppustet, at min mave nærmest ser gravid ud. Min fordøjelse fungerer fint synes jeg men maven er altså udspilet. Jeg spiser meget salat og frugt men efter som jeg er sidst i kuren tager jeg mig friheder som alkohol, is osv en gang imellem. Jeg holder dog stadig øje med kalorieindtaget og sørger for at få fibre nok. Men min mave VIL IKKE MAKKE RET!

Er der nogen der har prøvet noget lignende og evt kan sige om der findes noget pille-værk der kan få renset ud. Irriterende at have luft i maven når man synes man spiser fornuftigt og får ok motion :((
16 år23. oktober 2008 kl. 00:01
re: Hjælp jeg er oppustet
Hvis du vil løse problemet med piller, så foreslår jeg du tager en tur til lægen - eller i det mindste på apoteket - og spørger ad. Det kan jo være din læge har en anden idé til hvad du kan gøre og hvad problemet virkeligt er.

Er det kun din mave som er udspilet og oppustet - eller har du også tynd eller træg mave? Hvis din afføring ikke er normalt, så kan det være kosten som har betydning. Spiser du f.eks.surmælksprodukter som A38 eller yougurt natural af og til? Hvis ikke, så kan det være en god idé.
16 år23. oktober 2008 kl. 09:43
Hvedemel kan gøre dig oppustet. Spiser du det? Fx pasta el hvid brød?
Frugt kan i nogle tilfælde også gøre dig oppustet, specielt hvis du spiser dem med grøntsager, for grønt er længere om at blive fordøjet og derfor når frugten at "rådne" i maven og skaber dermed luft.
Vil også anbefale fx gaio eller noget probiotika (nds).
Og så prøv med noget pebermynte te. Godt for maven siger min venindes diætist

Læs evt dette: alun.dk

Håber det hjælper =)
16 år23. oktober 2008 kl. 16:37
Hej !

Det da træls! Tillykke med det flotte vægttab.

Jeg har hørt at Bio drain - skulle hjælpe. Men de er ret dyre ;0)
Prøv og surf på nettet - eller spørg nede i Matas.
16 år23. oktober 2008 kl. 18:34
Tusind tak for svarene. Jeg syns selv min mave ellers fungerer "normalt" det er derfor det er så frustrerende.. men jeg vidste ikke, at frugt kombineret med grøntsager kunne gøre det. Jeg troede bare alt frugt og grønt var godt for mig :)

Jeg vil prøve at spise A38 eller Gaio hver dag i en uge og holde mig helt fra hvedemel og så se hvad der sker. Måske kan det være det.
16 år23. oktober 2008 kl. 20:25
En hurtig søgning på netdoktor gav ikke meget, men her er to links som ikke passer helt på din situation, men som du måske alligevel kan have nytte af.

netdoktor.dk
netdoktor.dk

Så vidt jeg kan forstå så er kostfibre vigtige for mavens funktion. Får du nok at dem?
16 år24. oktober 2008 kl. 08:48
kostfibre øger inholdet af luft i tarmene, det er ganske normalt. Men det kan jo aldrig skade at gå til lægen - så er du da på den sikre side :-)
16 år27. oktober 2008 kl. 21:50
Hvedemel har jeg fundet som den store synder her. Det har egentlig taget mig skrækkeligt lang tid at finde ud af, men i forbindelse med en mild rosacea(hudsygom) blev jeg anbefalet at spise mindre hvede. I samme smæk fik jeg to fluer for inden for 2 dage ahvde jeg tabt 1kg og maven så almindelig ud igen:) Je
16 år5. november 2008 kl. 13:57
Spiser du light produkter? De fleste sødestoffer giver øget irritation af mavetarmsystem, med følgende luft i maven og evt diarre.
16 år5. november 2008 kl. 22:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });