Ny motivation

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny motivation
For et par år siden kom jeg i overgangsalderen - grundet stress. En ting er, at jeg ikke længere fik mens, en anden ting er at jeg fik hedeture. De var ved at tage livet af mig. Det er sku' ikke særlig sjovt at løbe og lege med sin 4 årige datter og så have hedeturer samtidig med.

Da jeg besluttede mig for at lægge min kost om, og leve sundere, så stoppede hedeturerne. Mange gange er vi mennesker rigtige gode til at glemme de ubehagelig ting - lige som smertene ved en fødsel.

Nu har jeg holdt ferie fra den sunde livsstil i 1 uge - det har jeg prøvet før, men jeg plejer at veje min mad alligevel og tænke i sunde madvare/drikke + selvfølgelig motion. Det har jeg alstå ikke gjort denne gang, grundet forskellige ting i privaten røg jeg lige tilbage i den gale livsstil med masser af sukker - forlidt grønsager og næsten ingen motion. Ja det kan ses på vægten, men skidt med det - lidt ekstra motion og grønsager og jeg er tilbage på sporet igen - nej det værste har været at hedeturerne er kommet igen - alene i dag 10-12 stykker. Flere gange have jeg bare lyst til at så ude i regne iført bikini for at blive kølet af. Tænk at jeg helt havde glemt hvor slemt det var. Jeg lover mig selv, at jeg ikke vil falde tilbage igen i hedeturerne helvede (før alderen siger at jeg skal).

Så nu skal jeg undgå for meget sukker - læs slik i kæmpe store mængder. Nu hvor jeg er opmærksom på hvilken ekstra pris (ud over at jeg tager på) det har for mig, ja så er jeg bare super motiveret for at komme tilbage til min sunde livsstil igen - ikke i morgen og ikke på mandag, men NU.
16 år18. oktober 2008 kl. 23:55
re: Ny motivation
Det lyder som en god beslutning.

Du kan måske bruge denne idé: Skriv disse tanker op. Skriv den følelse / oplevelse det giver at have hedetur ned. Og skriv din plan op. Gem så papiret - og læs det umiddelbart inden du skal til noget som du tror vil kunne friste dig over evne. Så har du det friskere i hukommelsen.
16 år20. oktober 2008 kl. 09:46
re: Ny motivation
Tak iakob. Det ide vil jeg tage til mig.
Det meget bedre. Søndag kun 2 hedeture og i dag INGEN. Ja, jeg er på rette spor igen - og lytter til krop.
16 år20. oktober 2008 kl. 22:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });