#2 af Pokemom (slettet)
I tvivl omkring vægt
Du læser en tråd i debat > vægttabPokemom (slettet)
re: I tvivl omkring vægt
træls. Det vigtigste er imidlertid at du vejer dig på den samme vægt hver dag. så kan du følge din udvikling. Drop tanken om at du vejer 2 kilo mere på en anden vægt, det gør dig kun depri. vælg een og hold dig til den!
16 år10. oktober 2008 kl. 08:00
Anonym
Hejsa
Jeg kender godt til det problem. Så for det første vejer jeg mig altid når jeg lige er stået op, dog kun en gang om ugen, og for det andet vejer jeg mig altid på den samme vægt. På den måde tror jeg man får den mest realistiske vægtn;-)
Ha en go dag.
Sara
Jeg kender godt til det problem. Så for det første vejer jeg mig altid når jeg lige er stået op, dog kun en gang om ugen, og for det andet vejer jeg mig altid på den samme vægt. På den måde tror jeg man får den mest realistiske vægtn;-)
Ha en go dag.
Sara
16 år10. oktober 2008 kl. 08:02
iakob
Ud over at man vejer forskelligt på forskellige tidspunkter (du vejer dig jo formentligt ikke hos lægen eller hos vennerne umiddelbart efter du er stået op om morgenen), så er vægte også kalibreret forskelligt. Meget præcise vægte er meget dyre og slet ikke det værd. To kilo fra eller til gør faktisk ingenting for din sundhed (eller for dit udseende).
Jeg går selv ud fra at lægens vægt er den mest præcise idet jeg regner med at den kontrolleres jævnligt (men jeg ved det ikke).
Det du bør regne med er dog din egen vægt derhjemme. For det er med den du kan holde øje med dit vægt - og finde ud af om du taber dig i et passende tempo. Bagefter bruger du så vægten til at finde ud af om du er begyndt at tage på igen.
Det du kan gøre for at kontrollere en vægt er at tage et lod med. Nu er nøjagtigheden for personvægte jo ikke særlig stor hvis du bare vejer et 1-kilo lod, så jeg vil tro du skal have et 5 eller 10 kilo lod med for at få noget som ligner et godt resultat. Det bedste ville nok være et 50 kilo lod, men det er der jo visse praktiske problemer med :-)
Jeg går selv ud fra at lægens vægt er den mest præcise idet jeg regner med at den kontrolleres jævnligt (men jeg ved det ikke).
Det du bør regne med er dog din egen vægt derhjemme. For det er med den du kan holde øje med dit vægt - og finde ud af om du taber dig i et passende tempo. Bagefter bruger du så vægten til at finde ud af om du er begyndt at tage på igen.
Det du kan gøre for at kontrollere en vægt er at tage et lod med. Nu er nøjagtigheden for personvægte jo ikke særlig stor hvis du bare vejer et 1-kilo lod, så jeg vil tro du skal have et 5 eller 10 kilo lod med for at få noget som ligner et godt resultat. Det bedste ville nok være et 50 kilo lod, men det er der jo visse praktiske problemer med :-)
16 år10. oktober 2008 kl. 09:55
bruger slettet
Ja det er rigtigt. Der er nok ikke så mange andre ting man kan gøre, for om det er den ene eller anden vægt der er mest korrekt, er jo ikke til at sige. Så jeg må jo bare holde mig til min egen. Jeg havde ikke rigtig tænkt over at det nok kunne have noget af gøre med at det måske har været eftermiddag efter frokost osv. hos lægen, så det nok har gjort forskellen endnu større. I don't know.
Men det er nok alt i alt bedst kun at veje sig på én bestemt vægt for at undgå forvirring.
Men det er nok alt i alt bedst kun at veje sig på én bestemt vægt for at undgå forvirring.
16 år10. oktober 2008 kl. 13:17
Easy (slettet)
Griner, et 50 kg. lod....mon det overhovdet findes. Jeg sad her og tænke i AMO mel poser af 2 kg.....men det blir sgu nok også noget værre roderi.
Og husk at det bare er TAL der står, det vigtigste er at de rykker den rigtige vej og hvordan du har det og får det bedre med tiden.
Og husk at det bare er TAL der står, det vigtigste er at de rykker den rigtige vej og hvordan du har det og får det bedre med tiden.
16 år11. oktober 2008 kl. 17:48
kalorius (slettet)
Jo store kornvægte, der vejer en ton korn af ad gangen har rent faktisk 50 kg lodder - så de findes.
16 år11. oktober 2008 kl. 23:01
Manon (slettet)
Man kan heller ikke regne med lægens vægt. Jeg har læge i et lægehus, så jeg har prøvet forskellige vægte der og på en af dem vejer jeg det samme som på min egen vægt og på en anden en vejer jeg 3 kg mere. Men ja, gå altid efter din egen vægt. Alt andet er bare til at blive skør i hovedet i.
16 år16. oktober 2008 kl. 12:36
Nu har jeg længe haft to forskellige vægte (en mekanisk og en elektronisk) som jeg har vejet mig på, som viste et halvt kilo forskelligt. Men oppe hos lægen viser hans elektroniske badevægt to kilo mere og på fitnesscentret viser de to mekaniske de har dér, et kilo mindre. Når jeg er ude hos andre mennesker er jeg begyndt at veje mig for sjov på deres badevægt hvis de har sådan en på badeværelset, og de viser altid noget andet end min egen. Jeg synes det er irriterende hvis jeg går og skriver ind at jeg vejer et eller andet, og det så viser sig at jeg i virkeligheden vejer to kilo mere.
Hvad bør jeg regne med? Hvordan får man det mest præcise resultat?