Usikkerhed ved mens
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Usikkerhed ved mens
Det er normalt og der er ikke så meget at gøre ved det. Flere kilo (3-4) lyder af lidt meget, men ikke usædvanligt.
Her er noget generelt om menustration: netdoktor.dk
Her er noget om vægtstigning: netdoktor.dk
Og her er en tidligere tråd om emnet: ***forældet link er fjernet***
Her er noget generelt om menustration: netdoktor.dk
Her er noget om vægtstigning: netdoktor.dk
Og her er en tidligere tråd om emnet: ***forældet link er fjernet***
16 år7. oktober 2008 kl. 08:37
Anonym
okay mange tak, jeg vil kigge nærmere på det og acceptere min situation hvis jeg ingen løsning finder :)
16 år8. oktober 2008 kl. 06:54
iakob
Hehe.. jo.
Du deler så den situation med alle os andre (i hvert tilfælde de feminine brugere af madital), også selvom de fleste nok har en vægtstigning i 1-2 kilo's klassen. En vægtstigning på 2 kilo på et par dage kan godt give anledning til en del bekymring indtil man regner ud at det "bare er den tid på måneden" (det opdager man når man er ved at slagte omgivelserne fordi man har haft en dårlig morgenvejning :-). Jeg ved ikke hvad andre gør, men at tabe sig (især mange kilo) er jo en ret langsommelig process. For mit vedkommende tog den et år. Så jeg kunne se på grafen over en måned og hvis den var pænt nedadgående så var jeg på rette vej. Også selvom der var store udsving undervejs.
Andre ting som drukture, sygdom, stress, motion? - og graviditet - kan også give en masse vand i kroppen. Min kurve har set ret sav-takket ud og jeg går ud fra at det er fordi vandmassen i kroppen har varieret fra den ene dag til den anden helt uafhængig af ydre omstændigheder som jeg havde styr på.
Drik rigeligt - det skulle sjovt nok hjælpe.
Du deler så den situation med alle os andre (i hvert tilfælde de feminine brugere af madital), også selvom de fleste nok har en vægtstigning i 1-2 kilo's klassen. En vægtstigning på 2 kilo på et par dage kan godt give anledning til en del bekymring indtil man regner ud at det "bare er den tid på måneden" (det opdager man når man er ved at slagte omgivelserne fordi man har haft en dårlig morgenvejning :-). Jeg ved ikke hvad andre gør, men at tabe sig (især mange kilo) er jo en ret langsommelig process. For mit vedkommende tog den et år. Så jeg kunne se på grafen over en måned og hvis den var pænt nedadgående så var jeg på rette vej. Også selvom der var store udsving undervejs.
Andre ting som drukture, sygdom, stress, motion? - og graviditet - kan også give en masse vand i kroppen. Min kurve har set ret sav-takket ud og jeg går ud fra at det er fordi vandmassen i kroppen har varieret fra den ene dag til den anden helt uafhængig af ydre omstændigheder som jeg havde styr på.
Drik rigeligt - det skulle sjovt nok hjælpe.
16 år8. oktober 2008 kl. 13:20
bruger slettet
Ja det er sjovt nok, jo mere vand man drikker, desto mindre vand binder man, siges det...
16 år12. oktober 2008 kl. 19:14
ninse (slettet)
Og det er faktisk rigtigt. Når jeg kan mærke væskeophobning i kroppen, hjælper det i løbet af en dags tid, når jeg sørger for at få drukket 2-3 liter vand.
16 år13. oktober 2008 kl. 22:02
Jeg har lige fået min første menstruation som 16-årig (ja det er lidt sent, men jeg har åbenbart lavt hormontal) og jeg ser nu at jeg tager op til flere kilo på omkring og under min menstruation og det varer op til 1 uge før menstruationens start og til dens slutning. Dette generer mit vægttab meget, da jeg så slet ikke kan holde øje med min reelle vægt i denne lange periode. Er der noget man kan gøre for at forebygge denne vægtøgning eller er det overhovedet normalt?