For lav fedtprocent, men overvægtig?

Du læser en tråd i debat > vægttab

For lav fedtprocent, men overvægtig?
På denne side:
(et forældet link er blevet fjernet)
har jeg indtastet mine oplysninger. Den påstår så, min fedtprocent er under 20. Jeg er 175 cm høj og vejer i dag 71,6 kg. Har fået at vide af en læge, at min idealvægt er 68 kg.
Nogen, der har en forklaring på det her?

Jeg løber 5 km hver dag; men har stadig elskovshåndtag, mormorvinger og en et par gode bildæk rundt om maven. Mine ben er jo så til gengæld relativt slanke. =)

Forstår bare ikke, hvordan man kan veje for meget, have synlige fedtdepoter og få at vide fedtprocenten er for lav? Overvejer at svinge forbi et fitnesscenter i løbet af ugen og finde sådan en af de der "badevægte", der måler procenten (formentligt mere nøjagtigt end derhjemme med målebånd...), for nu er jeg altså meget nysgerrig.

PS: Er for øvrigt lettere chokeret over at vende hjem fra en uges ferie med nul træning og opdage, at jeg har tabt mig. Så det kan altså lykkes, hvis man holder øje med, hvad man putter i munden. =)
16 år28. september 2008 kl. 11:00
re: For lav fedtprocent, men overvægtig?
Prøvede lige igen og satte denne gang prik ved, at jeg er over 30 (er 28 år). Gav et lidt mere realistisk billede. =)
16 år28. september 2008 kl. 12:12
Ja.. den beregning du bruger (hjemmesiden), kræver meget nøjagtige tal.

Prøv at eksperimentere med at taste en cm mere eller mindre ind de forskellige steder og se hvad resultatet så giver. Meld gerne tilbage.
16 år29. september 2008 kl. 10:41
i følge den side er min ideal vægt mellem 52 og 54 kg. Giver lidt bedre mening end andre sider der siger min idealvægt er højere, men så ser jeg tyk og bulet ud.. Men andre tests går heller ikke så præcist ind og måler håndled og hvad ved jeg. Go side du kom med der =)))
16 år29. september 2008 kl. 13:46
jeg sys det virker som en meget misvisende side. den viser min fedt% er på 21,9, men den er 33,6, målt i fitness center .
15 år1. december 2008 kl. 16:38
Puha, jeg ved slet ikke hvor mange gange jeg skal sige det!

Det er jo ikke sikkert det er fedt du har tabt på ferien. På ferier er man mange gange meget aktiv, man går rundt etc. og spiser ikke så meget som hvis man lå hjemme i sengne.. Så det kan ligeså godt være muskler du har mistet og dette er ikke godt på nogen måde.

Man skal slet ikke tænke på hvor meget man vejer, men derimod ens fedtprocent. Og de badevægte i træningscentre er mega upræcise. Køb dig hellere en fedt tang og brug den som indikator og vigtigst af alt. Et kamera og et spejl. Disse to værktøjer kan gøre underværker.

Hvis du har styr på din kost.. Og følger den 100%...

Dvs. ingen light produkter, nul slik, nul sodavand etc.

Og løber 5 km hver dag!

Så kan jeg næsten ikke tro at du ikke rigtigt får resultater mere?!

Og igen, hvis du selv mener at du har overholdt din kost 100% og der intet burde ændres der. Jamen, så er det bare at sætte intensiviteten op, løb de 5 km på tid eller begynd at løfte vægte.. Fordi hvis din LeanBodyMass Stiger så vil chancen for at du forbrænder mere større.

Hvis du føler at du er helt på herrens mark, så sig bare til, så skal jeg nok hjælpe dig på rette vej!
15 år22. december 2008 kl. 23:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });