Hvornår vejer I jer?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvornår vejer I jer?
Har for første gang i mit liv fået mig en (bade)vægt og jeg skal vel veje mig om morgenen, men er det lige når jeg står op, efter jeg har været på wc, eller er det reelt helt lige meget hvad tid på dagen?
Jeg vejer mig kun hver 3.-4. dag, da det mere er vægten fra uge til uge jeg regner med.
Hvornår og hvor ofte vejer I jer?
16 år12. september 2008 kl. 20:28
re: Hvornår vejer I jer?
Jeg vejer mig altid lige efter jeg er stået op - efter toiletbesøget. Men det er nok mest fordi jeg skal skynde mig lidt med det ene, mens det andet godt kan vente lidt.

Jeg plejer at veje mig hver dag - men det hænder jeg glemmer det. Men ligesom dig så regner jeg faktisk kun med den ugentlige vejning (der er al for meget usikkerhed på daglige vejninger til at man kan bruge det til noget fornuftigt).

Det vil sige, sådan var det indtil jeg gik af min "kur". Nu vejer jeg mig hver dag og gør noget ved det, hvis vægten sniger sig op over +2 kilo i forhold til min ønskevægt.

Så vej dig efter toiletbesøget - og så een gang om ugen. Senere, når du har nået din ønskede vægt så kan du gøre lige som mig og monitorere din vægt hver dag og så skride til handling hvis vægten kommer over en bestemt grænseværdi.
16 år12. september 2008 kl. 21:55
Det samme her, det er også efter toiletbesøget om morgenen. Der har jeg alligevel ikke tøj på, og det er det tidspunkt på dagen hvor vægten er mest stabil, da der resten af tiden kan være stor forskel på hvad det jeg spiser vejer.
16 år13. september 2008 kl. 10:03
Også morgen, efter toiletbesøg - splitternøgen :-D
Vejer mig dagligt - men milepælene er til torsdagsvejning.
16 år13. september 2008 kl. 10:45
Som andre også skriver, er det super fint om morgenen efter toiletbesøg - splitterragendes ;o)
Det vigtigste er, at du vælger det samme tidspunkt på dagen hver gang, det giver den mindste fejlmargin.
Så bliv endelig ved med det :o)
Kh Anne
16 år22. september 2008 kl. 09:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });