#2 af bruger slettet
Morgenmaden :)
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Morgenmaden :)
Hej.
Jeg plejer at spise yoghurt, gerne en af Cheasy'erne. Det er nemt og hurtigt at tilberede og spise, og så smager altid super godt :-)
Man kan drysse sund müsli, havre eller all bran på for at mætte, og hvis man har extra tid er snittet frugt, fx. banan og æble, også et sikkert hit i yoghurten.
Jeg plejer at spise yoghurt, gerne en af Cheasy'erne. Det er nemt og hurtigt at tilberede og spise, og så smager altid super godt :-)
Man kan drysse sund müsli, havre eller all bran på for at mætte, og hvis man har extra tid er snittet frugt, fx. banan og æble, også et sikkert hit i yoghurten.
16 år9. september 2008 kl. 23:41
Anonym
der var også mange år hvor jeg ikke spiste morgenmad, og hvor jeg ikke følte mig sulten. Jeg lærte så at spise en lille portion ymer/ylette med produktet FIBERSUND fra AXA - og efterhånden blev portionen lidt større og i dag er jeg ved at dø af sult hvis jeg ikke når min morgenmad. Det er altså lidt med at vænne kroppen til det.
Spiser stadig kun en mindre portion (1½ dl) med ca. 30 g fibersund. Det giver under 200 kcal, men giver lige en start. En times tid efter får jeg så noget frugt.
Spiser stadig kun en mindre portion (1½ dl) med ca. 30 g fibersund. Det giver under 200 kcal, men giver lige en start. En times tid efter får jeg så noget frugt.
16 år10. september 2008 kl. 07:00
bruger slettet
Jeg starter som regel dagen med en frisk frugtsalat eller smoothie af fx. banan, melon, æble og nogle gange bær...
Ellers laver jeg speglæg på rugbrød eller havregrød.
Morgenmadsproduktet weetabix med skummetmælk, smager ikke utroligt godt men hvis man snitter en bana og kommer i, så er det tåleligt og det er GENIALT for vægttab synes jeg i hvert fald. Det nærmest suger fedtet ud af kroppen føler jeg.
Culturayoghurt smager også godt med lidt havregryn og rosiner på eller en smulret skive rugbrød.
Ellers laver jeg speglæg på rugbrød eller havregrød.
Morgenmadsproduktet weetabix med skummetmælk, smager ikke utroligt godt men hvis man snitter en bana og kommer i, så er det tåleligt og det er GENIALT for vægttab synes jeg i hvert fald. Det nærmest suger fedtet ud af kroppen føler jeg.
Culturayoghurt smager også godt med lidt havregryn og rosiner på eller en smulret skive rugbrød.
16 år10. september 2008 kl. 07:56
bruger slettet
Jeg har læst et sted at hvis man drikker et glas juice som det første når man vågner, så burde det hjælpe på appetitten, når man lige har været i bad og fået tøj på.
Jeg har oftest ikke nogen problemer appetitten, men det er nok også fordi jeg træner om morgenen inden jeg spiser morgenmad.
Det er meget forskelligt hvad jeg spiser til morgenmad. Jeg varierer det, for det tror jeg er sundest.
I dag har jeg fx spist et æg og drukket en blåbær/banan-smoothie m. risdrik i.
Jeg har oftest ikke nogen problemer appetitten, men det er nok også fordi jeg træner om morgenen inden jeg spiser morgenmad.
Det er meget forskelligt hvad jeg spiser til morgenmad. Jeg varierer det, for det tror jeg er sundest.
I dag har jeg fx spist et æg og drukket en blåbær/banan-smoothie m. risdrik i.
16 år10. september 2008 kl. 08:13
iakob
Havregryn er den sundeste start - med mager mælk og gerne med frugt og 10-20 gram nødder og frø som drys.
Se f.eks. her: altomkost.dk og her: altomkost.dk.
Jeg spiser stort set havregryn med skummetmælk, nødder, frø og frugt hver dag. Det lyder kedeligt, men det kan faktisk varieres meget fordi både frugt, nødder og frø kan varieres. Desuden putter jeg af og til også 5-10 rosiner eller en tilsvarende mængde anden tørret frugt i - og i weekenden kan jeg finde på at putte lidt honning ved.
Jeg har som regel også en karton med A38 på 0,5% stående i køleskabet. Det hænder jeg spiser sådan en portion med en stykke rugbrød skåret i skiver samt sød frugt og nødder/frø ovenpå. Det mætter mindre, men forandring fryder jo som bekendt.
Der er i øvrigt ingen der siger at du skal kaste dig ud i en fuld morgenmad med 50 gram havregryn, 2 dl mælk og 100-150 gram frugt. Du kan sagtens starte med en halv skive rugbrød med mager ost eller en skål bran-flakes eller en banan og en grovbolle.
Det vigtige er at du får noget som du tygger (for at vænne dig til at spise) og som giver dig noget solidt i maven - så kan du altid opgradere din morgenmad en lille smule trinvist senere når du har vænnet dig til forandringen.
Se f.eks. her: altomkost.dk og her: altomkost.dk.
Jeg spiser stort set havregryn med skummetmælk, nødder, frø og frugt hver dag. Det lyder kedeligt, men det kan faktisk varieres meget fordi både frugt, nødder og frø kan varieres. Desuden putter jeg af og til også 5-10 rosiner eller en tilsvarende mængde anden tørret frugt i - og i weekenden kan jeg finde på at putte lidt honning ved.
Jeg har som regel også en karton med A38 på 0,5% stående i køleskabet. Det hænder jeg spiser sådan en portion med en stykke rugbrød skåret i skiver samt sød frugt og nødder/frø ovenpå. Det mætter mindre, men forandring fryder jo som bekendt.
Der er i øvrigt ingen der siger at du skal kaste dig ud i en fuld morgenmad med 50 gram havregryn, 2 dl mælk og 100-150 gram frugt. Du kan sagtens starte med en halv skive rugbrød med mager ost eller en skål bran-flakes eller en banan og en grovbolle.
Det vigtige er at du får noget som du tygger (for at vænne dig til at spise) og som giver dig noget solidt i maven - så kan du altid opgradere din morgenmad en lille smule trinvist senere når du har vænnet dig til forandringen.
16 år10. september 2008 kl. 08:53
bruger slettet
Hvis det skal være noget du nemt kan få ned, hopper jeg med på bølgen og anbefaler cheasyyogurt. Jeg drysser gerne lidt fibrex hen over og hvis der skal være ekstra forkælelse en lille håndfuld tørrede tranebær. Hvis det skal være rigtig nemt kan du evt købe små bægre med yogurt, så er det jo bare lige at stikke en ske i og opvasken er minimal.
16 år10. september 2008 kl. 10:08
bruger slettet
Hmm idag fik jeg 50 g hjemmebag rugbrød med 100 g hjemmerøget makrel.
16 år10. september 2008 kl. 12:35
iakob
Fisk til morgenmad - du er en hård nyser ;-)
16 år10. september 2008 kl. 13:08
bruger slettet
Takker for jeres svar ;-)
Jeg elsker frisk frugt, og brød..
og jeg spiser desværre for meget brød
så det ville måske være godt, hvis jeg kunne begynde at spise havregryn til morgenmad. Men jeg kan ikke spise det uden sukker - hvad gør man så? Hvis man hellere ikke kan lide rosiner?
Jeg elsker frisk frugt, og brød..
og jeg spiser desværre for meget brød
så det ville måske være godt, hvis jeg kunne begynde at spise havregryn til morgenmad. Men jeg kan ikke spise det uden sukker - hvad gør man så? Hvis man hellere ikke kan lide rosiner?
16 år10. september 2008 kl. 15:05
Hvad ville i mene er det sundeste man kan spise til morgenmad - jeg har desværre den "vane" at ikke spise morgenmad.
Jeg har ingen appettit, og tit så er der ikke så meget tid til at spise morgenmad om morgenen.
Men har hørt at det er det vigtigste måltid - og nu hvor man gerne vil have gode vaner, så skal jeg forsøge at spise morgenmad i min hverdag.
Hvis man gerne vil tabe sig omkring de 5-10 kg, har i så nogle forslag til hvad jeg kan spise? Skriv da også lige hvad i plejer at spise ;-)
Knus
Panda