#2 af bruger slettet
Onsdagsvejning
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Onsdagsvejning
Det er altid en god idé at fortælle andre om sine planer, så man ikke kan bakke ud uden at alle ved det :)
Ved du hvordan det kan være at det netop er onsdag alle folk her vejer sig?
Ved du hvordan det kan være at det netop er onsdag alle folk her vejer sig?
16 år9. september 2008 kl. 06:35
iakob
Du skal lave en aftale med dig selv om at deltage i samtlige onsdagsvejninger *uanset* resultatet. Gør det til en vane at analysere hvorfor vægten siger som den gør - og hvis det ønskede vægttab i en uge ikke er opnået, så fortæl hvad du har i sinde at gøre ved det så du når næste uges ønskede vægttab.
Det kan godt være det er rigtig træls at skulle melde ind med stagnation eller ligefrem vægtstigning, men man skal ikke kun se på den ugentlige vejning som målet, men også som et middel. For et varrigt vægttab så er det endelige mål alligevel ikke selve vægttabet, men en livsstilsændring som gør at man holder vægttabet. Vægten er såmænd bare et udtryk for om livsstilen er god eller ej.
Så hvis vægten ikke arter sig den uge så er det at melde ind et rigtigt godt redskabt til at få skabt motivation igen - og handling.
Hvis vægten til gengæld er god, så er det noget nemmere at melde ind, men også her er det et redskab: en mulighed for at rose sig selv for godt arbejde (hvilket øger lysten til at arbejde videre).
Det kan godt være det er rigtig træls at skulle melde ind med stagnation eller ligefrem vægtstigning, men man skal ikke kun se på den ugentlige vejning som målet, men også som et middel. For et varrigt vægttab så er det endelige mål alligevel ikke selve vægttabet, men en livsstilsændring som gør at man holder vægttabet. Vægten er såmænd bare et udtryk for om livsstilen er god eller ej.
Så hvis vægten ikke arter sig den uge så er det at melde ind et rigtigt godt redskabt til at få skabt motivation igen - og handling.
Hvis vægten til gengæld er god, så er det noget nemmere at melde ind, men også her er det et redskab: en mulighed for at rose sig selv for godt arbejde (hvilket øger lysten til at arbejde videre).
16 år9. september 2008 kl. 09:05
bruger slettet
Du har vist ret. Nu skriver jeg: Fra nu af har jeg tænkt mig at deltage i alle onsdagsvejningerne.
16 år9. september 2008 kl. 20:07
bruger slettet
Hej,
jeg er ny på madital (som jo er fantastisk!) og prøver at forstå hvad det helt præcist er onsdagsvejningen går ud på. Bliver der startet en tråd hvor man så skriver sin vægt/sit vægttab, eller...?
Håber I kan hjælpe mig :-)
jeg er ny på madital (som jo er fantastisk!) og prøver at forstå hvad det helt præcist er onsdagsvejningen går ud på. Bliver der startet en tråd hvor man så skriver sin vægt/sit vægttab, eller...?
Håber I kan hjælpe mig :-)
16 år9. september 2008 kl. 23:23
iakob
Ja, det er præcis sådan det fungerer. Den første bruger som kommer i tanke om at det er onsdag og som har fået sig vejet (eller har andet relevant at sige i forbindelse med at gøre status over ugen som gik), opretter tråden.
Nogen gange er der flere tråde som bliver oprettet samtidigt, men det plejer at løse sig.
Det er også lidt lige meget hvornår du vejer dig. Hvis du plejer at veje dig mandag, så kan du sagtens bare skrive dig i onsdagsvejningstråden når det bliver mandag. Men de fleste foretrækker bare at veje sig samtidigt med alle de andre.
Torsdagsvejningen er en tilsvarende vejning inde i vægttab 10+ rummet.
Nogen gange er der flere tråde som bliver oprettet samtidigt, men det plejer at løse sig.
Det er også lidt lige meget hvornår du vejer dig. Hvis du plejer at veje dig mandag, så kan du sagtens bare skrive dig i onsdagsvejningstråden når det bliver mandag. Men de fleste foretrækker bare at veje sig samtidigt med alle de andre.
Torsdagsvejningen er en tilsvarende vejning inde i vægttab 10+ rummet.
16 år10. september 2008 kl. 08:57
bruger slettet
Ok, tak for svar, så vil jeg da hoppe med på onsdagsvejningen fra nu af :-)
16 år10. september 2008 kl. 10:50
Nu er der ingen vej tilbage, for jeg har næsten sagt det højt og så fanger bordet.