Grænserne der ryker sig

Du læser en tråd i debat > vægttab

Grænserne der ryker sig
Kender I det her?

Et af punkterne på min motivationsliste for mit vægttab var at jeg ville få mod til at prøve ting som jeg ellers vælger fra. Jeg var ret sikker på at der ville være nogle ting, som jeg ville gøre eller gøre anderledes når jeg havde tabt mig og i weekenden stødte jeg på en af dem...

På en spejdertur var der en aktivitet, som går ud på at man får en sele på og bliver bundet fast i en snor i en lift. Så starter man nede på jorden med at stable 2 tårne med mælkekasser og flytter sig fra det ene tårn til det andet, mens der bliver bygget gradvist højere op. Ungerne elsker den aktivitet og nogle af dem kan komme ret højt op. Nogle af mine spejdere og nogle andre ledere begyndte at sige - hvad så Karina - skal du ikke prøve. Og jeg tænkte - normalt ville jeg sige nej, men hvad fanden lad mig da prøve. Og så gjorde jeg det. Og normalt ville jeg have været flov allerede da jeg skulle ha selen på fordi den sikkert var alt for lille, men her var det faktisk ikke så slemt selv om det var børn der havde været i den. Og jeg kom op på mælkekasserne og 7 mælkekasser oppe fik jeg allerede overballance og tårnene væltede. Men det var uendelig ligegyldigt for jeg havde prøvet noget, som jeg HELT sikker IKKE havde gjort for 20 kilo siden. Og så tror jeg altså at det er en fordel at være en lille unge til den aktivitet - en lille pige kom op på 22 kasser :-O
16 år1. september 2008 kl. 13:02
re: Grænserne der ryker sig
Super godt gået!
Og en fed udfordring at stille sig selv! Det er da værd at tænke over!!

Mange hilsner
Githa81
16 år1. september 2008 kl. 13:43
Wow, hvor sejt!
Har hodt set den der udfordring før, og tager hatten af for dig at du turde prøve - vægttab eller ej. Men kan nu godt nikke genkendende til det du skriver. Det må give en ordentlig en til selvtilliden, hvilket jo kun kan være til gavn for motivationen - sikke en dejlig positiv spiral du der fik begyndt.
Super!

16 år1. september 2008 kl. 19:42
Det er en rigtig fed oplevelse at turde noget eller kunne noget, som man ikke turde eller kunne før.

Det var en rigtig god oplevelse - og meget modig af dig. Jeg er ikke sikker på jeg turde netop den øvelse.
16 år1. september 2008 kl. 21:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });