#2 af idabs (slettet)
Mellem frokost og aftensmad!
Du læser en tråd i debat > vægttabidabs (slettet)
re: Mellem frokost og aftensmad!
Hej. har fundet ud af at hvis jeg midt i mellem frokost og aftensmad får disse trange som du også har, så skærer jeg et æble ud i små bidder og hælder lidt Cheasy Vanilie yougurt hen over. Det smager dejligt sødt og så er der proteiner i som holder længer i maven end kulhydraterne gør. Når jeg har spist dette, så går jeg igang med et eller andet projekt (orydning, rengøring, gåtur eller hvad jeg nu finder på) så får jeg tankerne en på noget andet, og "glemmer " at proppe noget i munden.
Et andet råd er et stykke tyggegummi - det kan gøre nderværker.
Et andet råd er et stykke tyggegummi - det kan gøre nderværker.
16 år23. august 2008 kl. 11:00
veile
jeg styrer mit indtag om eftermiddagen med klokken. Jeg spiser et ordentigt mellemmåltid ca. 3 timer efter frokost. I dit tilfælde skal du måske have to fordelt på eftermiddagen.
Sørg for at spise frugt sammen med proteiner eller fedt, så blodsukkeret holdes i ro.
Jeg bliver mere sulten hvis jeg spiser tyggegummi, men prøv det og se hvad der sker.
Sørg for at spise frugt sammen med proteiner eller fedt, så blodsukkeret holdes i ro.
Jeg bliver mere sulten hvis jeg spiser tyggegummi, men prøv det og se hvad der sker.
16 år23. august 2008 kl. 11:21
bruger slettet
Tak for rådene.
Indtil videre er det gået rigtig godt i dag. Jeg lavede en ultra sund æblekage, der var rigtig lækker og mættende.
Indtil videre er det gået rigtig godt i dag. Jeg lavede en ultra sund æblekage, der var rigtig lækker og mættende.
16 år23. august 2008 kl. 15:37
lobrina (slettet)
hej :) Jeg blir lige nysgerrig, hvordan laver man en ultrasund æblekage?? :)
16 år23. august 2008 kl. 16:30
bruger slettet
Det gør man sådan her:
600g æbler
10-20g
2-3 tsk kanel
Hvis æblerne er syrlige kan man sikkert tilsætte lidt sukker eller sødemiddel..
Dej:
100g havregryn
20g brun farin
Vand
Æblerne skylles og deles i små både. Bådene ligges i ildfast fad sammen med nødder og kanel drysses over.
Ingredienserne til dejen blandes, så dejen er lidt klistret og lægges over æblerne i "klumper".
Bages 45-60min. ved 185 grader.
Du kan evt. drysse lidt rosiner og hælde lidt cheasy vaniljeyoghurt over.
Jeg fandt opskriften på dk-kogebogen.dk og lavede den selv lidt sundere. Jeg synes, den smager rigtig godt, og så mætter den også.
600g æbler
10-20g
2-3 tsk kanel
Hvis æblerne er syrlige kan man sikkert tilsætte lidt sukker eller sødemiddel..
Dej:
100g havregryn
20g brun farin
Vand
Æblerne skylles og deles i små både. Bådene ligges i ildfast fad sammen med nødder og kanel drysses over.
Ingredienserne til dejen blandes, så dejen er lidt klistret og lægges over æblerne i "klumper".
Bages 45-60min. ved 185 grader.
Du kan evt. drysse lidt rosiner og hælde lidt cheasy vaniljeyoghurt over.
Jeg fandt opskriften på dk-kogebogen.dk og lavede den selv lidt sundere. Jeg synes, den smager rigtig godt, og så mætter den også.
16 år23. august 2008 kl. 16:40
Pokemom (slettet)
10-20g hvad?????
16 år23. august 2008 kl. 16:56
Frk Jakob (slettet)
nødder tror jeg
16 år24. august 2008 kl. 01:28
bruger slettet
Hovsa, den smuttede lige i farten:p Ja, 10-20g nødder, jeg brugte hasselnødder.
16 år24. august 2008 kl. 10:06
iakob
Planlæg med et mellemmåltid om eftermiddagen. Det er meningen at man skal spise 5-6 måltider om dagen. 3 store hovedmåltider (morgenmad, frokost og aftensmad) og 2-3 mellemmåltider (formiddag, eftermiddag og aften). Personligt spiser jeg sjældent formiddagsmad, men jeg spiser altid eftermiddagsmad og næsten altid et eller andet sen aften (som regel frugt eller groft knækbrød).
Jeg spiser normalt til hverdag et par stykker frugt om eftermiddagen (ofte er det ene stykke en banan for at give noget mæthed og fylde), men knækbrød, grovbolle, yogurt natural (A38 etc).. etc etc kan bruges, bare det er sundt og mætter så du kan gå indtil aftensmaden uden at trænge til mad (man kan godt have lyst til mad uden at trænge til den ;-).
Det giver også noget helt andet - en tiltrængt pause i dagens gøremål.
Jeg spiser normalt til hverdag et par stykker frugt om eftermiddagen (ofte er det ene stykke en banan for at give noget mæthed og fylde), men knækbrød, grovbolle, yogurt natural (A38 etc).. etc etc kan bruges, bare det er sundt og mætter så du kan gå indtil aftensmaden uden at trænge til mad (man kan godt have lyst til mad uden at trænge til den ;-).
Det giver også noget helt andet - en tiltrængt pause i dagens gøremål.
16 år24. august 2008 kl. 21:30
Jeg har et efterhånden stort problem. I tiden mellem frokosten og aftensmaden spiser jeg alt alt for meget.
Da jeg har frokost kl.11.30 i hverdagene og aftensmaden først ligger omkring kl19, er der et stort tidsrum, hvor jeg bare småspiser hele tiden.
Det er for det meste de sunde ting, der ryger ned (nødder, rosiner, groft knækbrød, frugt osv.), men det nytter jo ikke noget, når jeg spiser for meget af det. Især nødder og rosiner tæller en del i regnskabet. Jeg er stadig i energiunderskud, når dagen slutter, men det bekymrer mig, at jeg ikke kan styre min madtrang i de timer.
Så hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg tage kontrollen igen?