manglende vægttab på trods af glade smileyer

Du læser en tråd i debat > vægttab

Er der andre, der oplever at selvom I spiser "rigtigt" og får glade smileyer rækken nedad, har det underskud af kalorier som I har valgt som mål - ALLIGEVEL ikke taber jer?

Jeg synes det nærmest er umuligt at tabe de sidste få kilo... Har prøvet både at spise mere, lidt mindre, veksle mellem antallet af kalorier hver dag osv.

I forbindelse med cyklus er der helt sikkert nogle ændringer ind i mellem, men det undrer mig alligevel at det har stået stille SÅ længe.

Så er der andre, der oplever det samme?

16 år16. august 2008 kl. 09:18
re: manglende vægttab på trods af glade smileyer
Ja! Jeg kender det alt for godt. Det er virkelig træls, men jeg bliver ved med at klø på og prøver at skrue lidt op for motionen, men der sker stadig intet.

Min trøst er, at jeg i det mindste ikke tager på, og jeg aldrig nogensinde går tilbage til mine gamle spisevaner.
16 år16. august 2008 kl. 09:35
jeg spiser kulhydratfattigt, max 40 hulhydrater om dagen, jeg står også stille indimellem, men pludselig falder vægten igen.jeg har tabt 5 kg på 4 uger, mangler 5 kg.
16 år16. august 2008 kl. 10:25
Jeg er overbevist om, at alle her har haft perioder hvor man gør "alt det rigtige" og resultaterne alligevel udebliver på badevægten :(
TOP frustrerende...

Hvis du har øget din motion/aktivitet, kan det være, at det er fordi du opbygger muskler - og muskler vejer jo som bekendt mere end fedt.

Jeg er selv lang vej fra målet, men flere her har berettet om, hvordan de sidste kg ryger meget, meget langsomt.

Fat mod og keep up the good work. Hvis du har glade smiley´er over hele linjen, kan du jo i stedet glæde dig over, at du lever kanon sundt - og mon ikke de sidste par kg så kommer på et tidspunkt?
16 år16. august 2008 kl. 10:46
Håbrr du har ret.

Jeg har bare lidt svært ved ind i mellem at blive ved og ved, når der ikke rigtig sker noget synligt.

Jeg er næsten ved den vægt jeg gerne vil ha' og måske er det netop fordi det er de sidste par kilo det gør det så svært.

Det er selvfølgelig stadig lige så let at tage på som det altid har været - og det er det der gør det lidt surt. SÅ svært at tabe sig - SÅ let at tage på i vægt igen ;-)
16 år16. august 2008 kl. 12:51
fat mod, og forsæt den gode livsstil. det skal nok lønne sig i sidste ende ;O)

under hele min vægttabs periode har jeg også haft stilstand i vægten ind imellem . op til 8 uger hvor ikke der skete en dyt. men pludselig røg jeg 2 kilo ned og sådan har det været flere gange. jeg tror det har noget at gøre med at kroppen lige skal følge med ,den nye vægt og at der er mindre at slæbe på. og ikke hungersnød. jeg har haft det fint med et par dage at spise ekstra pga det og så er det gået nedad igen.
det er sej at vente på ,men det skal nok komme ;-)
lise
16 år16. august 2008 kl. 16:29
Men egentligt burde man vel tabe sig hele tiden, hvis kalorieindtaget er mindre end kaloriebehovet.
Så der er vel ikke så meger andet, der kan reguleres på end vædskeindholdet i kroppen. Gad vide om kroppen ikke blot i en periode bliver mere vædskeholdig - for så til sidst at give slip på dette. hvorefter vægttabet kan ses.
16 år16. august 2008 kl. 21:10
Jeg kender det også alt for godt, det med at vægttabet står stille. Og selvom jeg fra mange erfarne vægttabere herinde har hørt at det blot er for en periode, så jeg skal blive ved med at arbejde hårdt, fordi det belønnes med et tab på et tidspunkt, er det bare SÅ svært at holde motivationen oppe. Jeg er i øjeblikket netop inde i en stillestående periode, og er som dig også ved at miste modet! Jeg har ikke lyst til at dyrke motion og jeg kan slet ikke se vægttabet for mig. Og det er jo virkelig et PROBLEM!
Hilsen Lotte
16 år17. august 2008 kl. 14:07
Kalorius

Det er jo også det der undrer mig. At på trods af at der er et dagligt energi underskud og der er glade smiley'er, så sker der alligevel ikke noget.

Og det er ikke fordi jeg spiser så lidt at kroppen tror der er hungersnød eller noget i den stil... Lidt mærkeligt.

Jeg har tidligere oplevet at stress og sygdom kunne gøre det komplet umuligt at tabe mig, men ved ikke om det er et tilfælde eller.
16 år17. august 2008 kl. 18:00
Det passer sikkert ikke med hvad der virkeligt sker i kroppen, men forandring tager tid og ind imellem skal vi alle have en stille periode til at omstille os til de nye tilstande før yderligere forandringer kan laves. Måske gældes det samme for kroppen - som jo er et meget komplekst system. Det handler måske om simpel input og output af energi men sammenhængen er ikke nødvendigvis fra dag til dag. Kroppen lagrer energi. Desuden er vægt et udtryk for meget mere end blot kroppens fedtindhold - vand og muskelmasse tæller også ind.

Alt dette ved I godt ;-)

Men når tingene nu er sådan at vægttabet lader vente på sig selvom man gør alt det rigtige, så kan det hjælpe rigtig meget på motivationen at fokusere på noget andet. Man kan sætte andre typer af mål: Få så mange glade smileys som muligt, leve lidt sundere, løbe x antal km på under y minutter, centimetermål på kroppen, tage 100 sjipninger i træk uden fejl (mit maks er i øjeblikket på cirka 4 ;-), læse en bog om sundhed, lære at lave sund middelhavsmad eller asiatisk mad, tælle skridt etc etc.

Man kan også selv hjælpe motivationen på vej ved at opsøge sundheds-informationer. På altomkost.dk, 6omdagen.dk, iform.dk, enhver nyhedsmedie med respekt for sig selv har vel en mad/sundhedssektion, købe Mad!, iform, helse (er den ikke stoppet?), aktiv, etc etc.

At have sådanne alternative målsætninger kan være meget mere motiverende end at fokusere ensidigt på vægttab.
16 år17. august 2008 kl. 19:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });