Hjælp jeg skal til fest

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp jeg skal til fest
Hej
Jeg har brug for lidt hjælp. jeg startede i mandags og er topmotiveret (der er allerede røget 1,7 kg). Nu er mit problem bare at jeg skal til sommerfest i morgeneftermiddag med grill og hvad der tilhører. Det er frste gang jeg skal møde alle disse mennesker (min mands nye arbejdskolegaer) og jeg ved ikke lige hvordan jeg skal håndtere dette, og hvordan jeg kommer igennem sådan en eftermiddag og aften uden at få spoleret det jeg allerede har opnået. Er der nogen der har et godt råd.
16 år15. august 2008 kl. 14:26
re: Hjælp jeg skal til fest
Allerførst - hvis der skal være fest, så lad der være fedt. Det er ikke meningen at man skal tage en fiberboller med hjemme fra bare fordi man er på kur. Altså.. bare man ikke holder fest for tit ;-)

Så læg en plan. En plan som også tager højde for at du skal spise lidt godt. Lidt, men godt. Hvis du ved hvad menuen er, så er det lidt lettere. Sæt nogle få faste regler op.

Sørg for at få nok at drikke og tag grøntsagerne/salaten først - før alle de usunde grill-ting :-)
16 år15. august 2008 kl. 14:37
Jeg vælger (ligesom Iakob siger) at holde fest, når der er fest. Du behøver dog ikke overdrive madindtaget. Spis grønt, mindre portioner ad gangen og LANGSOMT. Hvis du er bekymret for, hvad andre tænker og mener (det er jo ikke altid, man vil indvi andre i kuren), kan jeg forsikre dig om, at så længe du spiser bare lidt, er der ingen, der lægger mærke til det. Jeg har været til et bryllup, hvor min bordherre godt vidste, jeg prøvede at tabe mig. Jeg spiste LIDT af alt til både forret og hovedret, men valgte ikke at spise desserten. Den var portionsanrettet, så jeg rodede godt rundt på tallerkenen og deklamerede så, at jeg godt nok var mæt, hvortil min bordherre bemærkede, at jeg da vist også havde valgt at glemme kuren for denne dag (jeg garanterer for at mit daglige kalorieindtag ikke blev overskredet). Jeg følte i øvrigt heller ikke jeg led afsavn, så det kan altså sagtens lade sig gøre. Pøj-pøj
16 år15. august 2008 kl. 16:58
: Hjælp jeg skal til fest
tak for jeres gode råd, og jeg håber det er "tag selvbord", så er det lettere at gå uden om det jeg gerne vil undgå.
16 år15. august 2008 kl. 17:37
re: : Hjælp jeg skal til fest
Skal der være fest, så lad der være fest :)
Jeg tvivler også på, at selv om du anstrengte dig, ville du formentlig ikke kunne tage 1,7 kg fedt på uanset hvor meget du kan proppe ned på sådan en aften.
Følg de gode råd med: spis laaangsomt, og forsøg at spise så meget grønt som muligt.
Og når du måske alligevel spiser & drikker lidt for meget, så lad være med at blive slået ud! Vi har alle fejlet undervejs - det er bare op på hesten igen næste dag :)

Rigtig god fornøjelse til festen :)
16 år15. august 2008 kl. 19:55
mit råd vil være at spise alt det kød du har lyst til, grøntsager spiser du også frit af, men hold dig fra brød -kartofler-pasta og ris. rigtig god fest.
16 år16. august 2008 kl. 10:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });