Tilbage på kalorietælling

Du læser en tråd i debat > vægttab

Tilbage på kalorietælling
Min vægt har krydset den magiske grænse på 60 kilo som jeg har sat til at være min maks-grænse.

Det betyder.. ud over en vis følelse af panik - at der skal handles. Så nu tæller jeg kalorier igen med madital - dog lidt mindre nøjagtig end før. Det kommer sig ikke så vidt om jeg spiser 100 kj fra eller til een dag, men at jeg har et lille underskud.

Jeg tror - og håber på - at det mest er mens og øget muskelmasse der har givet mig de 2 kilo (især fordi det meste kom i løbet af et døgn), men det er jo lidt bedre at gøre noget ved tingene nu end at lade det flyde fordi det er nemmest.

Nå.. men sådan ligger landet altså her.
16 år15. august 2008 kl. 08:59
re: Tilbage på kalorietælling
Så.... nu ingen panik :)
Du har jo alle redskaberne til at komme under "den magiske linje" igen.
Med alt det du får løbet, er jeg sikker på, at du også opbygger muskler og bliver måske nødt til at rykke din grænse lidt efterhånden som din krop ændrer sig = får flere muskler?
2 kg på et døgn er i hvertfald IKKE fedt!
16 år15. august 2008 kl. 10:12
Ja med din viljestyrke,handleplan og udprægede ordenssans tror jeg ikke der går mange dage før du er tilbage igen.
Har du overvejet at få lavet fedtmåling istedet, nu den udprægede motion netop kan have sådanne betydning?
16 år15. august 2008 kl. 12:10
Jeg har overvejet en fedtmåling, men ved ikke lige hvor jeg skal få den foretaget. Fitness-stederne vil jo have at man er medlem. Kan lægen?
16 år15. august 2008 kl. 15:13
Uhh det ved jeg ikke. Jeg plejer at få min lavet i det fitnesscenter hvor jeg er instruktør. Hmmmm ellers tror jeg sådan noget Sundby plejer at have det. Mener engang min mor fik lavet en der
16 år15. august 2008 kl. 17:59
Hej
Åh hvor jeg kender det! Jeg kæmper selv med at bevare mit vægttab, men hver gang jeg opgiver kalorietællingen, smutter der 2 kilo på. Til stor irritation, for det var de sidste 2 jeg syntes var hårdest at smide!
På en eller anden måde går det bare bedre når jeg taster ind her, men jeg synes også det er træls at skulle føre kontrol hele tiden.
Pest eller kolera, lige nu går jeg OGSÅ i hvert fald igang med at tabe de 2 kilo jeg er nået over min "grænse".

MEN, nej på et døgn tager man ikke SÅ meget på, hverken muskler eller fedt. Jeg styrketræner selv 3 gange om ugen, og jeg siger dig - at tage på i mukselvæv når man er kvinde det kræver VIRKELIG at man træner tungt - og samtidig er i kalorieoverskud.

Fedt% måling har jeg også prøvet, men min er faring har været at det er meget unøjagtigt, og kan ændre sig helt vildt fra dag til dag, alt efter hvor megen væske man har i kroppen, hvilket igen også kan påvirkes af hvor man er i ens cyklus. Og her er der ingen tvivl om at jeg har kunnet aflæse at vand-% delen er højere i dagene op til mens. Jeg Håber det er det der gør sig gældende for dig lige nu.

Når det er sagt, kan man sagtens bruge fedt% måling i forbindelse med et større vægttab, f.ek.s en gang hver 3. måned, men jeg ved du har erfaret med din almindelig vægtkurve at denne går op og ned fra dag til dag, og det der betyder noget er hældingen (nedad) og jeg tror du skal forholde dig til fedt% på samme måde.
Hilsen Easy
16 år17. august 2008 kl. 12:09
Ah.. tak for det med holdningen til fedtprocent. Jeg ved ikke ret meget om det, men gik ud fra at målingen kan foretages mere eller mindre nøjagtigt. Jeg var ikke klar over at det kunne hoppe så meget som selve vægten.

Oh well...

Overvejer at købe en ny badevægt som kan vise fedtprocent... starter lige en anden tråd om det.
16 år17. august 2008 kl. 19:33
Så.. efter 7 dage er min vægt tilbage under 58.5 som er den vægt jeg forsøger at holde. Den var dog oppe over 59 igår så den svinger vist en del lige nu.

Men krisen er ovre, jeg monitorerer dog mig vægt nøje stadigvæk og vil også være meget påpasselig med hvad jeg spiser.

Tak for jeres opbakning :-)
16 år22. august 2008 kl. 09:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });