BMI på 25!
Du læser en tråd i debat > vægttabveile
re: BMI på 25!
Superflot tillykke
Kan godt forstå at du gerne vil lidt længere ned (vi er ca. lige høje) men du må samtidig være ret veltrænet, så mon ikke du skal tage dig et langt kig i spejlet og vurdere om ikke du er helt perfekt allerede......
Kan godt forstå at du gerne vil lidt længere ned (vi er ca. lige høje) men du må samtidig være ret veltrænet, så mon ikke du skal tage dig et langt kig i spejlet og vurdere om ikke du er helt perfekt allerede......
16 år13. august 2008 kl. 14:41
tynd74
sejt gået
det er skønt at du nu kan betragte dig selv som værende normalvægtig.
lise
det er skønt at du nu kan betragte dig selv som værende normalvægtig.
lise
16 år13. august 2008 kl. 16:01
bruger slettet
Tak til jer begge:-)
@veile
Mit spejlbillede er desværre langt fra perfekt, jeg magter i hvert fald ikke at se på mig selv for lang tid ad gangen. Jeg bruger en str L 42/44 i tøj. Om sommeren kan jeg ikke gå kjoler eller shorts uden at få røde lår, fordi de klasker sammen, så det nogen gange svier. Og det er ikke desværre muskler, men en masse fedt, der sidder på mine inderlår. Jeg har derfor stadig lidt at arbejde med. Tak alligevel:-)
@veile
Mit spejlbillede er desværre langt fra perfekt, jeg magter i hvert fald ikke at se på mig selv for lang tid ad gangen. Jeg bruger en str L 42/44 i tøj. Om sommeren kan jeg ikke gå kjoler eller shorts uden at få røde lår, fordi de klasker sammen, så det nogen gange svier. Og det er ikke desværre muskler, men en masse fedt, der sidder på mine inderlår. Jeg har derfor stadig lidt at arbejde med. Tak alligevel:-)
16 år13. august 2008 kl. 16:26
iakob
Bare fordi man har en BMI på 25 betyder det jo ikke at man er slank. Det betyder vel bare at man ikke længere slæber rundt på sundhedsskadelig fedt - og det i sig selv er jo noget som er værd at fejre.
Jeg valgte at sigte efter cirka midten af den grønne område for normal-BMI og så vælge et magisk tal tæt derpå som skulle være min max-grænseværdi (hvis vægten rammer det tal, så går jeg på kur igen - eller genopdragelse om man vil). Mit ønskemål har jeg så sat til 2 kilo under det mål.
Man skal naturligvis tage højde for at muskler vejer lidt mere end fedt - og jeg er ikke muskuløs. Jeg dyrker nok lidt under 30 minutters motion om dagen i gennemsnit (eksklusiv børnepasning).
Så - fortsæt du bare dit gode arbejde, men sørg nu for at nyde spejlbilledet. Det ser jo slet ikke så slemt ud som det plejede og hvis man leder efter fejl, skal man jo nok finde dem. Prøv at lede efter skønhed også.
Jeg valgte at sigte efter cirka midten af den grønne område for normal-BMI og så vælge et magisk tal tæt derpå som skulle være min max-grænseværdi (hvis vægten rammer det tal, så går jeg på kur igen - eller genopdragelse om man vil). Mit ønskemål har jeg så sat til 2 kilo under det mål.
Man skal naturligvis tage højde for at muskler vejer lidt mere end fedt - og jeg er ikke muskuløs. Jeg dyrker nok lidt under 30 minutters motion om dagen i gennemsnit (eksklusiv børnepasning).
Så - fortsæt du bare dit gode arbejde, men sørg nu for at nyde spejlbilledet. Det ser jo slet ikke så slemt ud som det plejede og hvis man leder efter fejl, skal man jo nok finde dem. Prøv at lede efter skønhed også.
16 år13. august 2008 kl. 20:35
Falken
Kanonflot Dandersen.. Trompetfanfarer herfra :-)
16 år13. august 2008 kl. 22:14
KarinaHadsten (slettet)
Tillykke herfra - jeg er også selv nået under den magiske grænse - faktisk et helt kilo under, så jeg satser på at jeg ikke kommer over igen selvom der skulle se udsving.
Det er fantastisk flot, men jeg kender også alt for godt det med at man alligevel ikke er tilfreds. Jeg har sagt at hvis der ikke med de næste kilo jeg taber forsvinder noget fra mine lår, så kunne jeg godt overveje en fedtsugning. Jeg er nemlig ked af at de lår stadig er store efter stort vægttab.
Nå men stadig handler det om den forskel der ER sket. Det viser sig jo at jeg alligevel har tabt 11 cm om lårene. Hvis du har et problemområde, så prøv at tage målebåndet og dan en ring om stedet og hold fast så ringen svarer til det "gamle" mål. Altså for mine lår f.eks. lavede jeg en ring om låret på det gamle mål 11 cm større end nu - det var helt vildt at se hvor store mine lår havde været en gang. Så selvom jeg ikke er tilfreds er de altså markant mindre end de var en gang - og sådan er det sikkert også for dig. Prøv det.
Det er fantastisk flot, men jeg kender også alt for godt det med at man alligevel ikke er tilfreds. Jeg har sagt at hvis der ikke med de næste kilo jeg taber forsvinder noget fra mine lår, så kunne jeg godt overveje en fedtsugning. Jeg er nemlig ked af at de lår stadig er store efter stort vægttab.
Nå men stadig handler det om den forskel der ER sket. Det viser sig jo at jeg alligevel har tabt 11 cm om lårene. Hvis du har et problemområde, så prøv at tage målebåndet og dan en ring om stedet og hold fast så ringen svarer til det "gamle" mål. Altså for mine lår f.eks. lavede jeg en ring om låret på det gamle mål 11 cm større end nu - det var helt vildt at se hvor store mine lår havde været en gang. Så selvom jeg ikke er tilfreds er de altså markant mindre end de var en gang - og sådan er det sikkert også for dig. Prøv det.
16 år14. august 2008 kl. 10:34
bruger slettet
Du har helt ret Karina. Jeg har også mange gange tænkt på at måle mig. Jeg ved ikke lige hvad det er der afholder mig fra det. Udover at jeg ikke ejer noget målebånd. Nåh men mon ikke det et på tide...jeg ringer fluks til min mor, hun må have masser af sådan nogle.
Det kunne nemlig være rart at se en før og efter "ring" i form af målebånd.
Det kunne nemlig være rart at se en før og efter "ring" i form af målebånd.
16 år14. august 2008 kl. 14:28
Kaktus (slettet)
Tillykke fra mig også :)
Super flot.
Jeg har selv ramt et mål idag: BMI LIGE under 30 og er nu officelt ikke smældfed mere - bare almindelig overvægtig :-D
Jeg tager også mine mål med jævne mellemrum - en stor opmuntring når badevægten ikke makker ret.
Det første, der skete var, at der røg 10 cm om brystet - Hmmm... :(
Endnu engang STORT tillykke til dig :)
Super flot.
Jeg har selv ramt et mål idag: BMI LIGE under 30 og er nu officelt ikke smældfed mere - bare almindelig overvægtig :-D
Jeg tager også mine mål med jævne mellemrum - en stor opmuntring når badevægten ikke makker ret.
Det første, der skete var, at der røg 10 cm om brystet - Hmmm... :(
Endnu engang STORT tillykke til dig :)
16 år14. august 2008 kl. 16:15
bruger slettet
Og tillykke til dig også Kaktus.
Jeg lader bare være med at måle rundt om brysterne:-)
Jeg lader bare være med at måle rundt om brysterne:-)
16 år14. august 2008 kl. 20:04
Så rent teoretisk set er jeg vel normalvægtig nu eller måske skal den ligge på 24,9...det er også ligemeget for mig lige nu, det er jeg alt for glad til at tage mig af.
Jeg vil gøre alt for at holde mit underskud, men jeg er klar over der en mulighed for at jeg ikke vil tabe ned til 66 kg til næste uge pga det store vægttab i denne uge. Jeg håber bare ikke, jeg ryger over et BMI på 25 igen.
Den næste milepæl for mig er 65 kg. Det har jeg ikke vejet siden jeg startede i gymnasiet for snart 9 år siden.