#2 af Frk Jakob (slettet)
Så er ferien slut - og der skal arbejdes med vægten igen
Du læser en tråd i debat > vægttabFrk Jakob (slettet)
re: Så er ferien slut - og der skal arbejdes med vægten igen
16 år4. august 2008 kl. 22:39
iakob
Velkommen tilbage. Lidt ærgelig med den chokolade.
Det kan være en hjælp til ferier hvis man prøver at planlægge med at der skal spises grønt - og varsler familien så de er med på at den ikke står på grillmad i en uge eller hvad de nu tænker.
Så må man jo sammen sætte sig ned og på forhold aftale hvordan man skal løse det problem at få groft brød og grøntsager.
Jannej: det kan være en god idé at skrive alt ned i en lommebog og så føre det ind i madital når man kommer hjem. Dels så er det med til at sætte begrænsninger og dels så lærer man jo også om hvordan man selv er når ferien er over een. Det gør det nemmere at undgå de værste fælder i fremtiden hvis man har styr på hvor og hvornår man faldt i dem. Eller man kan indføre et alternativt tælle-system, hvor man f.eks. tæller antal af sunde måltider i normal størrelse og antallet af usunde snacks og måltider (evt med farvekoder) - så er det et off-line styringsredskab man kan bruge.
Det kan være en hjælp til ferier hvis man prøver at planlægge med at der skal spises grønt - og varsler familien så de er med på at den ikke står på grillmad i en uge eller hvad de nu tænker.
Så må man jo sammen sætte sig ned og på forhold aftale hvordan man skal løse det problem at få groft brød og grøntsager.
Jannej: det kan være en god idé at skrive alt ned i en lommebog og så føre det ind i madital når man kommer hjem. Dels så er det med til at sætte begrænsninger og dels så lærer man jo også om hvordan man selv er når ferien er over een. Det gør det nemmere at undgå de værste fælder i fremtiden hvis man har styr på hvor og hvornår man faldt i dem. Eller man kan indføre et alternativt tælle-system, hvor man f.eks. tæller antal af sunde måltider i normal størrelse og antallet af usunde snacks og måltider (evt med farvekoder) - så er det et off-line styringsredskab man kan bruge.
16 år5. august 2008 kl. 08:59
Frk Jakob (slettet)
jeg havde også tænkt mig at skrive ned på papir... men jeg kan jo ikke få regnet kcal ligeså nemt... men jeg satser på det nok skal gå godt...
16 år5. august 2008 kl. 15:38
Henter...
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });
Jeg ved ikke hvordan i andre har det, når det er så varmt i vejret, men min krop holder på alt væsken, så det er lige før jeg ligner en spærreballon.
Nu er jeg på banen igen. Masser af grønt og groft og VAND. På 1½døgn er der fordampet 300g - helt sikkert væske, nu hvor det er blevet lidt køligere.
Motionen har det også bedre. Jeg er startet med at undervise i dag (og i aftes løb!! jeg en tur på 15 min.) så jeg håber at jeg i løbet af 3-4 uger har smidt den overskydende vægt, så jeg kan fortsætte mod mit mål på 62 kg, er - på 6,6 kg.
Jeg glæder mig til at følge jeres vægttab de kommende måneder.
God arbejdslyst til jer alle