Vejning
Du læser en tråd i debat > vægttabmopsie
re: Vejning
Jeg vejer mig efter at have "morgentisset", dvs. lige når jeg er stået op og jeg vejer mig uden tøj på. På den måde undgår jeg at der er forskel på hvor meget mit tøj vejer og hvor meget jeg har drukket og spist i løbet af dagen.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste spørgsmål.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste spørgsmål.
16 år31. juli 2008 kl. 23:07
Frk Jakob (slettet)
jeg vejer mig også hver morgen, så svinger min vægt mindst...
16 år1. august 2008 kl. 00:39
Pokemom (slettet)
16 år1. august 2008 kl. 07:30
KarinaHadsten (slettet)
Jeg tror Panda mener om det er morgenvægt eller aftenvægt eller noget andet der tæller i forhold til BMI.
Jeg vejer mig om morgenen - samme måde som mopsie. Og den vægt bruger jeg til at beregne BMI. BMI er jo kun noget man skal bruge som en rettesnor til at finde ud af om det står helt galt til. Så det der kilo fra eller til på aften hhv morgenvægt betyder ikke det store i det regnskab.
Jeg vejer mig om morgenen - samme måde som mopsie. Og den vægt bruger jeg til at beregne BMI. BMI er jo kun noget man skal bruge som en rettesnor til at finde ud af om det står helt galt til. Så det der kilo fra eller til på aften hhv morgenvægt betyder ikke det store i det regnskab.
16 år1. august 2008 kl. 08:17
Frk Jakob (slettet)
Man får vel den mest reelle vægt ved at veje sig i undertøj eller uden tøj, for så er det ikke tøjet der giver en svingning. Men jeg tror det er ligemeget hvad tid på dagen du vejer dig... :)
16 år1. august 2008 kl. 11:59
bruger slettet
Takker for jeres svar :)
det var bare for at kunne sammeligne, og vide hvordan andre gør. Mht. BMI, jeg ved godt det ikke helt tæller med hvis det er nogle overflødige kilo man skal af med, det er nemlig ikke altid til at regne med BMI-tal :o)
Jeg ved at når jeg vejer mig om morgenen så er der store sving på vægten hvis jeg så vejer mig senere på dagen.. så der er jo tydeligvis kun en fast måde man skal veje sig på, så man ikke tror man har taget på eller tabt sig. fordi man vejer sig på forskellige tidspunkter (hvor man har spist noget)
det var bare for at kunne sammeligne, og vide hvordan andre gør. Mht. BMI, jeg ved godt det ikke helt tæller med hvis det er nogle overflødige kilo man skal af med, det er nemlig ikke altid til at regne med BMI-tal :o)
Jeg ved at når jeg vejer mig om morgenen så er der store sving på vægten hvis jeg så vejer mig senere på dagen.. så der er jo tydeligvis kun en fast måde man skal veje sig på, så man ikke tror man har taget på eller tabt sig. fordi man vejer sig på forskellige tidspunkter (hvor man har spist noget)
16 år1. august 2008 kl. 15:19
Hvordan vejer i jer selv?
Hvad tid på dagen, og hvor meget tøj har i på?
Hvad er det som tæller, når man fx skal måle sit BMI-tal?
Knus Panda :o)