Stoppe kalorietælling

Du læser en tråd i debat > vægttab

Stoppe kalorietælling
Jeg nåede jo mit mål for et stykke tid siden og igår var det netop et år siden jeg meldte mig på. Derfor er jeg så også stoppet med at tælle kalorier - altså med at indtaste maden her på madital.

Jeg overvejede at fortsætte med at taste maden ind i en længere periode, men successen med at holde vægten her i ferien samt besværget med at skulle indtaste 17 ingredienser i en salat, 15 ingredienser i en grøntsagsret etc, har gjort at jeg har valgt at slippe kalorietælleriet lidt hurtigere.

Jeg vil fortsætte med at veje mig selv og taste min vægt og mine mål ind. Hvis vægten stiger på et tidspunkt vender jeg sikkert tilbage til at tælle kalorier i en kortere periode.

Jeg kan ikke sige jeg er kommet i mål - det er jo en livslang opgave at holde vægten, men dette mål - at have nået sin målvægt og at være kommet så langt at jeg kan gøre mig fri af at skulle veje og tælle mad, det er ret stort. Det føles cirka som dengang jeg flyttede hjemmefra for at skulle studere - jeg er lidt nervøs for sådan at skulle stå på egne ben.

Men nu ved jeg jo hvor jeg kan hente hjælpen - her på forummet :-)

Jeg vil sige MANGE TAK til alle de dejlige og hjælpsomme mennesker der har været her. Det er en kanon-site og programmet har været lige det værktøj jeg skulle bruge - men dette forum og det fællesskab der har været har bestemt også en høj del af æren for at jeg har smidt godt 22,6 kilo - næsten 28 % af min daværende kropsvægt.

I er skønne !

(Jeg fortsætter på lavere blus her på forummet - det hjælper jo også med at holde lidt fokus på vægten og motionstrådene har jo også interesse. Kostråd kan man altid bruge og så videre).
16 år31. juli 2008 kl. 09:47
re: Stoppe kalorietælling
STORT TILLYKKE med den beslutning. Ja jeg tror da også det er en stor omvæltning ikke at skulle taste ind. Hvem husker ikke de få dage hvor programmet var nede :-O Men mon ikke vi inde i vores hoveder i lang tid efter vi stopper tastning her på siden alligevel går og tæller. Vi ved jo efterhånden hvad forskellige udskejelser koster.

Jeg ved at du har været en stor inspiration for mange - mig selv inklusiv. Du fik jo mig igang her på siden og det er jeg meget taknemmelig over. Ved godt at kampen har været min egen, men din og andres hjælp har gjort det muligt.

Jeg vil fortsætte mit vægttab et stykke tid endnu dog i det tempo min krop tillader. Men efterfølgende er jeg da sikker på at vi også kan støtte hinanden i at holde vægten. Nå ja vi har også en aftale om en kage når jeg engang kan komme ned på BMI = 25. Jeg har været tæt på et par gange men aldrig nået helt derned :-( Jeg skal nok sige til.

16 år31. juli 2008 kl. 11:02
Tillykke, Iacob :)
Super flot, at du holder vægten i ferieperioden og god beslutning om at stoppe indtastningen - én eller anden dag, skal man jo ud på egne ben :)

Jeg siger som Karina: Du har været en stor inpiration for mig. Dine kommentarer & gode råd har været yderst brugbare, og så er du altid klar til trøstende og opmuntrende ord, når jeg har været inde i en svær periode - Tak for det :)

Jeg vil ønske dig al mulig Held & lykke med at holde vægten. Og som du siger: skulle det begynde at "skride" ved du hvor du kan få hjælp & opbakning :)

Kærligst
Kaktus
16 år31. juli 2008 kl. 11:40
stort tillykke ,med du vandt din kamp over vægten og at du derefter har formået at holde den. og tak for kikket i din blog, dine billeder og historie.
jeg er glad for du bliver hængende lidt på sidelinien lidt endnu, men forstår godt du har valgt at stoppe indtastningerne herinde. ;O)
og som du skriver vi kan altid begynde igen for en kort periode. ;-)
held og lykke videre frem.
knus fra lise
16 år31. juli 2008 kl. 12:38
Det må være skønt at være kommet så langt - det glæder jeg mig til :-) Tillykke med at ønskevægten er nået - og holdt!!! :-)

Og så regner vi da med at få en status fra dig en gang imellem - vi vil vide, hvor svært det er, når du nu slipper siden ;)
16 år31. juli 2008 kl. 12:57
ja et eller andet tidspunkt skal vi stå på egne ben og din tid er så nu, tillykke med at være kommet så langt.

Jeg håber også på en status en gang imellem så det kan give os andre en ide om hvor svært det er at blive på sin ønskevægt.

De er nærmest blevet et forbillede dels fordi du har nået dit mål og dels fordi du har delt så gavmildt ud af gode råd og erfaringer.
16 år31. juli 2008 kl. 13:13
tilykke... og godt valg at stoppe nu, du kan jo altid vende tilbage... Men du har jo mange kloge ting at sige, så jeg håber da du vil holde dig til på forummet :)
16 år31. juli 2008 kl. 13:49
Tillykke med første mål ! Regner da med stadig at høre fra dig :-)
16 år31. juli 2008 kl. 18:31
Tak for alle de søde ord - I er bare dejlige!

Jeg regner med at skrive i vægtvedlighold-forummet - i det mindste en månedlig status. Og jeg regner sandelig også med at møde alle jer andre der, efterhånden som I kommer dertil ;-)
16 år1. august 2008 kl. 08:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });