Løs hud og strækmærker

Du læser en tråd i debat > vægttab

Løs hud og strækmærker
Er der nogen herinde, der har et godt råd omkring kost eller kosttilskud eller lign., der har en gavnlig effekt på løs hud og stækmærker?
Jeg er gravid og har termin om et par dage. Graviditeten har desværre givet en hel del strækmærker på maveskindet, og det har i forvejen udvidet sig en del under graviditeten, så jeg forventer at få en hel del løs hud på maven, når jeg har født, og starter på slankeprojektet.

Jeg har hørt at lever og andet indmad skulle have opstrammende effekt på huden, derudover skulle et ekstra dagligt indtag af A-, C-, D- og E-vitamin også have god effekt. Er der nogen herinde der har erfaring med dette, eller andre erfaringer de vil dele ud af?

Glæder mig til at høre fra jer

Venlig hilsen Githa
16 år28. juli 2008 kl. 10:57
re: Løs hud og strækmærker
jeg har et strækmærke på maven fra jeg var gravid. Jeg fik en abort i 3 måned, men nåede at få et stræk mærke. selvom jeg tabte mig og blev flot, så er strækmærket altså præcis det samme... Jeg tror desværre ikke at man kan få strækmærker væk igen.
Mod løs hud skulle det bedste være et langsomt vægttab og motion og så tålmodighed...
Jeg har godt hørt at indmad og især lever skulle medvirke til strammere hud, men jeg har også læst at det ikke virker sådan. Men hvis man kan lide det, så skader det jo ikke at spise indmad...
16 år28. juli 2008 kl. 18:54
Hejsa

Jeg har hørt om en creme mod strækmærke man skal have på recept, det er noget med at den er meget krads og nærmest giver en let forbrænding, og så når den nye hud kommer vil ens strækmærker være lysere/mindre synlige.

Men som sagt, det er bare noget jeg har hørt eller læst for lang tid siden.. Der sker dog ikke noget ved at snakke med sin læge om det.

Hav en dejlig dag
16 år29. juli 2008 kl. 20:27
Tak for jeres svar :-)

Er der andre bud, så har det stadig stor interesse!!
16 år30. juli 2008 kl. 21:04
Jeg har efter 4 graviditeter mange strækmærker. Og jeg har prøvet en creme som lægen bestilte. Den virker ikke og er også vild dyr.
Min fødselslæge sagde til mig ved den sidste graviditet at jeg skulle være stolt over mine mærker. Det viser du er Mor.
Jeg ved godt det ikke ser særlig pænt ud, men indtil du er helt færdig med at få børn kan det ikke betale sig at gøre noget ved dem.
Smør din mave med en god olie. Det kan hjælpe lidt.
De bliver utydelige med årene. Vær stolt af dem i stedet for at synes de er trælse.
Når du så engang er helt færdig med at få børn kan man jo få dem fjernet kirugisk.
16 år30. juli 2008 kl. 22:31
Jeg fik hofter i løbet af en måned, og fik dermed også en del strækmærker på siderne - den gang var de helt blå-lilla og jeg var meget flov over dem, men i dag er de helt lyse og næsten ikke til at se. dengang foreslog min læge at jeg kunne begynde at svømme, og at det måske ville hjælpe. Det er dog nok lige så meget tiden, som svømning, der gør et de er mere utydlige i dag.
16 år1. august 2008 kl. 15:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });