#2 af Pokemom (slettet)
Hjælp til motivationskort
Du læser en tråd i debat > vægttabPokemom (slettet)
re: Hjælp til motivationskort
du vil kunne passe mindre tøjstørrelser. ved ik om det er en motivation for dig - med for mig var det vildt fedt at kunne komme i en 34/36. Der har jeg ik været siden 1990.
og...
gladere
mindre risiko for sygdomme
mindre stress
bedre form
og...
gladere
mindre risiko for sygdomme
mindre stress
bedre form
16 år17. juli 2008 kl. 11:04
KarinaHadsten (slettet)
Flere herinde har haft motivationskort med bare 10 punkter, som så alle læses dagligt, men denne her ide er jo bare lidt anderledes og virker måske bedre for dig. Det er i hvert tilfælde en god ide at minde sig selv om hvorfor det er man gør det. Har du bestemt dig for en belønning i form af et eller andet ikke spiseligt. Jeg selv har brugt at købe en spinningring pr 5 kilo vægttab. Det har virket rigtig godt for mig at fejre milepæle på den måde.
Nå men her lidt ideer til dine kort:
* Mod på at gøre flere/nye ting
F.eks har jeg lige i dag til middelalderdage ved Voergård slot kastet mig selv op på nogle temmelig høje stylter. Der var pænt mange mennesker som kiggede, så jeg er ikke sikker på at jeg ville ha gjort det for 20 kilo siden. Jeg prøvede også en "leg" hvor man skulle holde ved skaftet på en lang hammer - hammeren skulle hele tiden røre jorden og man skulle hele tiden holde hammeren med begge hænder - og så skulle man så få hele sin krop ført ind under sine egne arme og hammeren uden at slippe. Det lykkedes faktisk også :-D
* Større smidighed må altså også være et punkt.
* Klart sjovere at købe tøj i mindre størrelser.
* Ikke den største i ethvert selskab (nu ved jeg jo ikke om du nogensinde har været det)
* Mere energi.
* Bekræftelse i form af komplimenter.
* Har du børn - så vil det sikkert også give bedre fysik til at kravle rundt og lege med dem.
* Har du en mand/kæreste så er der måske noget med sexlivet ;-)
* Større tilfredshed med spejlet
Nå nu kan jeg altså ikke komme på mere. Held og lykke med dem. Jeg får nok selv brug for at få sparket til motivationen når jeg kommer hjem fra ferien. Kan godt mærke at det ikke går så godt. Heldigvis taster jeg, men overholder ikke kuren.
Nå men her lidt ideer til dine kort:
* Mod på at gøre flere/nye ting
F.eks har jeg lige i dag til middelalderdage ved Voergård slot kastet mig selv op på nogle temmelig høje stylter. Der var pænt mange mennesker som kiggede, så jeg er ikke sikker på at jeg ville ha gjort det for 20 kilo siden. Jeg prøvede også en "leg" hvor man skulle holde ved skaftet på en lang hammer - hammeren skulle hele tiden røre jorden og man skulle hele tiden holde hammeren med begge hænder - og så skulle man så få hele sin krop ført ind under sine egne arme og hammeren uden at slippe. Det lykkedes faktisk også :-D
* Større smidighed må altså også være et punkt.
* Klart sjovere at købe tøj i mindre størrelser.
* Ikke den største i ethvert selskab (nu ved jeg jo ikke om du nogensinde har været det)
* Mere energi.
* Bekræftelse i form af komplimenter.
* Har du børn - så vil det sikkert også give bedre fysik til at kravle rundt og lege med dem.
* Har du en mand/kæreste så er der måske noget med sexlivet ;-)
* Større tilfredshed med spejlet
Nå nu kan jeg altså ikke komme på mere. Held og lykke med dem. Jeg får nok selv brug for at få sparket til motivationen når jeg kommer hjem fra ferien. Kan godt mærke at det ikke går så godt. Heldigvis taster jeg, men overholder ikke kuren.
16 år17. juli 2008 kl. 19:05
iakob
* Du sover bedre, ikke mindst fordi du snorker mindre og bedre kan vende dig i sengen mens du sover.
* Du kan bedre passe selen i bilen (jeg fik den altid om halsen før jeg tabte mig fordi den korteste vej ned over min krop var altså tværs over halsen og så ned langs siden).
* Du kan være i et prøverum og samtidigt have nok afstand til spejlet til rent faktisk at kunne bedømme hvordan du ser ud.
* Der bliver et meget større udvalg af tøj - og du kan købe ud fra det som du ser bedst ud i og som du har råd til, fremfor det som du er mindst led ved.
* Du får ikke længere slidt huden af lårene mellem benene om sommeren hvis du bevæger dig rundt i kjole uden mammelukker under.
* Du får ikke længere hårde og flækkede hæle af mer-vægten.
* Du får ikke længere ondt i ryg og ben af at bære din egen vægt rundt en hel dag.
* Du får større selvglæde (det kommer nu ikke helt automatisk - især ikke hvis mindreværdskomplekser er årsag til overvægten)
* Karina skriver større smidighed, men lad os bare få den helt på det rene: man får et bedre og mere varieret sexliv. Som slank kan man selv bedre holde ud til aktiviteten og der er... flere mulige stillinger ;-) Man skal bare turde eksperimentere.
* Du får ros af sin læge.
* Du har en større chance for at leve længere - med et bedre helbred.
.. og i den forbindelse kan man så lave en hel liste af kort med ting som man måske når at opleve fordi man lever længere:
- Den første base på månen (dem af jer som er gamle nok, husker sikkert Månebase Alfa-serien).
- Den første kvindelige sorte som præsident i USA
- Den første kvindelige statsminister i Danmark
- Den første bemandede landing på Mars
- Et besøg i Rumstationen i omløb om jorden
- Helbredelse af diverse sygdomme
- Udryddelse af sult i verden
- Udryddelse af fattigdom i store dele af verden
- Et grønt og frodigt afrika ved hjælp af genmodificerede landbrugsplanter
- Udvikling af et fuldt troværdigt, 3D, virtuelt World of Warcraft hvor sværdkamp og magi er med til at holde dig i form
- Mulighed for at møde venner "live" via virtuel internet som om de sad overfor dig.
- Indvielsen af den første faste trans-atlantiske forbindelse
.. og så videre :-D
16 år17. juli 2008 kl. 19:40
KarinaHadsten (slettet)
Hey ja den med lårene havde jeg rent glemt - har også til gode at se om det har hjulpet. Men jeg er jo som bekendt ikke helt tilfreds med lårene, så måske jeg stadig får brug for gode råd som deodoranter med antiperspiranter (er det ikke sådan det hedder) - altså brug deo på inderlårene - det skulle hjælpe på den med de sviende røde lår. Har ikke selv testet det endnu - hmmm måske får jeg ikke brug for rådet. Hvem ved.
Wow den med de flækkede hæle - den har jeg aldrig kædet sammen med overvægten. Jeg har døjet virkelig meget med sprækkede hæle. Tænk at et middel var en slankekur - det har jeg ALDRIG tænkt over.
Wow den med de flækkede hæle - den har jeg aldrig kædet sammen med overvægten. Jeg har døjet virkelig meget med sprækkede hæle. Tænk at et middel var en slankekur - det har jeg ALDRIG tænkt over.
16 år18. juli 2008 kl. 00:36
bruger slettet
Mange tak for hjælpen! Der var nogle ting jeg slet ikke havde tænkt på!
Grunden til at jeg vil lave så mange motivationskort, er at jeg det vil fungere bedre for mig, hvis der hele tiden kommer noget nyt.
Jeg ved ikke hvorfor, men hvis der ikke kommer noget nyt ind indimellem kører jeg fast og falder tilbage til den gamle flække.
Det er egentlig ikke så meget jeg vil tabe mig til at starte med (ca. 5kg), men det betyder enormt meget for mig at det lykkedes.
Grunden til at jeg vil lave så mange motivationskort, er at jeg det vil fungere bedre for mig, hvis der hele tiden kommer noget nyt.
Jeg ved ikke hvorfor, men hvis der ikke kommer noget nyt ind indimellem kører jeg fast og falder tilbage til den gamle flække.
Det er egentlig ikke så meget jeg vil tabe mig til at starte med (ca. 5kg), men det betyder enormt meget for mig at det lykkedes.
16 år18. juli 2008 kl. 08:58
iakob
Det er fint at sætte et kortsigtet mål - da det jo også er helt tilladt at få blod på tanden og sætte ambisionsniveauet op når man ser at det lykkes.
Omkring flækkede hæle så ved jeg ikke om det hænger sådan sammen, men jeg synes det lyder som om der godt kunne være en sammenhæng mellem belastning og skader ;-)
Angående den lidt vidtløftige med fremtiden, så er det faktisk een som jeg har tænkt en del over fordi jeg fik min sidste da jeg var 35. Dvs når mine børn er omkring 30 - 35 og selv vil have børn, så er jeg 65 - 70 år gammel. Jeg vil gerne være en rigtig bedstemor for mine børnebørn og ikke f.eks. ligesom min far være en slags oldefar (han var over 40 da han fik mig så nu er han over 80). Der er ingen som ved hvad fremtiden vil bringe men man kan da selv gøre lidt for at øge håbet om rent faktisk at kunne være til stede når/hvis børnebørnene kommer.
Omkring flækkede hæle så ved jeg ikke om det hænger sådan sammen, men jeg synes det lyder som om der godt kunne være en sammenhæng mellem belastning og skader ;-)
Angående den lidt vidtløftige med fremtiden, så er det faktisk een som jeg har tænkt en del over fordi jeg fik min sidste da jeg var 35. Dvs når mine børn er omkring 30 - 35 og selv vil have børn, så er jeg 65 - 70 år gammel. Jeg vil gerne være en rigtig bedstemor for mine børnebørn og ikke f.eks. ligesom min far være en slags oldefar (han var over 40 da han fik mig så nu er han over 80). Der er ingen som ved hvad fremtiden vil bringe men man kan da selv gøre lidt for at øge håbet om rent faktisk at kunne være til stede når/hvis børnebørnene kommer.
16 år18. juli 2008 kl. 19:44
Frk Jakob (slettet)
når man er kraftigt overvægtig, så danner ens skjoldbruskirtel jo også nogle koksede hormoner... og dannelsen af disse hormoner giver bla. tendens til sprækkede hæle. Så det er både den direkte vægt på fødderne, men altså også hormon balancen... så ned i vægt giver på bonus på flere fronter der...
16 år18. juli 2008 kl. 22:45
Jeg har heletiden lidt problemer med min motivation, så nu har jeg fået den idé at lave motivationskort. Dvs. at jeg hver dag trækker et kort, hvor der står noget motiverende.
Tanken er at jeg skal lave min. 30 stk. og der kommer I ind i billedet:)
For jeg mangler lidt idéer... Jeg har nogle stykker der hedder større selvværd, mindre mave, mindre bagdel, sundere krop og bedre form.
Har I flere er I mere en velkomne til at skrive:D
På forhånd tak
Susan