Minimum indtag - kan det virkelig passe?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Minimum indtag - kan det virkelig passe?
På min oversigt står der efter de nye oplysninger, som i øvrigt er rigtig spændende, at min krop har brug for minimum 6551 KJ. Jeg forbrænder på en almindelig dag 9500 KJ og har igennem længere tid sat mit mål efter at skulle have 3000 KJ i underskud. Men det betyder jo at jeg er nede på 6500 KJ - lige under min krops behov for at fungere. Kan det virkelig passe at der skal så meget til. Jeg synes jo bestemt ikke at jeg sulter. Der er endda plads til lidt chokolade - ikke helt så meget som det er blevet til i ferien, men dog noget.

Jeg tænker lidt at hvis min krop har brug for de 6500 for at fungere og jeg ovenikøbet "bruger" måske 100 KJ til chokolade el.l. Så får kroppen da slet ikke det den har brug for. Gad vide om vi her har noget af forklaringen på at jeg har haft svært ved at tabe mig - hmm nej det er nok ikke helt det alligevel, for jeg har jo haft de der dage hvor jeg så ikke har tastet og bestemt ikke overholdt underskuddet.

Nå men spørgsmålet går egentlig på om det godt kan passe at 6500 KJ er lige i underkanten af hvad kroppen har brug for???
16 år7. juli 2008 kl. 23:03
re: Minimum indtag - kan det virkelig passe?
Minimumsindtaget svarer til gennemsnitsberegningerne for basalstofskiftet. Hvis du leder på nettet, kommer der en del sider frem. Basalstofskiftet beregnes ud fra vægt og højde, men der er mindre forskelle i resultaterne. Så jo, 6500 KJ kan sagtens være lige i underkanten af, hvad du har brug for.
16 år10. juli 2008 kl. 08:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });