Minimum indtag af kcal

Du læser en tråd i debat > vægttab

Minimum indtag af kcal
der er kommet den der nye funktion, der fortæller hvor meget kroppen minimum har brug for.

Min ligger typisk omkring de 1500 kcal - og det er en del mere end jeg plejer at spise- i hvertfald når dagen er gået som ønsket ;-)

Jeg kan se i et andet indlæg at der er flere der ligger på et dagligt kcal indtag på mellem 1200 - 1500 kcal.

Jeg går ud fra at minimums indtaget er beregnet ud fra det kroppen har brug for for at fungere almindeligt, når man ikke motionerer eller bevæger sig overhovedet.

Men hvad sker der hvis man spiser 1200 kcal dagligt i stedet for minimumsindtaget?
Er det der hvor kroppen tror der er hungersnød eller?
Går det ud over kroppens opbygning af celler osv?

Jeg synes at alt afhængig af hvordan jeg bruger de 1200 daglige kcal føler jeg ikke sult - er det så stadig nødvendigt at spise det antal kcal som minimumsindtaget angiver?
16 år2. juli 2008 kl. 14:49
re: Minimum indtag af kcal
Jeg har samme problem - har skrevet en anden tråd - havde ikke lige set denne her. Men nu følger jeg lidt med både her og der. Mit problemer nemlig også at jeg med det mål jeg har sat ligger lige under minimum indtaget. Og jeg synes jo ellers ikke jeg mangler noget - har endda plads i "budgettet" til chokolade.
16 år8. juli 2008 kl. 08:57
Re: Minimum indtag af kcal
Ja, for jeg kan ikke lade være med at tænke på, at selvfølgelig skal man indtage færre kalorier end der forbrændes for at tabe sig, men der må jo også være en grænse for hvor lidt man må indtage i forhold til hvad kroppen skal bruge.
Og jeg tror at en del af os ligger på de der 1200 - 1500 kcal om dagen, men i virkeligheden er det måske for lidt? Også selvom man synes at man ikke nødvendigvis er sulten fordi der indtages mad med få kalorier og en rimelig stor mæthedsgrad...

Men hvis det betyder at kroppen får for lidt kalorier til opbygning af celler, hår og negle osv, så duer det jo ikke...
16 år8. juli 2008 kl. 11:48
re: Minimum indtag af kcal
Jeg har intet svar til jer, da jeg ikke er ekspert på området. Personligt tror jeg dog det er klogest at følge rådet. De kloge siger at forbrændingen vil falde, hvis man ikke indtager et minimum. I øjeblikket taber jeg mig lige knap ét kilo om ugen ved at dyrke motion, hver anden dag, og samtidig holde mig til 1600-2100 kcal. Det skal selvfølgelig varieres afhængigt af køn, alder og vægt.

Mit råd er nok at have en smule mere tålmodighed med vægttabet. Det vil komme jer selv til gode i det lange løb.
16 år8. juli 2008 kl. 14:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });