#2 af Pokemom (slettet)
En planlagt kage ...
Du læser en tråd i debat > vægttabPokemom (slettet)
re: En planlagt kage ...
hehe fin ide. godt du ik gør det samme dag, du når målet - så ryger du jo direkte over målet igen.
Jeg gjorde det samme. sagde når jeg nåede 50 ville jeg på McD! men da jeg nåede det - havde jeg slet ik lyst til det alligevel...weird.
Jeg gjorde det samme. sagde når jeg nåede 50 ville jeg på McD! men da jeg nåede det - havde jeg slet ik lyst til det alligevel...weird.
16 år19. juni 2008 kl. 19:31
KarinaHadsten (slettet)
Ja det var underligt.
Grunden til at jeg vil ligge er en uge først er at jeg vil være helt sikker på at det ikke er udsving på vægten. De gange jeg har belønnet mig selv med spinning rings har jeg nogle gange købt en ring og så steg vægten dagen efter 1 kilo. Surt - og det var ikke fordi jeg fyldte mig med usunde ting. hihi
Grunden til at jeg vil ligge er en uge først er at jeg vil være helt sikker på at det ikke er udsving på vægten. De gange jeg har belønnet mig selv med spinning rings har jeg nogle gange købt en ring og så steg vægten dagen efter 1 kilo. Surt - og det var ikke fordi jeg fyldte mig med usunde ting. hihi
16 år19. juni 2008 kl. 21:59
iakob
Tag mig med i kantinen den dag ;-)
16 år19. juni 2008 kl. 22:30
Pokemom (slettet)
tror grunden til jeg ik tog på McD var at det var en livsstilsændring og ik en kur. Så burgeren var bare ik tiltrækkende længere. Jeg belønnede mig selv med en hel ananas istedet. UHm.
16 år20. juni 2008 kl. 07:12
KarinaHadsten (slettet)
Hihi Iakob - det kan vi da godt aftale. Du skal da også være med til at fejre min BMI=25. Det var trods alt dig der sparkede mig igang. Men der går nok liiiiiige en måned eller to. Puha - vi ryger også i sommerferie :-(
16 år20. juni 2008 kl. 10:19
Kaktus (slettet)
Jeg er helt enig med dig, Karina, i, at belønning i form af mad er et skråplan. Men.... en gang i mellem kan det være et glimrende trick, til at afholde én fra at spise f.eks, kage.
Man kan nemmere lade være med at spise kagen "her og nu" fordi man ved, at man nok skal få den (som belønning) på et senere tidspunkt. På den måde bliver den ikke " helt forbudt" og mentalt kan det altså betyde alverden til forskel.
Jeg har selv svært med ting der er HELT forbudt - det giver mig straks lyst til at spise det ;)
Selvom jeg bestemt sigter mod en varig livsstilsændring, så forstiller jeg mig altså ikke et liv helt ude kage, junk-food, slik osv...
Lige nu drømmer jeg om en pizza fra Domonio´s - den har jeg planlagt som belønning, når mit BMI kommer under 30 (84 kg) Selvom det er lang vej til de 84 kg, så beroliger det mig på én eller anden måde at vide, at den vinker forude....
Alle andre milepæle har jeg fejret med "sunde" ting så som løbesko, mp3-afspiller osv Så jeg er ikke nervøs for, at jeg skal ende med udelukkende at belønne mig selv med mad :)
Glæd dig til din kage (og nyd den) og et normalt BMI :)
Man kan nemmere lade være med at spise kagen "her og nu" fordi man ved, at man nok skal få den (som belønning) på et senere tidspunkt. På den måde bliver den ikke " helt forbudt" og mentalt kan det altså betyde alverden til forskel.
Jeg har selv svært med ting der er HELT forbudt - det giver mig straks lyst til at spise det ;)
Selvom jeg bestemt sigter mod en varig livsstilsændring, så forstiller jeg mig altså ikke et liv helt ude kage, junk-food, slik osv...
Lige nu drømmer jeg om en pizza fra Domonio´s - den har jeg planlagt som belønning, når mit BMI kommer under 30 (84 kg) Selvom det er lang vej til de 84 kg, så beroliger det mig på én eller anden måde at vide, at den vinker forude....
Alle andre milepæle har jeg fejret med "sunde" ting så som løbesko, mp3-afspiller osv Så jeg er ikke nervøs for, at jeg skal ende med udelukkende at belønne mig selv med mad :)
Glæd dig til din kage (og nyd den) og et normalt BMI :)
16 år20. juni 2008 kl. 10:24
KarinaHadsten (slettet)
Et eller andet sted er det jo ikke en belønning for at nå målet. Det er mere en metode til at strække den tid man modstår fristelsen. Altså - jeg har en plan om at skulle ha den kage, så i stedet for at sige at jeg tager den i dag fordi det er fredag, så skal jeg rent faktisk gøre mig fortjent til den. hihi. Uanset hvad er jeg godt tilfreds med planen.
16 år20. juni 2008 kl. 13:09
iakob
Jeg brugte faktisk samme teknik idag - dog på mindre plan. Jeg var på kursus og der blev sat nogle bolcher foran os på bordene.
Jeg havde lyst til een - og vidste godt med mig selv at den ville blive ret hurtigt overstået hvis jeg bare spiste den. Så jeg aftalte med mig selv at vente til klokken hel (dvs en halv time). Jeg tænkte faktisk næsten ikke på bolcherne i over 20 minutter da jeg havde taget den beslutning og var kommet igennem de næste 5 minutter. Og pludselig var klokken lidt over hel - og jeg nød virkelig den bolche :-)
Jeg havde lyst til een - og vidste godt med mig selv at den ville blive ret hurtigt overstået hvis jeg bare spiste den. Så jeg aftalte med mig selv at vente til klokken hel (dvs en halv time). Jeg tænkte faktisk næsten ikke på bolcherne i over 20 minutter da jeg havde taget den beslutning og var kommet igennem de næste 5 minutter. Og pludselig var klokken lidt over hel - og jeg nød virkelig den bolche :-)
16 år20. juni 2008 kl. 20:58
bruger slettet
Jeg kan heller ikke lade være med at komme med en kommentar. Karina ide'en er god nok med en kage... Men jeg advarer dig bare om, at du ka risikere "kuren" bliver ødelagt. Jeg ville også hygge med god mad, vin chips og chokolade en aften vi fik gæster. Det resulterede bare i at jeg tog på (ca ½ -1 kg ikke mere) men jeg fik smagen for det og jeg skulle virkelig kæmpe for at komme op på hesten igen. Ja der gik faktisk flere måneder før jeg fik motivationen igen, og det kostede nogle kg... Jeg synes du skal lade være og købe 2 spinningringe istedet.. Men måske er du stærkere end jeg, og du kan måske nøjes med det ene stykke kage uden at falde i. Men det kunne være at når du kom hjem om aftenen, at nå ja en marsbar ku jeg også belønne mig med eller andet.... Men jeg vil sige tillykke med dit kanon flotte vægttab.. Min kamp går også godt. Skal jo snart overraske Tyrkiet med at tage bikini på :-) God kamp, og lad høre fra dig...
16 år25. juni 2008 kl. 09:47
Så min deal er nu - når jeg har nået BMI = 25 og holdt mig derunder i 1 hel uge, så må jeg få et studenterbrød i kantinen :-) Det vil jeg se frem til.