hej fra en new-bee...

Du læser en tråd i debat > vægttab

hej fra en new-bee...
hejsa allesammen...

jeg gjorde for nogle dage siden den store opdagelse af denne skønne side...

jeg er en pige på 22år, 167 cm og 76kg, mit mål er 67kg inden jul. (har allerede tabt 1,6...skønt)

jeg vil gerne høre hvordan i andre bærer jer ad.
skriver i alt ind, eller springer i nogen gange en dag eller to over? synes det er lidt besværligt at skulle veje alting, det er ik så slemt når jeg bare er herhjemme alene (det er jo bare en vane), men hvad når jeg er ude, eller på weekend ved kæresten...

hvor tit vejer i jer?

jeg glæder mig til at komme af med noget af det overflødige, og jeg er sikker på siden her kan hjælpe mig, kan jo læse at i andre klarer jer ret godt... tillykke til jer alle...

det er rart nogen har lyst til at lave en side til sådan nogen som os uden at skulle spinde guld på vores ulykke...

held og lykke med vægttabet til jer alle..

knus nuzz
19 år21. juni 2005 kl. 16:16
re: hej fra en new-bee...
Hejsa Nuzz!

Alleførst velkommen til siden, det er et supersite det her og vi er rigtigt gode til at støtte og motivere hinanden herinde. Et spark i r.... kan man også få, på den gode måde, hvis det er det man har behov for lige pludselig, så sig bare til ;o)
Det er lidt forskelligt hvornår folk vejer sig, men de fleste gør det 1 gang om ugen, på en fast dag og "fast tidspunkt". Det er altid godt at veje sig om morgenen når man står op og efter man har været på toilet. Så har man de samme vilkår hver gang ;o)
Jeg tror jeg vil lade folk selv fortælle, hvordan de bærer sig ad, da jeg i øjeblikket følger med på sidelinien og ikke har energi til hverken at tænke så meget på kost eller motion. Arb. for meget, men det skulle gerne være slut fra imorgen og SÅ skal det til at være!!!!

Pøj pøj med det hele!
Knuz Muldebeerg
19 år21. juni 2005 kl. 17:05
Velkommen Nuzz

Dejligt at få nye "medlemmer" her i forumet. Jeg er selv meget glad for at være med for her er al den opbakning man har brug for, det gælder bare om at skrive indlæg herinden og så får man altid svar tilbage.

Jeg har det beste med at lave madplaner for en hel uge ad gangen, for så falder jeg ikke i - hvis jeg en dag kommer træt hjem fra arbejde, for så står der jo på planen hvad jeg skal lave ;o)

Håber at du bliver glad for at være med og flot at du allerede har tabt 1,6 kg.

Knus smiley
19 år22. juni 2005 kl. 09:05
re: re: hej fra en new-bee...
Hej Nuzz..

velkommen herinde.. det skal du nok få smidt inden jul.. det skal vi nok hjælpe dig med..jeg har tabt 6 kg siden 1 februar. Det er et rigtig godt forum, og folk er rigtig gode til at give råd, og det spare dig for at gøre en masse dårlige erfaringer, ved at læse om andres..

Jeg prøver også at veje mig en gang om ugen, for ellers tænker jeg for meget over det, og det ser ik ud som at det går så hurtigt hvis man vejer sig oftere..

Men som smiliey skriver, hvilket lige er gået op for mig, hvilken fantastisk idet det er, at lave en ugemadplan.. det lyder bare som en kanon idet.. det tror jeg også jeg vil prøve på.. jeg planlægger kun mit måltider fra dag til dag, hvilket er lidt stressende nogle gange.

Jeg er på en lidt anden kur end de andre, så hvis du vil hører lidt om den så skriver jeg gerne til dig *S*.. jeg tæller ikke kalorier eller fedt.. men kulhydrater..

Guds velsignelser til dig og din kur...

Mariadk
19 år22. juni 2005 kl. 09:53
re: re: re: hej fra en new-bee...
Hejsa,

velkommen til - jeg vejer mig om fredagen - så der kan du jo hoppe med ; ) - jeg tager som reglen på - ( jeg er gravid ) så det er ok - men jeg er stadigvæk med - så jeg prøver at styre mig mest muligt og ikke falde i gruppen - jeg skal spise for 2 ; )

Istf. at skulle veje alt - Ifølge WW ( Weight Watchers) er det jo kun i starten - så man får en fornemmelse af hvad vejer ting - som reglen tager man på slum - så når du ved hvad en kotelet vejer - så tager man ud fra det hver gang sådna ca. - ellers følg det meget enkle tallerken princippet

½ delen med grønt - 1/4 del med kød/fisk fjerkræ og 1/4 del med pasta/ris/brød - så får du dækket dit daglige behov ind ; )

Knus

Maria
19 år22. juni 2005 kl. 10:05
Hej Nuzz

Velkommen til - du skal nok blive glad for at være her - og selvfølgelig når du dit mål inden jul.

Jeg er også på Weigth Watchers så jeg tæller point og som Mariap skriver, du finder hurtigt ud af hvor stor en portion skal være når du har vejet i et stykke tid.

At gå på vægten er en af mine dårlige vaner. Jeg gør det alt alt for tit og det kan absolut IKKE anbefales. MAX 1 gang om ugen. Min officielle vejedag er onsdag aften, hvor jeg bliver vejet hos vægtvogterne. Men morgenen er nu den bedste tid.

Jeg håber du bliver glad for være her... skriv alt hvad du har lyst til ... også selvom det ikke lige handler om vægttab. Det kan være alt mellem himmel og jord. Og vi er gode til at støtte hinanden, hive hinanden op af "hullerne" og op på hesten igen. Og der bliver givet gode råd, delt ud af erfaring i læsse vis.

Endnu engang velkommen til og held og lykke med vægttabet.

Knuz Marianne
19 år22. juni 2005 kl. 10:57
Hejsa Nuzz og velkommen til. Tillykke med de første 1,6kg:-)
De fleste herinde kommer med en vægtstatus en gang om ugen, hvilken dag er lidt forskelligt fra person til person.

Jeg justerer hovedsageligt vægten gennem motion, især løb. Jeg taster ikke min mad ind her på siden, men jeg bruger tit oplysningerne om kcal-indhold osv. Jeg tæller stadig kalorier, men det meste ligger på rygraden efter 10 mdrs. kostomlægning.

Dyrker du selv nogen form for motion?? Hvis ikke, kan det kun anbefales at komme i gang. Man får det skønt bagefter, og lysten til usund mad forsvinder også i nogen grad, da man ikke vil "ødelægge" de motionsmæssige resultater:-)

men velkommen til. Det bliver spændende at følge dig og dit mål. Jeg er sikker på det nok skal lykkes. Det er et meget realistisk mål du har sat dig!!

Hygge
Eskimo
19 år22. juni 2005 kl. 13:29
re: re: hej fra en new-bee...
Hey Nuzz.
Sødt navn *S*
Velkommen til denne skønne side, og jeg kan fortælle dig at du bliver så glad for den, og ikke mindst de dejlige mennesker der er med her.
Her er ALT, støtte, skulderklap, et spark i måsen, og ikke mindst masser af gode råd.

Jeg selv er en bamse på nu 98 kg, og har tabt mig 14 kg indtil videre, og det var aldrig gået uden den støtte man får herinde.
Motionen er også vigtig som eskimo skriver, så fortæl lidt okm hvad du gør.
Har du en kæreste eller familie der kan støtte dig.
Husk selvom alle fortæller dig at du ikke kan, så tro ikke på dem, men på dig selv, og herinde er det altså tilladt at græde ud, hvis man har brug for det.
Husk også, at når du fortæller du har tabt dig herinde, så får du en masse skuldreklap, og har du taget på, så får du en masse støtte.
Knus
bamse
19 år23. juni 2005 kl. 14:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });