Hejsa Maria!
Jeg forstår godt, at du gerne vil holde fast på dine "principper", så du ikke falder i hver eller hver anden dag. Men i ny og næ, kan du jo måske ta' et lille stykke og ellers synes jeg at du skal melde helt klart ud, at du meget gerne vil hygge med dem, -men at du til enhver tid gerne vil frabede dig at spise kagen. Derfor kan man jo sagtens sidde sammen med de andre alligevel, ikke også. Dine nye kolleger burde ha' forståelse for det, synes jeg, -vel at mærke hvis du får det sagt til dem på en pæn måde, uden at virke afvisende eller "hellig"...Måske ku' du evt en dag finde en opskrift på en fedtfattig kage, og så selv bage den og ta' med..."Advar" dem på forhånd, så de ikke kommer med dumme bemærkninger om, at du godt vil spise kage, når du selv har med...Men måske forstår de så din situation lidt???
Bare et par forslag fra mig, -håber du kan bruge lidt af det. Det er utilfredsstillende at få slynget de samme tåbelig spørgsmål i hovedet, hver gang man høfligt siger nej tak, ikke også. -Så jeg håber du finder en løsning..
Knuz og pøj pøj fra Muldebeer
#2 af Muldebeerg
ja jeg startede på nyt job d. 1. juni, og vi har allerede fået kage fra bageren 7 gange.. og hver gang må jeg sige til dem at jeg ikke skal have noget... og så kommer det igen og igen.. alle spørgsmålene, hvorfor ik? har du allergi? er du på kur? ej kom nu.. osv osv..
Det er rimelig trist især fordi jeg kun har 4 kollegaer.. og de ved det nu godt, at jeg ik må få det, de prøver bare lige at presse lidt mere..
Jeg får seriøst dårlig samvittighed, når jeg siger nej tak til kage, som de har været ude og købe til os.. vi er jo ik så mange.. men hvornår fatter de det dog? Jeg håber ik jeg har givet dem et dårligt indtryk!! Og ved snart ik hvor længe jeg bliver ved med at svare dem pænt.. gnæggnæg!!
Det var lige nogle frustrerende oplevelser fra min side.
hilsen
Mariadk